با رنگ اناری به دکوراسیون خانه خود گرما ببخشید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با رنگ اناری می‌توانید به دکوراسیون منزل گرمای فوق‌العاده‌ای ببخشید.
دکوراسیون خانه با رنگ اناری

رنگ‌ها دنیای زیبا و اسرارآمیزی دارند که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. در دکوراسیون داخلی برای هویت بخشیدن به فضاها، بیش از هر چیزی به رنگ نیاز داریم. رنگ اناری یکی از رنگ‌های خاص و زیبا است که می‌توانیم با آن فضای دلنشینی در منزل ایجاد کنیم. این رنگ برای دکوراسیون پاییزی منزل بسیار مناسب است به خوبی با لوازم چوبی منزل هماهنگ می‌شود.

در این مطلب از دلتامگ با ایده‌های جذاب برای استفاده از رنگ سرخ اناری در دکوراسیون منزل آشنا می‌شوید.

ایده‌های جالب دکوراسیون با رنگ اناری

رنگ سرخ اناری، گرمای آتشینی دارد و به فضای خانه شما جان می‌بخشد. در ادامه ایده‌هایی برای استفاده از این رنگ جذاب ارائه شده است که شما بسته به سلیقه و نیازتان می‌توانید آن‌ها را به کار ببرید.

رنگ دیوار نشیمن و پذیرایی اناری

فضای نشیمن و پذیرایی باید بیش از سایر فضاها گرم و دعوتگرا به نظر برسد. با انتخاب اناری برای رنگ دیوار پذیرایی و نشیمن می‌توانید دکوراسیون زیبا و چشم‌نوازی داشته باشید.

مبلمان راحتی و پرده‌ها را هم می‌توانید از این رنگ انتخاب کنید. روی مبلمان می‌توانید کوسن‌هایی به رنگ مکمل یا رنگ‌های خنثی داشته باشید.

با استفاده از لوازم تزئینی مثل شال مبل، انواع مجسمه و گلدان به رنگ اناری هم می‌توانید فضای خانه خود را پاییزی و گرم نشان دهید.

در راهروها می‌توانید از رنگ سرخ اناری استفاده کنید و با نصب تابلوهای زیبا، یک گالری کوچک خانگی داشته باشید.

دکوراسیون نشیمن با رنگ اناری

رنگ کاشی آشپزخانه اناری

رنگ کاشی آشپزخانه باید با کابینت‌ها و سبک دکوراسیون داخلی هماهنگی داشته باشد. اگر در آشپزخانه شما فقط از رنگ‌های خنثی و کسل‌کننده استفاده شده، می‌توانید با اضافه کردن رنگ اناری، به آن روح تازه‌‌ای ببخشید.

بهترین جا برای افزودن رنگ، کاشی‌های بین کابینتی یا برچسب کاشی است. استفاده از رنگ‌های گرمی مثل سرخ و اناری، فضای آشپزخانه شما را زنده و پرجنب و جوش نشان می‌دهد.

رنگ اتاق خواب اناری

می‌توانید یکی از دیوارهای اتاق خواب را به رنگ سرخ اناری دربیاورید. دیوار پشت تخت یا میز آرایش بهترین انتخاب است. روی این دیوار می‌توانید قفسه‌بندی داشته باشید و آن را با انواع گلدان‌های سبز و لوازم دکوری تزئین کنید. یا یک قفسه کتاب و صفحه موسیقی روی آن قرار دهید.

ترکیب رنگ اناری و خاکستری

رنگ سرخ اناری به شدت گرم و زنده است و نمی‌توانیم در سطح وسیع از آن استفاده کنیم. در کنار این رنگ می‌توانیم رنگ خاکستری را داشته باشیم که خنثی‌ترین رنگ است.

این ترکیب رنگ در دکوراسیون بسیار جذاب است. می‌توانید مبلمان منزل را هم از انواع طیف خاکستری انتخاب کنید و روی آن‌ها کوسن و شال اناری بچینید.

مطلب پیشنهادی:  5 مدل کاغذ دیواری جدید که فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد!

ترکیب رنگ سرخ اناری و رنگ چوب

چوب گرمای دلپذیری دارد و برای دکوراسیون منزل بهترین انتخاب است. اگر می‌خواهید خانه شما به شدت گرم و دلنشین به نظر برسد، رنگ چوب را در ترکیب با اناری استفاده کنید. این ترکیب رنگ، حس پاییز را به خانه شما می‌آورد. می‌توانید از پارکت و مبلمان به رنگ چوب بلوط یا راش استفاده کنید و دیوارها را به رنگ سرخ اناری دربیاورید.

ترکیب رنگ سرخ اناری و سفید

رنگ اناری در ترکیب با سفید، می‌تواند فضایی لوکس و زیبا در خانه شما ایجاد کند. می‌توانید یک دیوار خانه را به رنگ سرخ اناری دربیاورید و سایر دیوارها را سفید کنید.

همچنین می‌توانید تمام دیوارها را سفید کنید و مبلمان راحتی به رنگ سرخ اناری انتخاب کنید. اما پیشنهاد ما این است که حتما یک دیوار را به رنگ سرخ اناری دربیاورید و برای مبلمان هم می‌توانید ترکیبی از رنگ سفید، اناری، خاکستری و کرم داشته باشید.

ترکیب رنگ اناری و سفید در دکوراسیون

نکات دکوراسیون با رنگ اناری

هنگام انتخاب رنگ‌های تند و زنده مثل اناری، باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید:

  • این رنگ‌ها کمی تیره هستند و استفاده بیش از حد از آن‌ها فضا را گرفته نشان می‌دهد. بهتر است در کنار آن‌ها از رنگ‌های روشن خنثی مثل کرم، سفید و خاکستری استفاده کنید.
  • به رنگ سایر لوازم منزل و لوازم تزئینی دقت کنید که ناهماهنگی ایجاد نشود.
  • نور طبیعی روز را به خانه راه دهید که فضای نشیمن و پذیرایی شما تاریک به نظر نرسد.

سخن پایانی

انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین مراحل دکوراسیون منزل است. تاثیر رنگ روی روحیه ما از چیزی که فکر می‌کنید هم بیشتر است. در اوایل دوران مدرن، طراحان بیشتر به رنگ‌های خنثی تمایل نشان می‌دادند. اما به مرور مشخص شد که این رنگ‌ها بی‌روح و کسل‌کننده هستند و باعث سردی فضای خانه می‌شوند.

در حال حاضر استفاده از رنگ‌های متنوع و شاد در دکوراسیون اهمیت بیشتری پیدا کرده است. رنگ اناری هم یکی از همان رنگ‌ها است که زیبایی بی‌نظیری دارد و می‌توانید از آن برای دکوراسیون منزل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…