با مزایا و معایب کابینت هایگلاس آشنا شوید

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کابینت هایگلاس جزو آن دسته از کابینت‌هایی است که به دلیل زیبایی ظاهری بسیاری از افراد علاقه دارند آن را انتخاب کند؛ اما بهتر است با مزایا و معایب آن آشنا شوید.
کابینت هایگلاس

انتخاب کابینت یکی از چالش‌های بازسازی و طراحی آشپزخانه است. تنوع طرح و متریال باعث شده است که مدام در حال تحقیق و بررسی باشیم. در این مقاله از دلتامگ، مزایا و معایب کابینت هایگلاس را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به این ترتیب می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا این مدل کابینت برای آشپزخانه شما مناسب است یا خیر.

کابینت هایگلاس چه مزایا و معایبی دارد؟

کابینت‌های هایگلاس ظاهری درخشان و خیره‌کننده دارتد و از این نظر پرطرفدار هستند. براق بودن صفحه این مدل کابینت، باعث می‌شود که آشپزخانه شما لوکس، زیبا و مدرن به نظر برسد. اما آیا کابینت‌های هایگلاس برای آشپزخانه ایرانی انتخاب مناسبی هستند؟ برای پاسخ به این سؤال باید مزایا و معایب این مدل کابینت را بررسی کنیم.

مزایای کابینت‌های هایگلاس

براق بودن صفحه کابینت، از مهم‌ترین مزایای کابینت‌های هایگلاس محسوب می‌شود. این ویژگی باعث شده است که برای آشپزخانه‌های کوچک و دلگیر انتخاب مناسبی باشد. در ادامه سایر مزایای این مدل کابینت را بررسی می‌کنیم.

ظاهری لوکس و مدرن به آشپزخانه شما می‌بخشد

کابینت هایگلاس سطح براق و درخشانی دارند. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای آشپزخانه‌های لوکس امروزی هستند. براق بودن این کابینت‌ها به دلیل قرار دادن یک پوشش گلاسه روی ورق ام‌دی‌اف است. علاقه‌مندان به سبک‌های مدرن و مینیمال، بیشتر به این مدل کابینت علاقه نشان می‌دهند. رنگ سفید و مشکی کابینت‌های هایگلاس بسیار پرطرفدار است.

کابینت هایگلاس

به آسانی تمیز می‌شود

سطح صاف و صیقلی کابینت هایگلاس به آسانی تمیز می‌شود. هر گونه لکه چربی یا گرد و خاک با یک دستمال نمدار و مواد پاک‌کننده از روی کابینت پاک می‌شود و بعد از تمیز کردن به حالت قبل برمی‌گردد. بر این اساس دیگر لازم نیست نگران تمیز ماندن آشپزخانه باشید. اگر روی نظافت وسواس دارید، کابینت با روکش هایگلاس سفید برای شما بهترین انتخاب است.

انتخابی اقتصادی و مقرون به صرفه است

یکی از مهم‌ترین مزایای کابینت‌های هایگلاس، ارزان بودن آن‌ها است. اگر بودجه شما برای بازسازی و دکوراسیون آشپزخانه محدود است، این مدل کابینت را پیشنهاد می‌کنیم. دقت کنید که همیشه قیمت پایین دلیل بر بی کیفیت بودن محصول نیست. این مدل کابینت در صورت نگهداری صحیح، تا سال‌ها زیبا به نظر می‌رسد و دوام خوبی دارد.

مطلب پیشنهادی:  5 ایده مینیمال جذاب برای آشپزخانه شما

دوام بالایی دارد و به آسانی تعمیر می‌شود

کابینت هایگلاس به دلیل داشتن مغزی ام‌دی‌اف و زیرپوشش پلکسی گلاس، دوام بالایی دارد و بسیار ابزارخور است. ابزارخوری بالا به این معنی است که به راحتی برش خورده می‌شود و یراق‌آلات را می‌توانید به آسانی روی آن نصب کنید

بنابراین می‌توانیم بگوییم که درب کابینت‌های هایگلاس به آسانی قابل تعمیر و تعویض است. شما می‌توانید در هر زمان که بخواهید درب کابینت‌های خودتان را تعویض کنید و این یکی از مهم‌ترین مزایای کابینت‌های هایگلاس نسبت به کابینت ممبران محسوب می‌شود.

معایب کابینت‌های هایگلاس

این مدل کابینت پرطرفدار، علاوه بر مزیت‌های چشم‌گیر، معایبی هم دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

در برابر خط و خش مقاومت کمی دارد

مهم‌ترین عیب کابینت هایگلاس، خش‌پذیری آن است. بنابراین باید از کشیدن اجسام تیز روی صفحه کابینت خودداری کنید. با این حال اگر با دقت و وسواس از این مدل کابینت نگهداری کنید، دیگر نباید نگران ایجاد خط و خش روی آن باشید. در صورت ایجاد خط و خشِ، می‌توانید صفحه کابینت را تعمیر یا تعویض کنید.

کابینت هایگلاس

اثر انگشت روی صفحه هایگلاس می‌ماند

خیلی از افراد از ماندن اثر انگشت روی صفحه کابینت‌های هایگلاس شکایت دارند. اما برای جلوگیری از لک شدن صفحه کابینت، می‌توانید دستگیره‌های بلندتری برای باز و بسته کردن آن انتخاب کنید. در کنار آن باید مرتب صفحات را تمیز کنید. همانطور که پیش از این گفتیم، تمیز کردن صفحات هایگلاس ساده است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. اگر به این گونه مطالب علاقه دارید، با فواید سنگ آنتیک برای ساختمان آشنا شوید.

سخن پایانی

انتخاب نوع کابینت آشپزخانه هنگام بازسازی منزل می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. با بررسی کیفیت متریال‌ها و یراق‌آلات مختلف می‌توانید کابینت مناسبی را برای آشپزخانه خودتان انتخاب کنید. کابینت هایگلاس مزایای بسیاری دارد و بسیار مقرون به صرفه است. بنابراین اگر می‌خواهید با هزینه کم، آشپزخانه‌ای شیک و امروزی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که از این مدل کابینت استفاده کنید.

یک نظر

  1. شریف

    9 مهر 1402 در 7:40 ق.ظ

    بزرگترین مشکل این نوع کابینت ، تاثیر پذیری در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید است، که در صورتیکه در سمت آفتاب خور نصب شوند ، از سال سوم به بعد ، کابینت های کنار پنجره ، تیره شده و تغییر رنگ میدهد ، دقیقا همین مشکل برای کابینت های آشپزخانه خودمون پیش اومد ، با اینکه زیر پرده ای و پرده جلوی پنجره را گرفته ، کابینت های کنار پنجره تیره و کدر شده . شاد و تندرست باشید .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…