چگونه با احساس تنهایی بعد از ازدواج مقابله کنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احساس تنهایی بعد از ازدواج خیلی تلخ و غم‌انگیز به نظر می‌رسد؛ اما بیش از آنچه که فکر کنید رایج است. برای حل این مشکل باید روی کاستی‌های رابطه خود فکر کنید و از آن مراقبت کنید.
احساس تنهایی بعد از ازدواج

درست است که ما برای یافتن شریک زندگی و رهایی از تنهایی ازدواج می‌کنیم. اما گاهی بنا به دلایلی، در حین زندگی مشترک نیز این احساس را خواهیم داشت. در ادامه این مطلب از دلتامگ، راهکارهایی برای مقابله با احساس تنهایی بعد از ازدواج ارائه شده است.

دلایل احساس تنهایی بعد از ازدواج

چرا بعد از ازدواج هم حس می‌کنیم تنها هستیم؟ این موضوع علل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن عدم مراقبت از رابطه عاشقانه است. سایر دلایل احساس جداافتادگی بعد از ازدواج عبارتند از:

  • عدم پذیرش تفاوت‌های اخلاقی بعد از شروع زندگی مشترک که باعث سرد شدن رابطه می‌شود.
  • تفاوت در میزان وابستگی زن و مرد به یکدیگر که منجر به رفتارهای ناسالمی مثل کنترل‌گری می‌شود.
  • انتخاب اشتباه همسر مطابق با اولویت‌ها و نیازها که منجر به ایجاد حس سرخوردگی و شکست می‌شود.
  • عدم احساس صمیمیت کافی با همسر که منجر به ایجاد فاصله و سردی رابطه می‌شود.

احساس تنهایی بعد از ازدواج

برای مقابله با احساس تنهایی چکار کنیم؟

اگر ازدواج کرده‌اید و بیش از قبل احساس تنهایی دارید، بهتر است مشکل را با یک مشاور خانواده یا ازدواج مطرح کنید. با این حال در ادامه راهکارهایی را برای مقابله با تنهایی بعد از ازدواج ارائه داده‌ایم.

از واکنش‌های همسر خود نترسید

خیلی از اوقات زوج‌های جوان به دلیل ترس از واکنش‌ها یا بدبینی همسر خود، به مرحله صمیمیت بیشتر وارد نمی‌شوند. هر آنچه در ذهن خود دارید را دور بریزید و نیازهای خود را واضح با همسر خود در میان بگذارید. اگر می‌خواهید وقت بیشتری را با یکدیگر بگذرانید، این موضوع را به صورت واضح با همسر خود مطرح کنید.

فعالیت‌های مشترک انجام دهید

انجام کارهای ساده مانند تماشای فیلم با یکدیگر، باعث می‌شود به هم احساس نزدیکی بیشتری پیدا کنید و کمتر دچار احساس تنهایی شوید. می‌توانید ساعاتی از شبانه‌روز را به انجام فعالیت‌هایی مثل تماشای فیلم، پیاده‌روی یا ورزش اختصاص دهید و از بودن با یکدیگر لذت ببرید.

احساس تنهایی بعد از ازدواج

صمیمیت در رابطه اولویت شما باشد

بسیاری از زوج‌های جوان غرق در انجام کارهای شخصی خود می‌شوند و رسیدگی به رابطه را فراموش می‌کنند. در حالی که رابطه مانند گیاهی سبز است و باید شرایط رشد آن فراهم باشد. اگر به آن رسیدگی نکنید، زرد و پژمرده می‌شود. بنابراین اولویت زندگی شما باید سلامت رابطه و صمیمیت بیشتر با همسرتان باشد.

مطلب پیشنهادی:  با این صابون لایه بردار خانگی، پوستتان جوش نمی‌زند

از سرزنش خود یا یکدیگر پرهیز کنید

سرزنش خود یا یکدیگر دردی از شما دوا نمی‌کند. به جای آن باید نقاط ضعف رابطه خود را شناسایی کنید و روی برطرف کردن آن‌ها تمرکز داشته باشید. ببینید در چه مواردی هنوز با یکدیگر هماهنگ هستید و می‌توانید از آن‌ها برای صمیمیت بیشتر استفاده کنید. شاید برقراری رابطه جنسی و هم‌آغوشی بیشتر راه حل شما برای رهایی از احساس تنهایی و سرخوردگی باشد.

احساس تنهایی بعد از ازدواج

اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

خود کم بینی و پایین بودن اعتماد به نفس باعث می‌شود که خود را از همسر خود پایین‌تر تصور کنید و با خود فکر کنید که او شما را دوست ندارد. این نوع رفتارها باعث می‌شود که در موضع ضعف قرار بگیرید و به جای جذب کردن همسر، احساس دافعه در او ایجاد کنید. هر چه بیشتر به ویژگی‌ها و توانایی‌های خود باور داشته باشید، کمتر دچار حس تنهایی خواهید شد.

درک متقابل داشته باشید

داشتن درک متقابل از احساسات و روحیات یکدیگر باعث می‌شود که به یکدیگر نزدیک‌تر شوید و کمتر احساس جدافتادگی داشته باشید. برای مثال اگر همسر شما در زندگی کاری خود دچار مشکل شده است، سعی کنید به او دلگرمی بدهید و توقعات خود را از او کاهش دهید. زمان‌هایی را برای خلوت و تنهاییی در نظر بگیرید و از سرزنش کردن او خودداری کنید.

احساس تنهایی بعد از ازدواج

سخن پایانی

احساس تنهایی می‌تواند به مرور به مشکلات جدی مانند افسردگی منجر شود. از این رو لازم است موضوع را با همسر خود در میان بگذارید و با مشورت یکدیگر آن را حل کنید. مراجعه به یک مشاور خانواده یا ازدواج در این شرایط می‌تواند بسیار مفید باشد. راهکارهایی که در این مطلب ارائه شد نیز تا حد زیادی برای رهایی از تنهایی بعد از ازدواج موثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…