چگونه در ارتباطات خود اصیل به نظر برسیم؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا تاکنون احساس کرده‌اید نقابی به صورت دارید؟ یا در برابر افرادی خاص، رفتارهایی انجام داده‌اید که شما را از خود واقعی‌تان دور کند؟
ویژگی های انسان اصیل

برخی افراد به جای این که خودشان باشند دائما نقش بازی می‌کنند تا با دیگران هماهنگ باشند و مورد قبول دیگران قرار بگیرند. به جای اینکه به شیوه‌ای حقیقی عمل کنند، به دیگران چیزهایی می‌گویند که آن‌ها دوست دارند بشنوند و برخلاف ماهیت و ارزش‌های واقعی خود عمل می‌کنند. در این مطلب از دلتامگ به بررسی ویژگی های انسان اصیل می‌پردازیم و یاد می‌گیریم برای برای اصیل به نظر رسیدن چگونه باید رفتار کنیم؟

اصالت به چه معناست؟

میان روانشناسان و فیلسوفان تعاریف مختلفی از اصالت وجود دارد. با این حال، متداول‌ترین تعریف از اصالت را باهم بررسی می‌کنیم. اصالت داشتن به معنای زندگی کردن مطابق ارزش‌ها و اهداف خود و نه مطابق با ارزش‌ها و اهداف دیگران است. به بیان دیگر، اصالت یعنی پایبند بودن به ارزش‌ها و روح خود. وقتی اصیل هستید یعنی با خودتان و دیگران صادق هستید و مسئولیت اشتباهات‌ خود را می‌پذیرید. ارزش‌ها، آرمان‌ها و رفتارهایتان با هم متناسب است.

اصالت داشتن

ویژگی های انسان اصیل

انسان های اصیل مطابق با ارزش‌های خود زندگی می‌کنند

اصیل زندگی کردن یعنی اینکه مطابق با ارزش‌ها و باورهایی زندگی کنید که بیشتر از همه برای خودتان اهمیت دارد و منشا اهداف شخصی‌ شما است. گام اول برای این که مطابق با ارزش‌های خود زندگی کنید این است که ارزش‌های اصلی خود را بشناسید و سپس در گام دوم نسبت به آن‌ها متعهد بمانید و کار و زندگی خود را بر اساس آن‌ها سازمان‌دهی کنید.

انسان‌های اصیل نقاب خود را شناسایی می‌کنند

آیا بین کسی که اکنون هستید و کسی که فکر می‌کنید می‌توانید باشید تفاوت وجود دارد؟ آیا در محل کار نقابی به‌ صورت دارید؟ برای مثال انسان پرحرف و خلاقی هستید، ولی چون دوست ندارید دیگران شما را خسته‌کننده تصور کنند، ایده‌های خود را به اشتراک نمی‌گذارید. این کار باعث سرکوب احساسات و ناراحتی شما می‌شود. برای اصیل رفتار کردن بهتر است این شکاف‌ها را پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی:  این النگوها تازه مد شده‌اند

انسان های اصیل صادقانه ارتباط برقرار می‌کنند

ارتباط صادقانه یعنی بیان آن چیزی که باور دارید، ضمن آنکه به نیازها و احساسات دیگران احترام می‌گذارید. برقراری ارتباط صادقانه مستلزم هوش هیجانی و مهارت‌های خوب ارتباطی است. به این معنی هم هست که نباید با دیگران بازی کنید و باید به حقوق آن‌ها احترام بگذارید. آنچه در ذهن‌تان است را بگویید و از استعاره‌ها یا تدابیر دیگر برای انتقال منظور خود استفاده نکنید.

اصیل بودن

انسان های اصیل احساسات خود را مدیریت می‌کنند

هنگامی که واقعی زندگی می‌کنید، نیازهای دیگران را در نظر می‌گیرید و با احترام با افراد رفتار می‌کنید. در موقعیت‌های استرس‌زا و پرفشار، به احساسات خود آگاه هستید و می‌دانید چگونه باید آن‌ها را کنترل کنید. این بخش مهمی از اصیل زندگی کردن است، زیرا مشخص می‌کند که قدرت مدیریت احساسات خود را دارید و احترامی قلبی برای اطرافیان‌ خود قائل هستید.

نتیجه‌گیری: اصیل رفتار کردن همیشه آسان نیست. گاهی اوقات پایبند بودن به آنچه که می‌دانید درست است، باعث می‌شود غیرمتعارف به نظر برسید و شاید حتی باعث شود برخی فرصت‌ها را از دست بدهید. لازم است این مسئله را بپذیرید. فواید اصیل رفتار کردن در بلندمدت مشخص می‌شود و فرصت‌های خیلی بیشتری را برای شما فراهم می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: از کجا بفهمیم فردی دروغگوست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

کلاژن سازی پوست با این ماسک فوق‌العاده

کلاژن سازی پوست می‌تواند باعث شود که پیری و چین و چروکی که بر روی پوست ایجاد می‌شود کاهش پ…