جدیدترین و زیباترین مدل‌های تخت و کمد نوجوان

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تخت و کمد نقش بسیار مهمی در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان دارد. هنگام انتخاب این وسایل باید به دوام لوازم و سبک دکوراسیون داخلی توجه کافی را داشته باشیم.
تخت و کمد نوجوان

طراحی اتاق خواب برای نوجوانان به خاطر روحیات افراد در این سنین کمی چالش‌برانگیز است. والدین به فکر خرید لوازم و وسایلی هستند که با ابعاد فضا متناسب است و بتوان از آن برای چند سال استفاده کرد. در این مطلب از دلتامگ با ۶ مدل تخت و کمد نوجوان جدید و کاربردی آشنا می‌شوید.

۶ مدل تخت و کمد نوجوان جدید و زیبا

تخت و کمد نوجوان باید با توجه به روحیات افراد در این سنین انتخاب شود و با ابعاد اتاق خواب تناسب داشته باشد. اگر اتاق خواب اشتراکی است باید به فکر تخت‌‌های دوطبقه یا تخت تاشو باشید تا فضای کمی در اتاق خواب اشغال شود. در ادامه با ۶ مدل کمد و تخت مناسب برای اتاق خواب نوجوان آشنا می‌شوید.

تخت و کمد نوجوان

استفاده از فضای بالا و پایین تخت

فضای بالا و پایین تخت خواب، محل خوبی برای ذخیره‌سازی وسایل است. انبوه کتاب، وسایل الکترونیک و لباس‌های نوجوانان، معمولاً خانواده‌ها را شاکی می‌کند و مرتب نشان دادن فضای اتاق خواب همیشه چالش‌برانگیز است. بنابراین پیشنهاد ما این است که با استفاده از فضا بالا و پایین تخت خواب، استفاده خوب و بهینه‌ای از فضا داشته باشید.

تخت و کمد نوجوان

ترکیب میز تحریر و کمد

تخت و کمد اتاق وجوان باید به نحوی طراحی شود که بیشترین استفاده را از فضا داشته باشیم. به این منظور، معمولاً تخت خواب با کمد دیواری و میز تحریر ترکیب می‌شود. به این ترتیب فضای بیشتری در اتاق باقی می‌ماند و همه چیز بسیار مرتب و زیبا در اتاق خواب دیده می‌شود.

تخت و کمد نوجوان

کمد ریلی

کمد با درب ریلی، بهترین انتخاب برای اتاق خواب نوجوان است. چرا که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. با قفسه‌بندی مرتب و استاندارد، می‌توانید بهترین استفاده را از تخت و کمد نوجوان داشته باشید. می‌توانید کمد با درب ریلی آینه دار انتخاب کنید و به این ترتیب نیاز به آینه را در فضای اتاق خواب جبران کنید.

تخت و کمد نوجوان

طراحی چندمنظوره

طراحی چندمنظوره به این معنی است که می‌توانیم از تخت و کمد نوجوان برای کاربری‌های دیگر نیز استفاده کنیم. برای مثال در تصویر زیر، می‌بینید که فضای جلو تخت با کمد پوشانده شده و در واقع اتاق به دو بخش تقسیم شده است. این ایده برای نوجوانان کنکوری بسیار عالی و فوق‌العاده است. جدا شدن محل درس خواندن و خواب، به بهبود تمرکز افراد کمک میکند.

مطلب پیشنهادی:  این وسیله کوچک و ارزان به تنهایی خانه را شیک می‌کند

تخت و کمد نوجوان

کمد و قفسه‌های باز

کمد و قفسه‌های باز شاید برای بسیاری از والدین شبیه کابوس باشد. چرا که برخی از نوجوانان تمایلی به مرتب کردن اتاق خود ندارند. اما خوب است که در کنار کمد و کابینت‌های معمول در اتاق خواب، چند قفسه و کتابخانه باز هم داشته باشیم. به این ترتیب کارایی فضا افزایش یافته و فضای کافی برای نگهداری کتاب و وسایل نوجوانان فراهم می‌شود. رگال‌های لباس روباز نیز جزو ترندهای دکوراسیون داخلی هستند و در اتاق خواب نوجوان کاربرد خوبی دارند.

تخت و کمد نوجوان

تخت خواب دوطبقه

تخت خواب دوطبقه یا بیشتر برای استفاده چند نوجوان در خانه کاربرد دارد. اگر خانه شما به تعداد کافی اتاق خواب ندارد، به این شکل می‌توانید استفاده بهینه از فضا را داشته باشید و دو یا حتی سه نفر از فرزندان از یک فضا برای خواب استفاده کنند. دقت کنید که طراحی تخت دوطبقه حتماً باید استاندارد باشد و شرایط آسایش نوجوانان را در اتاق فراهم کند.

تخت و کمد نوجوان

نکات مهم انتخاب تخت و کمد نوجوان

هنگام انتخاب تخت و کمد نوجوان باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • متراژ اتاق خواب
  • کاربری اتاق خواب (برای مثال، برای مطالعه و کار می‌تواند باشد.)
  • سلیقه و روحیات نوجوان
  • کیفیت متریال و اتصالات تخت خواب و کمد
  • ایجاد هماهنگی در سبک طراحی و رنگ‌بندی فضا

سخن پایانی

تخت و کمد اتاق خواب نوجوان، نقش مهمی در زیبایی و کارایی این فضا دارد. از این رو باید هنگام انتخاب این لوازم دقت کافی را داشته باشیم. استفاده از متریال‌های باکیفیت چوب، ام‌دی‌اف و فلز در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان به شدت پیشنهاد می‌شود و باعث می‌شود که فضای اتاق برای سالیان سال کارایی کافی را داشته باشد.

تعداد کلمات مطلب: 643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان اتاق خواب با تم آبی و ایجاد فضایی آرامش بخش

رنگ آبی به دلیل القای حس آرامش و صلح، انتخابی‌ایده‌آل برای اتاق خواب است. رنگ آبی یکی از ت…