5 ایده مینیمال جذاب برای آشپزخانه شما

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زندگی‌های پر مشغله جهان کنونی انسان را مجاب به روی‌آوردن به‌سادگی کرده است. انسان امروزی برای رهایی ذهنش از استرس‌ها و تنش‌های خارج از خانه، به دنبال دکوراسیون‌های داخلی ساده اما درعین‌حال لوکس می‌رود.
ایده های مینیمالیسیتی آشپزخانه

بهترین ایده برای داشتن دکوراسیون‌های ساده و مدرن، ایده های مینیمالیستی آشپزخانه است. ایده‌ای که به معنای واقعی درون منزل را از هرچه شلوغی غیرضروری است رها می‌سازد، به‌خصوص در فضای آشپزخانه که شلوغ‌ترین فضای خانه است. در این مقاله با دلتامگ به بررسی پنج طرح برتر ساده در این زمینه پرداخته‌ایم.

ایده های مینیمالیستی آشپزخانه

بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی عقیده دارند که همیشه زیبایی در سادگی است. ایده های مینیمالیستی آشپزخانه می‌تواند دکوراسیونی زیبا و ساده و در عین‌حال جذاب و استثنایی برای خانه شما به ارمغان بیاورد.

متریال خوب

طراحی آشپزخانه یکپارچه سفید

اگر از آشپزخانه‌های درهم‌برهم و شلوغ فراری هستید، ایده های مینیمالیستی آشپزخانه مناسب شماست. هر چه رنگ سفید بیشتر و استفاده از سایر رنگ‌ها کمتر باشد، آشپزخانه یکپارچه‌تر و روح‌نوازتر می‌شود.  اگر قصد استفاده از رنگی به جز رنگ سفید را دارید، حتما سراغ رنگ‌های خنثی و بسیار کم‌رنگ بروید. این ایده یکی از ماندگارترین ایده‌های مینیمالیستی آشپزخانه است که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و همیشه جذابیت خاصی دارد.

تمرکز روی زیباترین مواد ممکن

یکی از زیباترین متریال‌هایی که برای دیزاین آشپزخانه‌ای مینیمالیستی استفاده می‌شود، سنگ مرمر است. سنگ‌های مرمر دارای نقوش و رنگ‌های فوق‌العاده‌ای هستند که تقریبا در تمامی سطوح قابل استفاده‌اند. از این متریال می‌توان در ساخت میز آشپزخانه، روی کابینت‌ها، دیوارها و حتی کف‌پوش‌ها هم بهره برد درحالی‌که ترکیب آن با چوب و ام‌دی‌اف هم می‌تواند بافت و شخصیت خاصی به آشپزخانه شما ببخشد.

طرح حهای زیبا

الهام‌گرفتن از طرح‌های اسکاندیناویایی

یکی از بی‌نظیرترین ایده‌ های مینیمالیستی آشپزخانه، طرح‌های اسکاندیناویایی است که با درآمیختن فرم و عملکرد، آشپزخانه‌ای شیک و مدرن اما بسیار کاربردی ایجاد می‌کند. در این سبک فضاها پشت‌سرهم  در عین سادگی و بدون درهم‌آمیختگی، ساخته می‌شوند. خطوط تمیز، استفاده از پالت‌های رنگی مدرن و تمرکز بر هرچه بیشتر و بازتر بودن فضای آشپزخانه از ویژگی‌های این طرح است.

مطلب پیشنهادی:  پاریس کوچولوی ایران کجاست؟

برای قدم‌به‌قدم آشپزخانه طرح داشته باشید

آشپزخانه یکی از حیاتی‌ترین فضاهای موجود در خانه است که نوع چیدمان و هر اینچ از فضای آن اهمیت به خصوصی دارد. در سبک‌های مینیمالیستی باید توجه خاصی هم به ایجاد فضاهای ذخیره‌سازی داشته باشید. هیچ‌کس آشپزخانه‌ شلوغ و پرهیجان را نمی‌پسندد، پس آشپزخانه باید در عین سادگی، کابینت و فضای کافی برای جاسازی ظروف و سایر لوازم ضروری قابل‌استفاده در آشپزخانه را داشته باشد.

رنگ سفید آشپزخانه

از جذابیت طرح‌های تک‌رنگ غافل نشوید

تازگی، زیبایی، شیکی و مدرن بودن آشپزخانه سفید غیرقابل‌انکار است. اما به یاد داشته باشید، چنین آشپزخانه‌ای رسیدگی مداوم هم نیاز دارد. اگر نمی‌توانید هر روز آشپزخانه خود را تمیز و سطوح چرب را پاک کنید پس سراغ سایر رنگ‌ها به‌خصوص رنگ‌های تیره بروید. برای بخشیدن ظرافت بیشتر به چنین رنگ‌هایی می‌توانید از روکش‌های لاکی براق، مات یا حتی نیمه براق بهره ببرید که بهترین راه برای ایده های مینیمالیستی آشپزخانه هستند.

سادگی

پیشنهاد مطالعه: دکوراتیوها همگی بر این طرح‌ها اتفاق نظر دارند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…