راحت‌ترین روش ساخت سایبان برای ماشین + ویدئو

3
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر خانه شما فاقد پارکینگ است، خودتان به راحتی با چند وسیله برای ماشین خود سایبان درست کنید.

وجود پارکینگ برای خانه جزو یکی از ضروریات است؛ چرا که ماشین را از خراب شدن در برابر آفتاب سوختگی یا باد و باران نجات می‌دهد؛ اما بعضی از ساختمان‌ها فاقد پارکینگ هستند که در چنین مواقعی شما می‌توانید با ساخت سایبان این مشکل را برطرف کنید. به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم درباره ساخت سایبان ساده، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

ساخت سایبان متحرک برای ماشین

اگر در حیاط فضای کمی دارید و به همین دلیل از ساخت سایبان منصرف شده‌اید، می‌توانید از مدل سایبان متحرک استفاده کنید؛ سایبان‌های متحرک در مدل‌های مختلفی طراحی می‌وند و نسبت به سایبان‌های ساده مزایای بسیاری دارند؛ برای مثال اینگونه سایبان‌ها قابلیت نصب کنترل از راه دو را دارند و شما می‌توانید برای انواع مختلف ماشین از آن استفاده کنید؛ از سوی دیگر قیمت سایبان متحرک خودرو و همچنین نصب سایبان متحرک بسیار کم‌تر و راحت‌تر از مدل‌های دیگر است.

معمولا برای ساخت این سایبان‌ها از پارچه برزنتی استفاده می‌شود که در برابر باد و باران و یا گرمی بیش از اندازه خورشید، مقاومت بسیار خوبی دارد؛ برای راحتی بیشتر می‌توانید آکوزش ساخت سایبان در حیاط را در ویدئو بالا مشاهده کنید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت سایبان پارکینگ

اگر کمی کار با ابزار را بلد باشید خودتان می‌توانید به راحتی با تهیه چند وسیله، برای ماشین خود بهترین سایبان را درست کنید؛ اینگونه هزینه ساخت سایبان خودرو تا حد زیادی کاهش می‌یابد؛ به همین دلیل در ادامه وسایل مورد نیاز برای ساخت سایبان فلزی را برای شما شرح می‌دهیم:

ساخت سایبان

متر و خط کش

اولین مرحله برای ساخت، استفاده از مترو خط‌کش است؛ ابتدا فضای مورد نظر برای سایبان را اندازه‌گیری کنید؛ توجه داشته باشید که این مرحله نیازمند دقت زیادی است چرا که یک اشتباه می‌تواند زحمت شما را به هدر دهد. شما می‌توانید ابعاد ثبت‌شده را در نقاط مختلف یادداشت کنید تا بتوانید از این اطلاعات در فرآیند ساخت سایبان ماشین استفاده کنید. سپس اندازه‌ها را به یک ورق فلزی یا هر ماده‌ای که برای ساخت سایبان ماشین استفاده می‌کنید، منتقل کنید و با استفاده از ابزار برش و خم‌کاری مناسب، سایبان ماشین خود را تولید کنید.

دستگاه فرز

توجه داشته باشید که اگر تا به حال از دستگاه فرز استفاده نکرده‌اید، هنگام کار جوانب احتیاط را رعایت کنید. در این مرحله بعد از آنکه اندازه‌ها را روی ورق مناسب علامت‌گذاری کرده‌اید، سپس با دستگاه فرز اندازه‌ها را برش دهید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین و ارزان‌ترین ایده‌ها برای دکور بالکن

استفاده از دریل برای ساخت سایبان

یکی دیگر از وسایل‌های کاربردی برای درست کردن سایبان، دریل است؛ هنگام استفاده از دریل، حتماً از ایمنی ابزار و مواد مورد استفاده اطمینان حاصل کنید و از دستکش‌ها و لباس محافظ استفاده کنید. همچنین، در هنگام حفره‌کاری با دریل، مطمئن شوید که دریل به درستی تثبیت شده و به طور مرتب و دقیق کار می‌کند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. در این مرحله نقاطی را که قصد دارید پیچ و مهره شود ابتدا علامت‌گذاری کنید و سپس با دریل نقاط مورد نظر را سوراخ کنید.

تراز

زمانی که قرار سایبان فلزی نصب شود حتماً به تراز نیاز است. استفاده از تراز باعث می شود سایبان فلزی کاملاً صاف باشد و به اطراف متمایل نشده باشد.

دستگاه جوشکاری

برخی از قسمت‌های سایبان فلزی نیاز به جوشکاری دارند و برای نصب باید روی قسمت‌های مختلف جوش داده شوند، به همین دلیل به دستگاه جوشکاری نیاز است.

ساخت سایبان

روش ساخت سایبان برای ماشین

برای اندازه‌گیری ارتفاع پارکینگ باید شما آن را به گونه‌ای اندازه بگیرید که یک ماشین شاسی بلند درون آن جا شود و باز هم 30 سانتی‌متر با سقف سایبان فاصله داشته باشد. این روش اندازه‌گیری یک مزیت دیگری که دارد این است که هنگام طلوع و غروب خورشید، امکان رسیدن آفتاب به خودرو وجود ندارد.

اولین روش در آماده سازی سایبان، برش فلز است؛ سپس با استفاده از دریل‌های تخریب کننده قسمت‌هایی از دیوار که لازم به تخریب است را از بین ببرید و با کمک دریل‌های مته‌ای، سوراخ‌های لازم را برای نصب پیچ و مهره روی دیوار ایجاد کنید؛ در مرحله بعدی سایه‌بان را روی پایه‌ها قرار داده و نقاط مورد نظر را جوش دهید. برای جلوگیری خراب شدن سایبان هنگام وزش باد، بهتر است از سازه‌های فلزی دیگر برای اتصال کمک بگیرید.

تعداد کلمات مطلب: 695

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    31 تیر 1402 در 2:40 ق.ظ

    نه درخت انگور کشت میکنیم
    زبره سایش ماشین هم چی پاک میکنیم
    بهتر تره

    پاسخ

  2. ناشناس

    31 تیر 1402 در 3:43 ب.ظ

    تاک میم انگور گنده بهتره
    نه

    پاسخ

  3. ناشناس

    2 مرداد 1402 در 1:58 ق.ظ

    این کارتخصص میخوادکارهرکسی نیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

میلک شیک شکلات و موز، یک نوشیدنی مجلسی برای دورهمی‌های شما

اگر دوست دارید برای دورهمی‌های خود یک نوشیدنی کافی‌شاپی و مجلسی تهیه کنید، میلک شیک شکلات …