جنگل ابر، سفری میان آسمان!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبیعت چهره‌های متفاوت و در عین حال زیبایی دارد که در بسیاری از مناطق زمین، هوش از سر انسان می‌برد. پیوند انسان و طبیعت همیشه وجود داشته و تجربه‌های تازه برای انسان رقم زده.
جنگل ابر شاهرود

جنگل زیبا و حیرت‌انگیز ابر، همانند اقیانوسی است که در دل جنگل قرار گرفته‌. این جنگل از قدیمی‌ترین جنگل‌های هیرکانی روی زمین است. بسیاری از گونه‌های نادر، نایاب و زیبای گیاهی و جانوری در این جنگل قرار دارند. برای آشنایی بیشتر با این بهشت زیبا با دلتامگ همراه باشید. جنگل ابر حدود ۳۵ هزار هکتار است که در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال، در شهر شاهرود استان سمنان قرار دارد. جنگل رازآلود ابر، جاذبه‌های توریستی فراوانی دارد که تماشای هر یک از آن‌ها، شما را سر ذوق می‌آورد. شهرت این جنگل وسیع تنها به‌خاطر ثروت منابع طبیعی، گیاهان و درخت‌های کهنسالی که دارد، نیست. اگر از بالا به این جنگل نظاره کنید، دریایی از شیطنت ابرها را مشاهده می‌کنید که درخت‌ها به حاشیه‌ آن پناه برده‌اند و منتظر امواج لطیفش هستند. جنگل ابر شاهرود نمایی بی‌نظیر از قرار گرفتن زمین در یک قدمی آسمان است.

جاذبه های جنگل ابر شاهرود

جاذبه‌ های جنگل ابر شاهرود

جنگل‌های ۴۰ میلیون ساله هیرکانی، مقصدی رویایی برای یک سفر ماجراجویانه در طبیعت هستند و با زیبایی بی‌نظیرشان هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. احتمالا شما هم در کودکی رویای قدم زدن بر روی ابرها را داشتید، این مکان زیبا جایی برای برآورده شدن رویای کودکی شماست. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا به معرفی جاذبه‌های جنگل ابر شاهرود بپردازیم:

دالان بهشت، بهشت گم‌شده

یکی از جاذبه‌هایی که حتی نام آن، انسان را به وجد می‌آورد، دالان بهشت است. وقتی در این منطقه، از کوه رستم عبور کنید، دالان‌ بهشت با درختان انبوه و در هم گره‌خورده پیدا می‌شود و زیبایی‌های خود را نمایان می‌کند. جایی که با درختان‌ زیبا و پوشش گیاهی خاص، شبیه به رویایی دور است که حالا جلوی چشم‌ شما نمایان شده‌است و به واقعیت تبدیل شده‌است.

مطلب پیشنهادی:  مهاجرت کاری به کانادا دشوارتر شد

جنگل ابر

چشمه‌سارهای جنگل ابر شاهرود

از دیگر جاذبه‌های این جنگل شگفت‌انگیز، چشمه‌های فراوان و زیبای آن هستند. یکی از موهبت‌های الهی و زیبایی‌هایی که طبیعت با سخاوت به انسان بخشیده‌است، چشمه‌های آب شیرین است. چشمه ترش و چشمه قطری از معروف‌ترین چشمه‌های آب شیرین جنگل ابر هستند. این دو چشمه‌ که از دل زمین می‌جوشند، می‌توانند مکانی مناسب برای کمپ زدن، اتراق و لذت بردن از صدای دل‌نشین و خنکای بی‌نظیر آب باشند. برخورد جنگل با این چشمه‌سارها، تصویری بی‌نظیر ایجاد می‌کند که تماشای آن روح شما را جلا می‌دهد و انرژی شما را بالا می‌برد. نزدیک چشمه‌ها به علت اکوسیستم خاصی که  در دل جنگل ابر وجود دارد، احتمالا با گیاهان و جانوران مختلفی روبه‌رو خواهید شد. سعی کنید در این سفر دوربین شکاری همراه داشته‌باشید تا فرصت تماشای پرندگان زیبا را از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه: شگفتی‌های بام‌لند تهران!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

این 6 گیاه برای تقویت حافظه معجزه می‌کند

برای تقویت حافطه از گیاهان استفاده کنید. زیرا در عین اینکه ارزان قیمت هستند برای سلامت بدن…