ایلان ماسک اطلاعات شما را به هوش مصنوعی جدیدی تبدیل می‌کند!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایلان ماسک غول تجارت پس از خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد، متضرر ضرر بسیار هنگفتی شد که نام او را در گینس برای بزرگ‌ترین زیان در ثروت شخصی ثبت کرد.
ایلان ماسک هوش مصنوعی جدیدی می‌سازد.

“والتر ایزاکسون” زندگینامه نویس موفق و روزنامه‌نگار آمریکایی،  نیت عجیب “ایلان ماسک” برای ساخت یک هوش مصنوعی جدید را افشا کرد. به گفته او، این غول دنیای تجارت با آینده‌نگری خاصی پیش‌بینی کرده بود که هوش مصنوعی بسیار زودتر از انتظار همه، آینده دنیای ما خواهد بود و اهداف ویژه‌ای برای خرید توییتر در نظر داشت.

بیوگرافی ایلان ماسک

“ایلان ریو ماسک” یکی از سهام‌داران و سرمایه‌گذاران بزرگ دنیای امروز است. درآمد خالص او در اواسط سال ۲۰۲۳ چیزی در حدود ۲۴۸ میلیارد دلار برآورد شده بود که او را از نگاه مجله فوربز به‌عنوان دومین شخص ثروتمند دنیا، به مردم معرفی کرد.

او مدیرعامل شرکت تسلا، اسپیس ایکس، بنیان‌گذار شرکت بورینگ، مالک شرکت توییتر و یکی از بنیان‌گذاران مشترک اوپن‌ای‌آی و نورالینک است. اگرچه بعد از سرمایه‌گذاری مایکروسافت روی OPNAI ‌ با این استارتاپ قطع همکاری کرد.

پدر او اهل آفریقای جنوبی و مادرش کانادایی است و خود او نیز در آفریقای جنوبی در شهر پرتوریا در همان قاره تا ۱۷ سالگی درس خواند و پس از آن به کانادا رفت.

بیشتر شهرت ایلان ماسک به دلیل اقدامات جسورانه و عجیب او در دنیای سرمایه‌گذاری و آینده‌نگری‌های عجیب او است. والتر ایزاکسون نویسنده‌ای بود که از راز عجیب‌ترین اقدام او برای خرید توییتر و ضرر هنگفت او پرده برداشت و مشخص کرد چرا این غول صنعت و دنیای تجارت، چنین اقدام عجیبی را علی‌رغم تمام ضررهایش مرتکب شد.

ایلان ماسک از اطلاعات تسلا و توییتر در هوش مصنوعی بهره خواهد برد.

آیا ایلان ماسک با خرید توییتر ضرر کرد؟

کمتر کسی از ماجرای خرید ۴۴ میلیاردی توییتر توسط این غول سرمایه‌گذاری بی‌خبر است. میزان ضرری که ماسک با خرید این کمپانی کرد حتی در تاریخ گینس به‌عنوان بزرگ‌ترین ضرر کاهش ثروت شخصی در تاریخ ثبت شده است. این موضوع به علت کاهش ارزش سهام کمپانی تسلا بعد از خرید توییتر رخ داد.

اما این ضرر همه ماجرا نیست به گفته ایزاکسون، ماسک قصد دارد به کمک داده‌های کاربران فضای توییتر و تسلا، هوش مصنوعی قدرتمندی را بسازد. از دید این نویسنده، در پس اطلاعات این دو کمپانی معدن طلایی از دانش وجود دارد که به کمک آن می‌توان هوش مصنوعی قدرتمندی را ساخت. در خصوص دو مورد از شگفتی‌های ماشین تسلا مطلبی نوشته شده که پس از این، می‌توانید آن را هم مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی:  چرا ناسا به جستجوی اقیانوس های زمین رسید؟ + ویدئو

ماشین‌های تسلا روزانه میلیاردها فریم تصویر ثبت می‌کنند.

علت واقعی ماسک برای ساخت این هوش مصنوعی

از دید این نویسنده، ایلان ماسک پس از صرف زمان زیادی در توییتر به این نتیجه رسید که موضوع جانشین‌شدن ربات‌ها و هوش مصنوعی به‌جای انسان‌ها ممکن است در آینده‌ای بسیار نزدیک‌تر از تجسم ما رخ بدهد. ظاهراً این ترس عامل تأسیس شرکت xAI توسط او بود. اگرچه طبق ادعای این سرمایه‌گذار معروف، هدف اصلی آن ایمنی هوش مصنوعی است.

به گزارش تایمز، این میلیاردر معروف از محققان شرکت جدیدش درخواست کرده که هوش مصنوعی جدیدی را باقدرت کدنویسی بسازند تا رقیب جدیدی برای ChatGPT ‌ بوده و جهت‌گیری سیاسی خاصی نداشته باشد. سایت اصلی xAI هدف اصلی و بلندمدت فعالیت خود را “درک ماهیت حقیقی دنیا” اعلام کرده است.

ایزاکسون اعتقاد دارد که ماشین تسلا هر روز ۱۶۰ میلیارد فریم تصویر را با مانیتورها و حسگرهای خود، ثبت می‌کند و در توییتر به حدی توییت یا پیام وجود دارد که به آن “ذهن جامع بشر” گفته شود. درنتیجه، ترکیب داده‌های این دو کمپانی برای ساخت یک هوش مصنوعی و ربات‌های آینده به کار رفته و به رقیبی بسیار قدرتمند برای گوگل و OpenAI بدل خواهد شد.

سخن آخر

ایلان ماسک پیش‌بینی کرده بود که هوش مصنوعی بسیار زودتر از تجسمات ما آینده را به دست خواهد گرفت. او احتمالاً پس از قطع همکاری با OpenAI، قصد دارد به کمک داده‌های توییتر و تصاویر ماشین‌های تسلا، هوش مصنوعی قدرتمندی را بسازد که علاوه بر درک ماهیت جهان به رقیب بسیار مهم گوگل و OpenAI تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

با عجیبت‌ترین مناسبت‌های تقویم آشنا شوید!

عجیب ترین مناسبت های تقویم جهانی که به قدری عجیب هستند که ممکن است شما را به خنده بیندازد.…