روش ساده و جذاب برای نقاشی دیوار پذیرایی + ویدیو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقاشی دیوار، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین روش‌ها برای تزیین فضاهای مختلف است. در این روش یک راهکار ساده و جذاب برای نقاشی دیوارهای خانه به شما آموزش می‌دهیم.

وقتی می‌گوییم نقاشی دیواٰر، حتماً به یاد سطل رنگ و غلتک می‌افتید. درست است که این روش برای اجرای یک زمینه زیبا برای دیوارهای خانه همچنان لازم است. اما در این مطلب می‌خواهیم شما را با یک روش جذاب و ساده برای نقاشی روی دیوار آشنا کنیم.

نقاشی دیوار با یک روش ساده و مراحل انجام آن

دیوارهای خام خانه جذابیت چندانی ندارند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در هر فضا، یک دیوار را به عنوان دیوار شاخص انتخاب کرده و تزیینات متفاوتی را روی آن اعمال کنید. این دیوار شاحص در نشیمن می‌تواند پشت تلویزیون باشد، در اتاق خواب پشت تخت و در دکور اتاق نشیمن، می‌تواند پشت مبلمان سه‌نفره باشد.

نقاشی دیوار یکی از راهکارهای جالب برای تزیین فضاهای منزل است. اما شاید به نظر شما کار سخت و زمان‌بری باشد. حال آنکه با کمی خلاقیت، می‌توانید زیباترین طرح‌ها را روی دیوار پیاده کنید. برای یادگیری مراحل این کار، تا پایان مطلب همراه ما باشید.

نقاشی دیوار با نوار چسب

ابزار مورد نیاز برای نقاشی

برای نقاشی دیوار اتاق خواب یا پذیرایی، باید لوازم زیر را داشته باشید:

  • غلتک برای رنگ‌آمیزی زمینه
  • مداد برای پیاده‌سازی طرح مورد نظر (می‌توانید از طرح پرینت بگیرید و با کاربن روی دیوار بیندازید.)
  • قلمو برای رنگ‌آمیزی بخش‌های مجزا
  • چسب برای مرزبندی خطوط طرح و تمیز درآمدن اجرای نهایی
  • ترکیب مل و چسب چوب برای ایجاد بافت روی سطح زمینه در برخی از قسمت‌های مورد نیاز
  • کاتر برای بریدن چسب

مرحله اول نقاشی دیوار: رنگ‌آمیزی زمینه

رنگ‌آمیزی زمینه، اولین مرحله نقاشی دیوار است و اهمیت بسیاری دارد. باید به وسیله غلتک، رنگ مورد نظر خود را به صورت یکدست و مرتب روی دیوار اجرا کنید. توجه کنید که رنگ‌های روشن را شاید بهتر باشد دو یا سه بار روی هم تکرار کنید.

اجازه دهید در هر مرحله دیوار خشک شود و بعد دوباره رنگ‌آمیزی را شروع کنید. رنگ اکریلیک بسیار سریع خشک می‌شود و بوی تندی هم ندارد. از این رو انتخاب خوبی برای رنگ‌آمیزی فضاهای مختلف خانه است.

نقاشی دیوار با نوارچسب

مرحله دوم نقاشی: پیاده‌سازی طرح روی دیوار

لازم است طرح مد نظر خود را روی کاغذ پیاده کنید و یا اگر تصویری را دیده‌اید، از آن پرینت بگیرید و در دست داشته باشید. می‌توانید تصاویر را در ابعاد بزرگ پرینت بگیرید و روی دیوار با مداد پیاده کنید. همچنین می‌توانید تصاویر دستی را بدون نیاز به ابزار خاصی روی دیوار نقاشی کنید.

مطلب پیشنهادی:  آینه کاری دیوار؛ یک ایده جذاب برای دکوراسیون منزل

مرحله سوم: مشخص کردن مرز خطوط با چسب

این کار را برای این انجام می‌دهیم که رنگ‌ها از خط بیرون نزنند و نتیجه کار تمیز در بیاید. دقت کنید که چسب‌ها محکم و خوب روی لبه خطوط چسبیده باشند. چسب‌کاری خطوط منحنی ممکن است کمی مشکل باشد.

مرحله چهارم: ایجاد بافت با چسب چوب و مل

در این مرحله از نقاشی دیوار می‌توانیم با استفاده از چسب چوب و مل یا انواع خمیر، یک بافت زیبا و شبیه به پتینه روی بخش‌هایی از دیوار پیاده کنیم. این بافت زیبا کمک می‌کند که نقاشی شما روی دیوار ملموس‌تر و زیباتر به نظر برسد.

با هر وسیله‌ای می‌توانیم روی رنگ بافت ایجاد کنیم. برای مثال در این ویدئو، با استفاده از یک اسفنج روی رنگ خشک نشده، بافت چوب ایجاد شده است که بسیار جلوه جذابی دارد.

نقاشی دیوار با نوارچسب

مرحله پنجم: رنگ‌آمیزی با قلمو

در این مرحله از نقاشی بخش‌های مختلف را به وسیله قلمو به رنگ‌های دلخواه خود درمی‌آوریم. درست است که چسب‌ها تا حد خوبی از در هم رفتن رنگ‌ها جلوگیری می‌کنند. اما بهتر است در رنگ‌آمیزی دیوار دقت داشته باشید.

سخن پایانی

نقاشی دیوار، یکی از بهترین راهکارها برای تزیین فضاهای مختلف منزل است. شما با استفاده از همین وسایل ساده و صرف کمترین زمان، می‌توانید زیباترین طرح‌ها را روی دیوار پیاده کرده و با یک نورپردازی اصولی، به جذابیت آن بیفزایید. این مدل تزیین دیوار برای اتاق خواب و پذیرایی ایده بسیار خوبی است و به زیبایی هر چه بیشتر خانه شما کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …