کمد دیواری ریلی آینه دار، انتخابی شیک و کاربردی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کمد دیواری آينه دار انتخابی شیک و جذاب برای اتاق خواب مستر است.
کمد دیواری ریلی آینه دار، انتخابی شیک و کاربردی

کمد دیواری ریلی آینه دار چه مزایا و معایبی دارد؟

علاقه به سبک دکوراسیون مینیمال و فضاهای منظم و خلوت، باعث شده است که طراحان بیشتر به فکر ایجاد قفسه و کمدهایی در داخل دیوار باشند. کمد دیواری ریلی آینه دار یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی سال‌های اخیر است. از مزایای این مدل کمد دیواری، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

بزرگ نشان دادن فضا

آینه به دلیل انعکاس نور، فضا را بزرگتر از اندازه عادی نشان می‌دهد. بنابراین با قرار دادن آینه در فضاهای کوچک می‌توانیم آن‌ها را بزرگتر جلوه دهیم. البته باید به محل قرارگیری آینه دقت کنیم که روبروی نور نباشد. چرا که تصویر داخل آینه ضد نور دیده می‌شود.

زیبایی بصری

آینه از قدیم در دکوراسیون داخلی کاربرد داشته است. کمد ریلی آینه دار فضا را بسیار لوکس و مدرن جلوه می‌دهد. پس اگر به فکر تغییرات اساسی در دکوراسیون اتاق خواب خود هستید، حتماً به ایده آینه‌ای کردن درِ کمدهای دیواری فکر کنید.

کم‌جا بودن به دلیل استفاده از در ریلی

بحث جاگیری در خانه‌های امروزی اهمیت زیادی دارد. اتاق‌های کوچک آپارتمان‌ها، جای زیادی برای قرار دادن لوازم حجیم ندارند. بنابراین باید تا حد امکان از فضا استفاده کنیم. کمد دیواری ریلی آینه دار ایده خوبی برای استفاده حداکثری از فضا است. می‌توانید بسیاری از لوازم خود را درون کمد دیواری قرار داده و از دیده پنهان کنید.

استفاده بهینه از فضا با کمد دیواری ریلی آینه دار

کاربرد در کمد به عنوان آینه قدی

درهای کمد دیواری که آینه‌ای شوند، دیگر به آینه دیواری یا قدی در اتاق خواب نیاز ندارید. به آسانی می‌توانید لباس‌های خود را از داخل کمد دربیاورید و جلو آینه پرو کنید.

روشن‌تر کردن فضا

آینه به دلیل انعکاس نور، فضا را روشن‌تر می‌کند. در فضاهای بدون پنجره و تاریک می‌توانیم با قرار دادن آینه، فضا را روشن کنیم. محل قرارگیری آینه باید به نحوی باشد که تصاویر داخل آن ضد نور نشوند و سایه‌های مزاحم ایجاد نشود.

قابلیت تعبیه میز آرایش داخل کمد دیواری

این مدل کمد دیواری به صورت سفارشی طراحی و ساخته می‌شود و برای اتاق خواب مستر ایده بسیار خوبی است. با این کار دیگر به میز آرایش جداگانه نیازی ندارید و به نوعی در استفاده از فضا صرفه‌جویی کرده‌اید.

مطلب پیشنهادی:  نحوه شستن حوله تن پوش، ساده و کاربردی

معایب کمد دیواری ریلی آینه‌ای

شاید عدم احساس امنیت به خاطر شکنندگی در کمد، مهم‌ترین عیب کمد دیواری ریلی آینه دار باشد. با این حال اگر توسط افراد حرفه‌ای طراحی و اجرا شود، دیگر نباید از این بابت نگرانی داشته باشید. از معایب دیگر این نوع کمد دیواری، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هزینه بالاتر به خاطر استفاده از آینه
  • امکان انعکاس نور و ایجاد نور مزاحم روی صفحه مانیتور یا لپتاپ
  • سنگین شدن درب کمد

انواع مدل‌های کمد دیواری ریلی آینه دار

مدل‌های کمد دیواری ریلی آینه دار

کمد دیواری ریلی آینه‌ای در مدل‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شود. شما می‌توانید بسته به نیازتان انواع طرح‌های کمد دیواری را سفارش دهید. چند مدل کمد دیواری ریلی آینه‌ای عبارتند از:

  • تمام آینه‌ای: این نوع کمد دیواری ریلی دری تماماً آینه‌ای دارد که جلوه‌ای بسیار لوکس و زیبا به اتاق خواب می‌بخشد.
  • ترکیب چوب و آینه: در این مدل با قاب‌بندی‌های زیبا می‌توانیم طرح‌های متنوعی را پیاده‌سازی کنیم.
  • هایگلاس و آینه: این مدل کمد دیواری آینه‌دار با ورقه هایگلاس کار می‌شود که برای دکوراسیون اتاق خواب مستر مدرن بسیار مناسب است.
  • کمد میز آرایش دار: این نوع کمد دیواری ریلی آینه دار امکانات ویژه‌ای به ما می‌دهد. می‌توانیم یک میز آرایش کامل در داخل آن تعبیه کنیم.

سخن پایانی

وجود کمد دیواری در هر خانه‌ای الزامی است. کمدهای دیواری در انواع مختلف و با طرح‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند. کمدهای ریلی بهترین انتخاب برای خانه‌های کوچک هستند و کمدهای ریلی آینه دار، انتخاب خوبی برای دکوراسیون اتاق خواب شیک و مدرن محسوب می‌شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …