با این روش درزگیری پنجره، خانه‌ای گرم‌تر داشته باشید

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرقی نمی‌کند که پنجره خانه شما قدیمی باشد و یا دوجداره، در هر صورت نداشتن یک درزگیر مناسب می‌تواند باعث اتلاف انرژی در خانه شما شود؛ برای انتخاب بهترین درزگیر همراه ما باشید.
درزگیری پنجره

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما با شروع شدن فصل زمستان با آن مواجه هستیم، عبور هوای سرد از کنار درب و پنجره‌ها است؛ یکی دیگر از معضلات باز بودن درز پنجره‌ها عبور گردو خاک به داخل خانه است؛ معمولا برای حل این مشکل بهترین راه درزگیری پنجره است؛ روش‌های مختلفی برای درزگیری وجود دارد که در این مطلب از دلتامگ بهترین روش درزگیری پنجره آهنی و درزگیری پنجره دوجداره را به شما آموزش می‌دهیم.

بهترین روش درزگیری پنجره ها

یکی از مهم‌ترین مزایای درزگیری پنجره علاوه بر جلوگیری از ورود گردوخاک به درون خانه، مانع از خروج هوای گرم به بیرون می‌شود که همین امر کمک می‌کند تا دمای خانه شما ایده‌آل باشد؛ در ادامه نحوه درزگیری پنجره را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه پیدا کردن درز پنجره

در ابتدا قبل از آنکه یکی از روش‌های درزگیری پنجره را انتخاب کنید لازم است تا درزها را پیدا کرده و محل آن را به خوبی تمیز کنید:

  • برای این منظور به دقت اتصالات و لبه‌های پنجره را بررسی کنید؛ در این روش می‌توانید دست خود را نزدیک اتصالات پنجره نگهدارید؛ اگر هوای سرد به دست شما برخورد کند، این نشان‌دهنده وجود درزهای هوا می‌باشد.
  • بررسی دودکش: در برخی موارد، با استفاده از دودکش  می‌توانید درزهایی که از آنجا هوا یا دود نفوذ می‌کند را تشخیص دهید.

درزگیری پنجره

انواع درزگیر پنجره

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم درزگیر انواع مختلفی دارد که عبارتند از چسب آکواریوم، چسب نواری و بتونه که باید با توجه به نوع پنجره خود یکی از آن را انتخاب کنید؛ در ادامه درباره هریک بیشتر توضیح خواهیم داد.

درزگیر نواری

یکی از بهترین نوع درزگیر که برای درزگیری پنجره دوجداره نیز بسیار مناسب است، درزگیر نواری است؛ این نوارها اغلب از موادی مانند فوم، سیلیکون، پلیمرها یا مواد ژل‌مانند ساخته می‌شوند که معمولا در اطراف لبه‌ها و اتصالات پنجره نصب می‌شود و از ورود هوا، آب باران و گردو خاک جلوگیری می‌کند.

برای نصب این درزگیر ابتدا محل مورد نظر را به خوبی تمیز کنید. چرا که باید عاری از هرگونه گردوغبار باشد؛ سپس با توجه به اندازه پنجره و یا درب، نوار را برش زده و به طور دقیق به محل مورد نظر بچسبانید.

مطلب پیشنهادی:  این روغن شما را خوشگل و جذاب می‌کند

درزگیری پنجره

درزگیری پنجره با چسب آکواریوم

چسب آکورایوم نوعی چسب ضد آب است که از آن به عنوان عایق در سطوح مختلف مانند شیرآلات و یا درز کابینت استفاده می‌شود؛ اما یکی از کاربردهای موثر آن درزگیری پنجره آهنی می‌باشد؛ برای استفاده از این چسب در ابتدا لازم است محل مورد نظر را با استفاده از یک دستمال نمدار به خوبی پاک کنید تا چربی و گردو غبار آن پاک شود؛ سپس چسب را درون تفنگ مخصوص خود قرار داده و به آرامی آن را روی قسمت مورد نظر بکشید و با استفاده از یک تکه چوب، چسب را به خوبی در سطح پنجره پهن کنید و اجازه دهید تا خشک شود.

درزگیری پنجره با چسب آکواریوم

استفاده از بتونه برای درزگیری پنجره های قدیمی

معمولا برای درزگیری پنجره‌های قدیمی از بتونه استفاده می‌شود؛ اما این نوع درزگیر بعد از گذشت مدت زمانی، خاصیت خود را از دست داده و کنده می‌شوند؛ برای استفاده مجدد از بتونه در ابتدا لازم است که با استفاده از چاقو مخصوص، بتونه‌های قدیمی را تراشیده تا درزگیر جدید به خوبی به پنجره بچسبد؛ سپس خمیر بتونه را به اطراف پنجره بزنید؛ در صورتی که بعد از استفاده از این روش بازهم هوا از درز پنجره شما عبور کرد، می‌توانید از نواردرزگیر نیز استفاده کنید.

سخن آخر

درزگیری پنجره علاوه بر جلوگیری از ورود گردوغبار به درون خانه به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی نیز عمل کرده و  می‌تواند مانع از هدر رفتن گرمای محیط خانه در روزهای سرد سال شود؛ اگر به این دسته از مطالب خانه‌داری علاقه‌مند هستید، نحوه ساخت سایبان ماشین را در این مطلب مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…