3 نکته مهم و اصولی در انتخاب رنگ کابینت!

0
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از آنجا که آشپزخانه مهم‌ترین قسمت در خانه محسوب می‌شود. کاملاً طبیعی است که بخواهید برای آن وقت بگذارید و شیک‌ترین آشپزخانه را طراحی کنید. برای اینکار لازم است در قدم اول رنگی مناسب برای کابینت‌ها انتخاب کنید.
انتخاب رنگ کابینت

کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر زیبایی، کاربردی و قابل استفاده نیز باشد. برای داشتن آشپزخانه مدرن، انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بسیار موثر است. اگر قصد خرید یا تعویض کابینت‌های آشپزخانه را دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا با اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه آشنا شوید.

راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید محیط آشپزخانه شما گرم و صمیمی باشد، باید رنگ کابینت را به گونه‌ای انتخاب کنید که این معنا و مفهوم را به دیگران منتقل کند. برای مثال اگر دوست دارید آشپزخانه شما این مفهوم را به دیگران منتقل کند که شما می‌توانید در این مکان غذاهای متنوع درست کنید، باید از رنگ‌های گرم برای آشپزخانه استفاده کنید.

انتخاب رنگ کابینت

نکات مهم در انتخاب رنگ کابینت

نحوه انتخاب رنگ کابینت باید بر اساس سلیقه، قوانین دکوراسیونی و متناسب با خانه باشد. بر همین اساس برای داشتن یک کابینت دلخواه باید به چند نکته توجه کرد.

تناسب طرح و رنگ کابینت آشپزخانه

مهم‌ترین نکته در انتخاب رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه، تناسب بین طرح و رنگ کابینت است. برای مثال اگر به طرح‌های سنتی علاقه دارید، از رنگ‌های کلاسیک مانند کرم و سفید استفاده کنید که هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شوند. از سوی دیگر اگر می‌خواهید آشپزخانه مدرن داشته باشید، از کابینت‌ های ملامینه براق با رنگ‌های تیره استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین فرش‌ها در چیدمان منزل

انتخاب رنگ کابینت

چه رنگ کابینت آشپزخانه را بزرگتر نشان میدهد

در حالت کلی انتخاب رنگ تیره باعث می‌شود فضا کوچک‌تر از حد معمول به نظر برسد. هنگام انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کوچک به این نکته توجه داشته باشید که اگر آشپزخانه شما فضای کمی دارد، بهترین رنگ کابینت، رنگ سفید و کرم است که فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اگر فضای کافی برای آشپزخانه در اختیارتان است و تعداد کابینت‌ها بالا هستند، از ترکیب رنگ‌های روشن و تیره استفاده کنید.

انتخاب رنگ کابینت

از رنگ دیوارها و سنگ آشپزخانه غافل نشوید

از مهم‌ترین نکات انتخاب رنگ کابینت که بسیاری از افراد نسبت به آن بی‌توجه هستند، این است که هنگام انتخاب رنگ کابینت به رنگ دیوارها و سنگ روی کابینت اهمیت نمی‌دهند؛ برای مثال به روز ترین رنگ کابینت این است که رنگ دیوارها با رنگ کابینت همخوانی داشته باشد در این حالت شما می‌توانید برای سنگ روی کابینت از یک رنگ متضاد استفاده کنید. اینگونه ظاهری آشپزخانه شما بسیار شیک و مدرن می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: آشپزخانه کوچک خود را اینگونه دکور کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…