مقابله با ناامیدی با ۷ راهکار طلایی

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احساس پوچی و ناامیدی در برخی شرایط طبیعی است. اما اگر به صورت مستمر باشد، باید برای نجات خود تلاش کنید. در این مطلب راهکارهایی برای رهایی از ناامیدی و تجربه زندگی شادتر ارائه شده است.
مقابله با ناامیدی

همه ما در دوره‌هایی از زندگی دچار یأس و ناامیدی می‌شویم. اما اگر در طولانی مدت از این مشکل رنج می‌برید و زندگی شما با مشکل روبرو شده است، باید حتماً به فکر راهکارهایی برای رهایی از آن باشید. در این مطلب از دلتامگ ۷ راهکار طلایی برای غلبه بر یأس و داشتن زندگی شادتر ارائه شده است.

چطور از شر ناامیدی راحت شویم؟

یأس و ناامیدی مشکلی است که هم دلایل بیرونی دارد و هم عوامل روانی در آن دخیل هستند. نارضایتی شغلی، روابط سمی و تنهایی می‌تواند از جمله دلایل احساس یاس و پوچی در افراد باشد. اما چطور با این احساس مقابله کنیم؟ در ادامه راهکارهایی ارائه داده‌ایم که حتماً می‌تواند برای شما مفید باشد.

احساسات و هیجانات خود را ابراز کنید

عدم تخلیه احساسات باعث می‌شود که بیشتر و بیشتر در خود فرو برویم. لازم است بدانید که احساسات منفی مانند خشم و عصبانیت در برخی از شرایط بسیار مفید هستند. باید یاد بگیریم که این احساسات را به شیوه درست به کار ببریم. اما درون ریزی احساسات تبعات بسیاری دارد و در بلند مدت می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند افسردگی شود.

ابراز احساسات برای مقابله با ناامیدی

تفریح بیشتری داشته باشید

مدام در گوش ما تکرار کرده‌اند که باید از لحظه لحظه زندگی خود استفاده مفید داشته باشیم. اما باید بدانیم که سختگیری زیاد، مشکلات زیادی را به همراه می‌آورد که از جمله می‌توانیم به کمالگرایی و اعتیاد شدید به کار اشاره کنیم. یاد بگیریم که کار کردن ما باید در خدمت سلامت روان ما باشد. بنابراین با داشتن تفریح و سرگرمی می‌توانید از شر احساسات منفی مانند یأس و ناامیدی راحت شوید.

با افراد نزدیک خود وقت بگذرانید

داشتن یک حلقه از دوستان صمیمی باعث می‌شود که احساس حمایت شدن داشته باشید. دوستان و نزدیکان شما، برای کمک به شما آماده هستند و می‌توانند شما را از گیر افتادن در شرایط بد روحی نجات دهند.

اگر سال‌ها است که در غار تنهایی خود مانده‌اید، وقت آن رسیده است که با دیدی بازتر به اجتماع وارد شوید. ترس‌های خود را کنار بگذارید و در صورت نیاز از یک روانشناس خوب کمک بگیرید. مشاوره خانواده نیز می‌تواند در جهت بهبود روابط خانوادگی به شما کمک کند.

مطلب پیشنهادی:  چگونه در ارتباطات خود اصیل به نظر برسیم؟

وقت گذراندن با دوستان برای مقابله با ناامیدی

از افراد منفی فاصله بگیرید

افراد منفی ذهن شما را از حرف‌های ناامیدکننده پر می‌کنند و باعث می‌شوند بیشتر و بیشتر در گودال ناامیدی و یأس فرو بروید. با حذف این افراد از زندگی خود و ساختن ارتباطات سالم، می‌توانید زندگی شادتری داشته باشید.

خود را با دیگران مقایسه نکنید

مقایسه خود با دیگران باعث می‌شود که بیشتر متوجه کاستی‌های زندگی خود بشویم. ما در شبکه‌های مجازی جنبه‌های زیبای زندگی افراد را می‌بینیم. در حالی که تمام افراد با مشکلات مخصوصی درگیر هستند. شما فقط باید عملکرد خودتان را در زندگی قضاوت کنید و به جای مقایسه کردن خود با دیگران، به فکر پیشرفت و توسعه فردی باشید.

مقایسه نکردن خود با دیگران برای مقابله با ناامیدی

مهارت‌های جدید یاد بگیرید

یادگیری مهارت‌های جدید به ما حس مفید بودن منتقل می‌کند. حتی ممکن است بعد از سال‌ها متوجه استعدادهای نهفته در خود بشوید و اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند. به این ترتیب از شر افکار منفی و ناامیدی مطلق راحت خواهید شد.

برای خود هدف تعیین کنید

بی هدفی با خود بی‌انگیزگی می‌آورد و باعث می‌شود زیر کوه احساسات بشکنید. اگر می‌خواهید یک زندگی شاد و مثبت داشته باشید، باید برای خود هدف تعیین کنید. هدف شما لازم نیست یک چیز بزرگ و خاص باشد. اهداف کوچک و دست یافتنی هم به زندگی شما نظم می‌دهند و باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

زندگی هدفمند برای مقابله با ناامیدی

سخن پایانی

احساس ناامیدی در زندگی می‌تواند شما را تا انتهای پوچی و سرخوردگی ببرد. افراد ناامید باید از احساس خود آگاه باشند و از افراد نزدیک خود کمک بخواهند. کمک گرفتن از یک روانشناس خوب نیز در کنار آن توصیه می‌شود. تمرکز روی توسعه فردی و هدف گذاری برای زندگی از جمله راهکارهایی است که شما را از پوچی و یأس نجات می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…