به‌روزترین چیدمان گل و گیاه در منزل

0
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با چیدمان گل و گیاه به روش‌های خلاقانه، طراوت و زیبایی را به خانه خود می‌آورید. در این مطلب ایده‌های جالبی برای تزیین خانه با گیاهان آپارتمانی ارائه شده است.
چیدمان گل و گیاه در منزل

گل‌ها و گیاهان سبز، روح حیات را در کالبد خانه به جریان می‌اندازند و تاثیرات زیادی روی سلامت روان ما دارند. اگر به وجود گل و گیاه در دکوراسیون منزل علاقه‌مند هستید، تا پایان این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید.

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل و گیاه در منزل

چیدمان گل و گیاه در منزل قواعد و اصول خاصی دارد. گلدان‌های زیاد و نامرتب، به زیبایی خانه شما کمک نمی‌کنند؛ برعکس باعث می‌شوند که خانه شما نامرتب و بی‌هویت به نظر برسد. در ادامه ایده‌های جالبی برای استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل ارائه داده‌ایم.

چیدمان گل و گیاه در منزل

از استندهای گل استفاده کنید

استندهای گل و گیاه ایستاده در ارتفاع‌های متنوع، جذابیت خاصی به دکوراسیون منزل شما می‌بخشند. انواع استند گل با طراحی زیبا در بازار موجود است؛ اما شما می‌توانید با کمی خلاقیت، استندهای جالبی را در منزل برای خو بسازید و از آن‌ها برای قرار دادن گیاهان سبز استفاده کنید.

در فضا نقطه کانونی ایجاد کنید

گیاهان آپارتمانی در هر گوشه خانه که قرار بگیرند، توجه افراد را به آن سمت معطوف می‌کنند. در واقع یک نقطه کانونی در منزل ایجاد می‌کنند و نگاه‌ها را به سمت خودشان می‌کشانند. شما باید از این قابلیت استفاده کنید. هر سمت از خانه شما که جدا افتاده و آنطور که باید دیده نمی‌شود، محل مناسبی برای قرار دادن گیاهان آپارتمانی است.

می‌توانید یک یا چند دیوار پذیرایی منزل خود را با گلدان‌های دیواری تزیین کنید و جلوه‌ای شیک و بی‌نظیر به دکور منزل خود ببخشید. برخی از انواع دیوارپوش نیز امکانات ویژه‌ای برای قرار دادن گیاهان سبز ارائه می‌دهند. استفاده از دیوارکوب‌های چوبی سوراخ‌دار نیز برای این کار ایده بسیار جالبی است.

چیدمان گل و گیاه در منزل

گلدان‌های پهن برگ و بزرگ را کف پذیرایی بچینید

گیاهان پهن برگ زیبایی خاص و باشکوهی دارند. این مدل گل و گیاه را می‌توانید روی کف پذیرایی و در محل مناسب قرار دهید. کنار مبلمان راحتی و یا در گوشه‌های منزل محل مناسبی برای قرار دادن گلدان‌های بزرگ هستند.

گل‌ و گیاه را از سقف پذیرایی آویزان کنید

گیاهان آویز از سقف جلوه‌ای زیبا و باشکوه به فضای پذیرایی شما می‌بخشند. انواع گلدان‌های تزئینی کوچک را می‌توانید با بندهای و قلاب مخصوص از سقف آویزان کنید. از آویز‌های تزئینی مکرومه نیز می‌توانید برای این کار استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  نحوه چیدمان کاناپه چرمی در خانه

چیدمان گل و گیاه در منزل

یک قفسه پر از گلدان بسازید

قفسه‌های دیواری محل مناسبی برای قرار دادن انواع گیاهان آپارتمانی هستند. این قفسه‌ها علاوه بر زیبایی، برای چیدمان پذیرایی مستطیل کاربرد فوق‌العاده‌ای دارند. به وسیله آن‌ها می‌توانید فضا را به بخش‌های مختلفی تقسیم‌بندی کنید و یک نشیمن دنج و سبز برای خود بسازید.

نکات مهم چیدمان گیاهان در منزل

هنگام چیدمان گل و گیاه در منزل باید یک سری نکات را مد نظر داشته باشید که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • از شلوغ کردن بیش از حد منزل با گیاهان خودداری کنید.
  • ابعاد گلدان‌ها باید بسته به متراژ فضای پذیرایی شما انتخاب شود.
  • دقت کنید که گیاهان شما با موقعیت اقلیمی و نورگیری خانه هماهنگی داشته باشند.
  • به خوبی به گیاهان رسیدگی کنید. زرد شدن گیاهان جلوه‌ای نازیبا به منزل می‌بخشد.
  • گلدان‌ها را هماهنگ با سبک دکوراسیون منزل انتخاب کنید.
  • دید خلاقانه‌تری داشته باشید. گاهی با یک سری وسایل ساده می‌توانید گلدان‌های شیک و زیبایی برای منزل خود بسازید.

چیدمان گل و گیاه در منزل

سخن پایانی

زیبایی دکوراسیون منزل مدیون دید خلاقانه ما در استفاده از لوازم تزیینی است. از میان آن‌ها می‌توانیم به انواع گل و گیاه اشاره کنیم که با تنوع بسیار بالا، جلوه بی‌نظیری به خانه شما می‌بخشند. انواع گیاهان آپارتمانی برای خانه‌های کم‌نور و کوچک قابل استفاده هستند.

اگر در منزل خود جای کافی برای قرار دادن گلدان ندارید، می‌توانید به آویزان کردن گلدان از سقف یا دیوار فکر کنید. ایده‌‌های چیدمان و دکوراسیون بی‌پایان است و شما می‌توانید با کمی خلاقیت، خانه‌ای زیبا و باشکوه داشته باشید که روح زندگی در آن جریان دارد.

تعداد کلمات مطلب: 617

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان گلدان‌های مدرن و داشتن زیباترین فضای منزل

گلدان‌ها و گیاهان آپارتمانی می‌توانند به هر فضایی طراوت و زیبایی ببخشند. با چیدمان درست آن…