زیباترین جاهای دیدنی عباس آباد

3
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی دیگر از شهرهای زیبای شمال ایران در استان مازندران، شهرستان عباس آباد است. جاهای دیدنی عباس آباد همچون دیگر شهرهای شمال کشور یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران هستند.
جاهای دیدنی عباس آباد

جاهای دیدنی عباس آباد در استان مازندران از زیبایی خاصی برخوردارند، چنان زیبا که انگار تکه‌ای از بهشت در این نقطه از زمین فروافتاده است. همراه دلتامگ سفری دلپذیر به این نقطه از کشور داشته باشید.

خرید ویلا در شمال

جاهای دیدنی عباس آباد

شهرستان عباس آباد یکی از شهرهای مازندران است که بر کرانه دریای خزر گسترده شده و یکی از جاهای دیدنی مازندران است. عباس آباد با شهرستان تنکابن از غرب، چالوس از شرق و کلاردشت از جنوب همسایه است. همچنین دریای خزر از شمال و ارتفاعات رشته‌کوه البرز در قسمتی از جنوب این شهرستان را احاطه کرده‌اند. موقعیت جغرافیایی خاص این شهرستان باعث شده که مملو از جاذبه‌های طبیعی و توریستی شگفت‌انگیز باشد. در ادامه مطلب به معرفی چند مورد از زیباترین جاهای دیدنی عباس آباد می‌پردازیم.

خرید ویلا در عباس آباد

تنگه بهشت عباس آباد کجاست؟

تنگه بهشت یکی از عجیب‌ترین و رویایی‌ترین جاذبه‌های طبیعی ایران است که در هفت‌ کیلومتری جنوب شهرستان عباس آباد واقع شده است. در روزهای خلوت و بدون ترافیک طی‌ کردن این مسیر تنها پانزده دقیقه طول می‌کشد. فاصله این تنگه از تهران نیز حدود 180 کیلومتر است. برای رسیدن به این تنگه باید به سمت خرماچال و روستای ماشالله آباد حرکت کنید.

تنگه بهشت عباس آباد

تونل جنگلی عباس آباد

عباس آباد نیز مانند سایر شهرهای شمال کشور در اسارت جنگل‌های انبوه و سرسبز است. از میان جنگل، جاده عباس آباد به کلاردشت می‌گذرد که خود یکی از جاهای دیدنی کلاردشت به عباس آباد است. این جاده به طول 25 کیلومتر نه‌ تنها از میان جنگل زیبای عباس آباد که حتی از ساحل دریای خزر نیز عبور می‌کند و بخشی از زیبایی‌های شمال کشور را در مقابل چشمان گردشگران نمایش می‌دهد.

غار دهچال از جاهای دیدنی عباس آباد

در ایران غارهای مرموز و اسرارآمیز زیادی وجود دارد که بعضی از آنها زیبایی سحرانگیز و مسحورکننده‌ای دارند. غار دهچال عباس آباد نیز یکی از این غارهای زیبای شمال کشور است. برای رسیدن به این غار زیبا و عجیب باید از میان جنگلی انبوه با درختانی سر به فلک کشیده عبور کنید. مسیر رسیدن به غار نیز از زیبایی‌های خاص و شگفت‌انگیزی برخوردار است.

مطلب پیشنهادی:  دره آل، سفری پر رمز و راز نزدیک مشهد

غار دهچال عباس آباد

پارک ملی خشکه‌داران از جاهای دیدنی عباس آباد

در حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد یکی از جنگل‌های بکر و مناطق حفاظت شده ایران واقع شده است. این جنگل با مساحت تقریبی دو میلیون و ششصد هزار مترمربع یکی از آخرین اکوسیستم‌های جنگلی جلگه‌ای در کشور است. گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری مانند ممرز، بلوز، لیکلی و حتی پرندگانی مانند حواصیل خاکستری را می‌توانید در این جنگل مشاهده کنید.

سخن آخر

جنگل مازیچال، پلاژ ساحلی عباس آباد، پارک شهید مدرس و پارک جنگلی خرماچال از دیگر جاهای دیدنی عباس آباد هستند. این نقطه ایران به‌ خاطر موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر خود در تمام فصول سال زیباست. اگر می‌خواهید سفر دلپذیر و لذت‌بخشی به جاهای دیدنی عباس آباد داشته باشید، قبل از حرکت حتما اقامتگاه خود را انتخاب کنید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی این منطقه علاوه بر ارائه خدمات عالی به گردشگران، فضایی صمیمانه و جوی آرام را نیز برای شما فراهم می‌کنند. همچنین، در صورتی که قصد اجاره یا خرید ویلا در عباس آباد را دارید، می‌توانید از آگهی‌های متنوع سایت ملکی دلتا دیدن نمایید.

3 دیدگاه

  1. امیر

    28 شهریور 1402 در 9:29 ق.ظ

    فقط کافیه که به مردم آموزش بدهید که همانگونه که از این نعمت الهی لذت می برند چگونه از آن هم حفاظت کن

    پاسخ

  2. مهران

    9 مهر 1402 در 10:44 ب.ظ

    سلام وسپاس ازمعرفی شهرهای زیبای استان مازندران
    فقط لطف کنیدوقتی مطلبی رامی نویسیدتحقیق وبررسی بیشتری داشته باشید.خوانندگان که اطلاع ندارندشمانویسنده محترم بایددقت کنید.لطفاًاین مطلب رادرمقاله تون اصلاح کنیدکه،جنگل مازیچال جزء لاینفک شهرستان کلاردشت هست.شمافکرنکردیدچطورمیشه ازروستاهای کلاردشت (مکارود،واحد،اویجدان،طویدره و.. )گذشت وداخل کلاردشت به جنگل مازیچال رسیدوگفت این مربوط به شهرستان دیگری است.واقعا جای تاسفه

    پاسخ

    • زینب پروانه

      10 مهر 1402 در 9:28 ق.ظ

      دوست عزیز ما وقتی از جاهای دیدنی یک شهر صحبت می‌کنیم منظور این نیست که اون منطقه قطعا در تملک شهرستان مورد نظر است، منظور این است که جای دیدنی نزدیک به شهرستان مورد نظر است و مردم به راحتی می توانند برای دیدنی جاذبه‌های طبیعی اطراف شهر بروند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…