دکور اتاق نشیمن دنج و آرام‌بخش با ۶ راهکار ساده

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه ما چه کوچک باشد و چه بزرگ، به یک نشیمن دنج برای گذراندن فراغت، مطالعه، تماشای فیلم و وقت گذراندن با خانه نیاز داریم. در این مطلب ۷ راهکار برای دکور اتاق نشیمن دنج و آرام‌بخش ارائه شده است.
دکور اتاق نشیمن دنج و آرام‌بخش

دکور اتاق نشیمن، باید بیش از هر جای دیگری از خانه، گرم و آرام‌بخش باشد. این فضا محلی برای جمع‌های صمیمی دوستانه یا خانوادگی است و باید از هر لحاظ، شرایط آسایش افراد را تأمین کند. در این مطلب از دلتامگ با ۶ ایده جالب برای دکوراسیون اتاق نشیمن آشنا می‌شوید.

۶ راهکار ساده و کم‌هزینه برای دکور اتاق نشیمن

برای دکور اتاق نشیمن، هدف ایجاد فضایی دنج و راحت است که افراد در آن آرامش داشته باشند. به همین دلیل لازم است وسواس بیشتری به خرج دهیم و در انتخاب لوازم دقت کنیم. هماهنگی تمام اجزا با یکدیگر در دکوراسیون این فضا، اصل مهمی است که نباید فراموش کنید.

دکور اتاق نشیمن دنج و آرام‌بخش

استفاده از رنگ‌های خنثی

رنگ‌های خنثی مانند کرم، خاکستری، سفید و بژ، از جمله زیباترین رنگ‌ها برای دکوراسیون اتاق نشیمن هستند. می‌توانید در کنار این رنگ‌ها، لکه‌هایی به رنگ‌های شاد داشته باشید و تنوع خوبی در فضا ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید کوسن و شال مبل رنگارنگ روی مبلمان خود قرار دهید و به این شکل جلوه زیباتری به دکوراسیون منزل خود ببخشید.

ایجاد نقطه کانونی در فضا

ایجاد نقطه کانونی در فضا، یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین ایده‌ها برای دکور اتاق نشیمن است. این نقطه کانونی در نشیمن می‌تواند شومینه یا دیوار تلویزیون باشد. ایده‌های بسیاری برای دکور دیوار پشت تلویزیون وجود دارد. می‌توانید از انواع دیوارپوش فومی، چوبی و یا کاغذ دیواری طرح‌دار وساده برای دکور دیوار تلویزیون خود استفاده کنید و جلوه زیبایی به این فضا ببخشید.

دکور اتاق نشیمن دنج و آرام‌بخش

استفاده از شلف دیواری

شلف دیواری یکی از بهترین گزینه‌ها برای دکور اتاق نشیمن است. می‌توانید روی شلف‌ها را با لوازم دکوری شیک تزیین کنید و یا انواع ماگ قهوه رنگارنگ را برای جلوه بیشتر روی آن‌ها قرار دهید. روی دیوار تلویزیون نیز می‌توانید با استفاده از کناف دیوار، چند شلف زیبا و کاربردی طراحی کنید.

دکور اتاق نشیمن دنج و آرام‌بخش

کناف سقف نشیمن

کناف سقف، امکانات زیادی را برای تزیین فضا فراهم می‌کند. از بین آن‌‌ها می‌توانیم به نورپردازی زیبا و اصولی اشاره کنیم. می‌توانید انواع چراغ‌های هالوژن یا خطی را در داخل سقف کناف کار بگذارید و به وسیله آن، نور یکدست و زیبایی در فضای نشیمن ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی:  چند ایده کاربردی برای دکور آشپزخانه‌های کوچک

استفاده از آباژور و چراغ تزیینی

چراغ‌های تزیینی و آباژور، حس گرما و صمیمیت بیشتری به فضای نشیمن منتقل می‌کنند و از این جهت گزینه بسیار مناسبی برای دکور اتاق نشیمن هستند. انواع مدل‌های آباژور رومیزی و ایستاده در بازار موجود است و می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود، از میان آن‌ها انتخاب کنید. در انتخاب چراغ‌های تزیینی به سبک دکوراسیون منزل خود توجه داشته باشید. انواع چراغ‌های مدرن و مینیمال، انتخاب خوبی برای دکوراسیون اتاق نشیمن امروزی هستند.

دکور اتاق نشیمن دنج و آرام‌بخش

استفاده از گل و گیاه

گل و گیاه، فضا را زنده و باطراوت نشان می‌دهند. بهترین مکان برای چیدمان گل و گیاه، نشیمن خانه است. انواع گیاهان آپارتمانی با برگ‌های پهن یا گلدان‌های کوچک تزیینی برای این فضا مناسب هستند و شما با توجه به میزان نورگیری اتاق نشیمن و سلیقه خود از میان آن‌ها انتخاب کنید.

برای چیدمان گلدان‌ها در منزل، پیرو سبک‌های کلیشه‌ای نباشید. می‌توانید از انواع استند گل، گلدان‌های دیواری یا آویزهای سقفی برای گیاهان سبز در دکور منزل خود استفاده کنید و به این وسیله جلوه‌ای شاد و زیبا به فضا ببخشید.

دکور اتاق نشیمن دنج و آرام‌بخش

سخن پایانی

دکور اتاق نشیمن دنج و آرام‌بخش، مستلزم رعایت هماهنگی بین تمام اجزا است. شما باید دانش اولیه ترکیب رنگ و تعادل در فضا را داشته باشید تا بتوانید یک چیدمان اصولی را در منزل خود پیاده کنید.

دقت در انتخاب مبلمان، در نظر گرفتن بهترین چیدمان و انتخاب رنگ مناسب، از جمله مهم‌ترین اصولی است که هنگام دکوراسیون اتاق نشیمن باید در نظر داشته باشید. در کنار آن سعی کنید با یک نورپردازی جذاب و گرم، فضای نشیمن خود را زنده و آرام‌بخش جلوه دهید.

یک نظر

  1. ناشناس

    27 آذر 1402 در 11:25 ب.ظ

    خیلی قشنگه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …