ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک ۶۰ متری

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای دکوراسیون خانه‌های کوچک ۶۰ متری باید تا می‌توانیم از فضاهای خانه استفاده کنیم. دیوارها و کنج‌ها محل مناسبی برای ساخت کمد و قفسه هستند.
ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک ۶۰ متری

زندگی در آپارتمان‌های کوچک امروزی، باعث شده است که طراحان به فکر استفاده حداکثری از فضا باشند. اتاق‌های خواب تا حد امکان کوچک شده‌اند و دیگر اتاق نشیمن از پذیرایی تفکیک نمی‌شود. اما برای دکوراسیون خانه‌های کوچک ۶۰ متری باید چه کار کنیم؟

در ادامه این مطلب از دلتامگ، ایده‌های جذابی برای دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک امروزی ارائه شده است. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

۶ ایده جذاب دکوراسیون خانه‌های کوچک ۶۰ متری

برای دکوراسیون خانه‌های کوچک نکات کلی بسیاری وجود دارد. انتخاب رنگ، مبلمان و چیدمان منزل در این فضاهای کوچک باید اصولی انجام شود. برای آشنایی با اصول دکوراسیون خانه‌های کوچک، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 فضا را تا حد امکان خلوت نگه دارید

سبک دکوراسیون مینیمال برای دکوراسیون خانه‌های کوچک ۶۰ متری بهترین انتخاب است. با انجام این کارها فضای خانه کوچک شما خلوت و مرتب به نظر می‌رسد:

  • تا حد امکان از خرید وسایل اضافی پرهیز کنید: میز ناهارخوری نه نفره سنگین، انتخاب خوبی برای خانه‌های کوچک نیست.
  • استفاده هوشمندانه از فضای کمد دیواری و کابینت: قفسه‌بندی درست و استفاده از لوازم نظم‌دهنده در اینجا خیلی کاربرد دارد.
  • انتخاب مبلمان کم‌جا و سبک: مبلمان تخت خواب‌شو یا تخت خواب تعبیه شده داخل کمد دیواری، ایده‌های خوبی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک ۶۰ متری هستند.
  • انتخاب مبلمان گنجه‌دار: میزهای قهوه‌خوری یا دسته مبلمان‌های مدرن امروزی، فضایی برای نگهداری لوازم پذیرایی دارند. با استفاده از این مدل مبلمان، دیگر به ویترین و بوفه‌های جاگیر نیاز ندارید.

دکوراسیون مینیمال، ایده‌آل برای خانه‌های کوچک

از دیوارها و کنج‌ها غافل نشوید

دیوارها و کنج‌ها جای مناسبی برای قفسه‌بندی و نگه‌داری لوازم هستند. اگر کتاب‌های زیادی دارید، می‌توانید با قرار دادن طاقچه‌های خلاقانه روی دیوار یا در کنج‌ها، فضای کمی را اشغال کنید. این قفسه‌ها می‌توانند در داشته باشند تا بتوانید در آن لوازم دیگر را نگهداری کنید و نگران نامرتبی آن‌ها نباشید.

همچنین می‌توانید میزهای تاشو و جذابی روی دیوار نصب کنید. این میزها برای ناهار خوری یا کار کاربرد دارند و بسیار کم‌جا و خلاقانه هستند.

از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید

برای دکوراسیون خانه‌های کوچک ۶۰ متری، بهتر است از رنگ‌های روشن و خنثی مثل سفید، طوسی، کرم یا بژ استفاده کنید. چرا که این رنگ‌ها باعث می‌شوند خانه بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد. در کنار این رنگ‌ها می‌توانید از رنگ‌های شاد و جسورانه مثل قرمز، آبی، بنفش، زرد، سبز و … استفاده کنید که فضای خانه شما یکنواخت و سرد به نظر نرسد.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین مدل های مبلمان در دکور منزل

انتخاب رنگ روشن برای دیوار و کفپوش ایده خوبی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک است. انواع مختلف دیوارکوب و کفپوش هم در اینجا می‌تواند کاربردی باشد. کفپوش و لمینت با رنگ چوب راش یا بلوط، انتخابی شیک و زیبا برای خانه‌های کوچک است.

فضاها را جداسازی کنید

اگر تمایل دارید بخش‌های مختلف خانه را از هم تفکیک کنید، می‌توانید با استفاده از پارتیشن‌های سبُک این کار را انجام دهید. انجام این کار با مبلمان هم امکان‌پذیر است. به ویژه در خانه‌هایی که نشیمن و پذیرایی به صورت مستطیل کشیده یا به اصطلاح اتوبوسی هستند، می‌توانید با قرار دادن مبلمان فضاها را از هم متمایز کنید. این ایده برای دکوراسیون خانه‌های کوچک ۶۰ متری که نقشه یکسره و مستطیلی دارد بسیار مناسب است.

یک دیوار را آینه کاری کنید

آینه کاری دیوار باعث ایجاد خطای دید می‌شود و ما تصور می‌کنیم که فضا بزرگتر از اندازه واقعی خودش است. آینه‌های دکوراتیو در ابعاد مختلف روی دیوار کار می‌شوند و جلوه‌ای لوکس به خانه می‌بخشند. البته باید به محل قرارگیری آينه روی دیوار دقت کنید که بازتاب مزاحم در فضا ایجاد نکند و تصویر درون آینه ضد‌نور نباشد. توجه به سبک دکوراسیون داخلی هم در اینجا بسیار مهم است.

یک دیوار را آینه‌کاری کنید

نورپردازی اصولی داشته باشید

بله نور هم در بزرگ نشان دادن فضا تاثیر دارد. اگر خانه شما نورگیر نیست، بهتر است به فکر یک مدل نورپردازی درست و اصولی باشید. خانه‌های کم‌نور، تنگ و دلگیر به نظر می‌رسند. ایجاد نور مخفی در سقف کاذب، ایده خوبی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک است. همچنین با قرار دادن لوستر و آباژور در جاهای مناسب منزل می‌توانید فضایی دلباز و صمیمی ایجاد کنید.

سخن پایانی

دکوراسیون خانه‌های کوچک ۶۰ متری یا ۵۰ متری باید با توجه به نیازهای ساکنین منزل انجام شود. طبیعی است که هر چه تعداد ساکنین خانه کمتر باشد، به فضاهای تفکیک‌شده‌ی کمتری نیاز داریم. با رعایت نکاتی که در این مطلب ارائه شده، می‌توانید دکوراسیون خانه کوچک خودتان را بر عهده بگیرید. اگر به این دسته از مطالب علاقه‌مند هستید، نحوه انتخاب رنگ کابینت برای آشپزخانه را در این مطلب مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…