دیوارپوش بهتر است یا کاغذ دیواری؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیوارپوش و کاغذ دیواری هر دو متریال‌های پرطرفداری در دکوراسیون داخلی هستند. در این مطلب از دلتامگ ما این دو متریال را از جنبه‌های مختلفی با هم مقایسه می‌کنیم.
دیوارپوش بهتر است یا کاغذ دیواری؟

در گذشته دیوار خانه‌ها را فقط با رنگ، کاشی یا کاغذ دیواری تزئین می‌کردند. اما امروزه تنوع متریال برای دکوراسیون منزل بسیار بالا رفته است. دیوارهای منزل‌تان را می‌توانید با استفاده از انواع دیوارپوش یا تایل‌های دیواری به کلی متحول کنید. تغییراتی که این متریال نوظهور در ظاهر منزل شما ایجاد می‌کند بسیار خیره‌کننده است. در ادامه این مطلب از دلتامگ، این متریال جدید را با کاغذ دیواری مقایسه می‌کنیم.

دیوارپوش چیست و چه تفاوتی با کاغذ دیواری دارد؟

به هر روکش و متریالی که روی دیوار کشیده می‌شود، دیوارپوش می‌گویند. طبق این تعریف باید بگوییم که کاغذ دیواری هم نوعی پوشش دیوار است. این درست است؛ اما در اصطلاح فقط تایل‌های فومی و روکش‌های برچسب‌دار ضخیم، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. تایل‌های دیواری در طرح و متریال‌های متنوعی تولید می‌شوند و برای فضاهای مسکونی، اداری و تجاری انتخاب خوبی هستند.

تنوع طرح و رنگ

از نظرطرح و رنگ هر دو تنوع خوبی دارند. با این حال جلوه‌ای که دیوارپوش‌های دیواری مدرن به خانه می‌بخشند، بسیار جذاب و متفاوت است. به ویژه تایل‌های برجسته با طرح آجر یا تایل‌های سه‌بعدی که بسیار پرطرفدار هستند و دکوراسیون خانه شما را شیک و امروی جلوه می‌دهند.

تنوع رنگ دیوارپوش بسیار بالا است

دوام متریال

نوع متریال به کار رفته در تجهیزات دکوراسیون منزل اهمیت بسیاری دارد. اگر به فکر دوام محصول هستید، ما به شما انواع دیوارپوش را پیشنهاد می‌دهیم. کاغذ دیواری از کاغذ، پنبه و کتان ساخته می‌شود و از این جهت می‌توانیم بگوییم دوام چندانی ندارد. همینطور که می‌بینیم کاغذ دیواری به آسانی پاره می‌شود. اما تایل‌های دیواری از متریال‌های بادوام متنوعی مثل فوم، پی‌وی‌سی، چوب، چرم، سنگ طبیعی یا مصنوعی و … ساخته می‌شوند و از این نظر نسبت به کاغذ دیواری برتری دارند.

موارد استفاده

موارد استفاده محصول هم بحث بسیار مهمی است. کاغذ دیواری به دلیل دوام کمی که دارد برای بسیاری از فضاها متریال مناسبی نیست. برعکس آن کفپوش است که در تمامی فضاها کاربرد دارد. انواع مختلفی از تایل‌های دیواری حتی برای دیزاین دیوار سرویس بهداشتی، حمام، راه‌پله و آشپزخانه هم کاربرد دارند. در صورتی که کاغذ دیواری فقط برای دیوار اتاق خواب مستر، نشیمن و پذیرایی گزینه خوبی است. چرا که در برابر رطوبت دوام خوبی ندارد و به آسانی پاره می‌شود.

 

تفاوت قیمت

کاغذ دیواری ارزان‌تر است اما آیا هر چیز ارزانی مقرون به صرفه است؟ با در نظر گرفتن دوام و طول عمر محصول، در بلند مدت تایل‌های دیواری انتخاب اقتصادی‌تری هستند. در صورت خراب شدن یک قسمت از دیوارپوش، به آسانی می‌توانید آن را ترمیم و جایگزین کنید. اما کاغذ دیواری به صورت رولی فروش می‌رود و امکان تعمیر یک قسمت وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی:  بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

نوع متریال و موادی که برای دکوراسیون داخلی به کار می‌بریم باید مطابق با نیازها و بودجه ما باشد. اگر در خانه استیجاری زندگی می‌کنید، شاید کاغذ دیواری انتخاب معقول‌تری به نظر برسد. اما اگر برای بلند مدت می‌خواهید در یک خانه زندگی کنید یا خانه خود را اجاره دهید، تایل‌های دیواری انتخاب بهتری هستند.

نحوه نصب

میزان آسان بودن نصب محصول روی دیوار در اینجا نکته بسیار مهمی است. نصب کاغذ دیواری باید حتما توسط نیروهای نصاب حرفه‌ای انجام شود و قبل از نصب باید دیوار زیرسازی شود تا کجی و ناصافی نداشته باشد. برای نصب برخی از انواع دیوارپوش هم باید همین فرآیند را طی کنیم. با این حال انواع خاصی از تایل‌های دیواری هستند که به آسانی روی دیوار نصب می‌شوند. برای مثال تایل‌های فومی انتخاب بسیار خوبی هستند و شیوه نصب آن‌ها بسیار ساده است.

نصب دیوارپوش آسان است

میزان عایق بودن صوتی و حرارتی

آپارتمان‌های امروزی عایق‌بندی صوتی مطلوبی ندارند و صدای واحدهای کناری، بالایی و پایینی به راحتی شنیده می‌شود. تایل‌های فومی به دلیل متخلخل بودن، عایق بسیار خوبی در برابر صدا هستند. اما کاغذ دیواری هیچ تاثیری در انتقال صدا از اتاقی به اتاق دیگر ندارد.

بحث اتلاف حرارتی هم این روزها در دکوراسیون داخلی خیلی داغ است. از این نظر هم دیوارپوش نسبت به کاغذ دیواری برتری دارد. تایل‌های دیواری در نقش عایق حرارتی عمل می‌کنند و برای ایجاد دمای متعادل در محیط، انتخاب مناسبی هستند.

سخن پایانی

تنوع متریال‌های موجود در بازار برای دکوراسیون داخلی باعث شده است که هنگام عملیات بازسازی و دکوراسیون کمی گیج شویم. به همین دلیل خواندن و جستجوی چنین مطالبی می‌تواند بسیار مفید باشد. در نهایت شما با توجه به بودجه و نیازتان تصمیم می‌گیرید که چه انتخابی داشته باشید. مشورت با افراد متخصص در زمینه طراحی داخلی در این شرایط می‌تواند راهگشا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 کاربرد فرش گرد در دکوراسیون که کسی به شما نمی‌گوید

برای بسیاری از مردم، فرش آن است که چهار ضلع و چهار گوشه داشته باشد. اغلب هنگام خرید فرش سر…