ماشین تسلا، اولین خودروی برقی معلق در فضا

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماشین تسلا یکی از اولین ماشین‌هایی است که توانست به فضا سفر کند و تاکنون نیز در فضا وجود دارد. اخیرا نیز در دو مورد انسان در مانیتورهای آن در فضای قبرستان دیده است در حالی که کسی در جز قبرها در آن منطقه وجود نداشته است.
ماشین تسلا اولین خوردروی برقی فضانورد

ماشین تسلا یکی از انواع ماشین‌های محبوب است که همواره قابلیت‌ها و داستان‌های پشت پرده خود را داشته است. در این مطلب به دو ماجرای جالب درباره این برند سرشناس می‌پردازیم.

اطلاعات کلی درباره برند تسلا

برخلاف باور اکثر مردم اولین بار “مارک تارپنینگ” و “مارتین ابرهارد” کمپانی تسلاموتورز را در سال ۲۰۰۳ تاسیس کردند و ایلان ماسک تنها مدیر عامل جدید این شرکت است. این کمپانی به ساخت خودروهای برقی خود به همراه انواع سنسورهای مختلف برای خودکارسازی رانندگی معروف است.

ماشین تسلا با انواع قیمت‌ها و امکانات جالبی در بعضی از مدل‌ها نظیر رانندگی جنون‌وار، بدنه زرهی در مدل S و جعبه دنده‌ای تنها با یک دنده دارد. در ادامه دو اتفاق جالب برای خودروی برند را توضیح می‌دهیم.

ماشین تسلا توسط ایلان ماسک به فضا فرستاده شد

خودروی سرگردان تسلا در فضا

زمانی که قرار بود فالکون هوی اسپیس‌ایکس، نیرومندترین موشک عملیاتی دنیا در سال  ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شود، به یک مدل آزمایشی نیاز بود تا همراه او به خارج از کره پرتاب شود. بدین منظور، ایلان ماسک تصمیم گرفت تا ماشین تسلا مدل رودستر را به همراه این موشک از فلوریدا پرتاب کند.

این خودروی قرمز رنگ، هم اکنون در فضا معلق و سرگردان است و در داخل آن مدلی با لباس فضانوردی وجود دارد که با نام مستعار استارمن شناخته شده است. جالب است بدانید که این ماشین تسلا در مسیری به دور خوشید می‌چرخد و عموما در فاصله میان مریخ و زمین حرکت می‌کند.

سایت Whereisroadster ردیابی این ماشین را براساس اطلاعات ناسا انجام می‌دهد و مطابق با ردیاب‌های کار شده در این ماشین، موقعیت کنونی این خوردو در مکانی به فاصله ۲۰۰ میلیون مایل تا سیاره مریخ و ۲۳۳ میلیون مایل تا کره زمین قرار دارد.

آیا امکان برخورد این ماشین تسلا به زمین وجود دارد؟

طبق اظهارات جاناتان مک داول، یکی از ستاره‌شناسان مرکز اخترفیزیک دانشگاه هاروارد، این خوردرو به احتمال زیاد هنوز منهدم نشده ولی به دلیل برخورد انواع شهاب‌سنگها به طور کامل سالم نیست. بر طبق اطلاعات ناسا، این خودرو به احتمال زیاد تا سال ۲۰۳۵ به سیاره دیگری نزدیک نمی‌شود و طی ۲۲ میلیون سال آینده به احتمال ۲۲ درصد ممکن است به زمین برخورد کند.

به دلیل اتفاقات خاص دنیای کیهان، پیش‌بینی دقیق جهت حرکت این ماشین تسلا مشخص نیست و متاسفانه طبق تشخیص اخترشناسان، این مسئله آنچنان اهمیت علمی ندارد تا با رصد دقیقتر توسط تلسکوپ‌های نیرومند، اطلاعات دقیقتری از آن موجود باشد. اگر در صورت احتمال این خودرو به زمین برخورد کند، ممکن است در هنگام عبور از جو زمین نابود شود.

مطلب پیشنهادی:  این ماه کامل که تا سه سال دیگر طلوع نخواهد کرد

اینکه تا میلیونها سال بعد چه بر سر این خوردرو خواهد آمد مشخص نیست اما شاید طبق گفته ایلان ماسک نوادگان او بتوانند روزی به مریخ سفر کرده و بقایای رودستر را در موزه‌ای قرار دهند.

نمایش عجیب تصویر انسان در مانیتور ماشین تسلا بدون حضور انسان

آیا ماشین تسلا می‌تواند روح ها را شناسایی کند؟

بعد از انتشار کلیپی در فضای مجازی، این سر و صدا ایجاد شد که شاید این خودرو مجهز به حس ششم است؛ چراکه می‌تواند ارواح را، در مکان‌هایی همچون قبرستان نمایش بدهد.

در این ویدیوی پخش شده راننده‌ای در خوردروی خود نشسته است و ماشینش اطراف یک قبرستان در کالیفرنیاست که در آنجا شخصی وجود ندارد. راننده ابتدا فضای بیرون را نشان می‌دهد و با دیدن صفحه نمایش ماشینش که شخصی را در حال تکان خوردن نشان می‌دهد، وحشت‌زده می‌شود. صفحه نمایش ماشین تسلا با سنسورهای خود حضور هر نوع اشیا یا جاندار را تشخیص می‌دهند.

پس از پخش‌شدن این ویدیو کاربران مختلف در اینستاگرام و یوتیوب واکنش نشان دادند. جالب است بدانید که این اولین‌بار نبود که چنین اختلالی گزارش شد. در سال پیش، کلیپی از جمعی از دوستان در حال رانندگی پیرامون گورستان‌های تاریک پخش شد که موجودی را روی صفحه نمایش خود دیدند اما بعد از جستجو در اطراف، کسی را در آن محل به جز قبرهای آن منطقه نیافتند. تاکنون علت بروز این نوع مشکلات در سنسورهای این معلوم نیست.

سخن آخر

ماشین تسلا با همه فراز و فرودهای خود کماکان یکی از اولین ماشین‌های فضانورد است. مسئله نمایش انسان بر روی صفحه نمایشش به تایید رسمی نرسیده است و اقدامی برای برطرف کردن مشکل سنسورهایش و تایید یا عدم تایید این ویدیوهای منتشر شده از آن، صورت نگرفته است.

تعداد کلمات مطلب: 677

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

بررسی کامل علت پس دادن نمک ماشین ظرفشویی (در تمام برندها)

نشتی محفظه نمک یکی از متداولترین مشکلاتی است که ماشین های ظرفشویی با آن روبرو می شوند. این…