مراسم آویزان کردن پسربچه ها از قلاب در قبایل بدوی

5
31
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قبایلی چون قبیله آمانداس در آمریکا، اعتقاد دارند که این‌گونه مراسمات، هدیه‌ای از طرف خداوندانشان است که آنها را در آینده به شکارچیان بهتری تبدیل می‌کند.
مراسم آویزان کردن پسربچه ها را بشناسید!

مراسم آویزان کردن پسربچه ها از قلاب، یک رسم دردناک در قبایل بومی امریکایی است. در هر گوشه‌ای از دنیا و در هر فرهنگی، مراسماتی برای بالغ‌شدن نوجوان‌ها وجود دارد؛ اما در بعضی نقاط، این مراسم‌ برای عبور از نوجوانی به جوانی، ممکن است دردناک باشد. همراه دلتامگ با یکی از این رسوم عجیب در یکی از قبایل بدوی آشنا شوید. پس از این مطلب، می‌توانید به مطلب عجایب هند رجوع کرده و از مراسمات عجیب این کشور خاص نیز اطلاع پیدا کنید.

آشنایی با ماجرای مراسم

مراسم آویزان کردن پسربچه ها از قلاب یکی از رسوم و آیین‌های قبایل بومی آمریکایی مانداس است. قبیله مانداس در مناطقی از شمال کالیفرنیا و داکوتای شمالی زندگی می‌کنند. این آیین مرتبط با مرحله‌ بزرگ‌شدن و تبدیل‌شدن پسربچه به مرد در این قبیله است.

در طی این مراسم، مردان بزرگ‌تر قبیله به پسربچه‌ها تعالیم و ارزش‌های قبیله را به طور شفاهی منتقل می‌کنند و تحمل و استقامت آن‌ها را بالا می‌برند. این آیین به‌عنوان یک راهنمایی برای پسربچه‌ها به‌منظور ورود به دوران بزرگسالی و مسئولیت‌پذیری بیشتر در جامعه قبیله برگزار می‌شود. هدف اصلی این نوع مراسمات، نشان دادن قدرت فردی و پذیرفته‌شدن توسط سایر اعضای گروه است.

مراسم آویزان کردن پسربچه ها در قبیله مانداس مهم است.

علت مراسم آویزان کردن پسربچه ها از قلاب

مراسم آویزان کردن پسربچه ها از قلاب در قبیله مانداس نمادی از تغییر و تحول است و به پسربچه‌ها یادآور می‌شود که وقت آن رسیده است تا به یک مرد بزرگ‌تر با تحمل بیشتر تبدیل شوند. این رسم و آیین در قبایل آمریکایی مانداس نشان از ارزش‌های خانوادگی، قوی بودن جسمانی و توانایی‌های روحی و روانی دارد. این مراسم با احترام به قوانین و فرهنگ قبیله صورت می‌گیرد و به عنوان یک رویداد مهم در زندگی اجتماعی قبیله تلقی می‌شود. آویزان کردن پسربچه‌ها از قلاب همچنین نمادی از یکپارچگی و انسجام قبیله است چراکه تمامی افراد قبیله باهم در این مراسم شرکت می‌کنند و وحدت و شجاعت را به نمایش می‌گذارند.

مراسم آویزان کردن پسربچه ها از قلاب در قبیله مانداس یک رویداد فرهنگی و تاریخی است که نقش مهمی در تقویت ارتباطات اجتماعی و هویت فردی و اجتماعی پسربچه‌ها دارد. این مراسم به طور گسترده در قبیله مانداس و سایر قبایل بومی آمریکایی برگزار می‌شود و همچنان به‌عنوان یک جزء اساسی از فرهنگ و آیین قبیله‌ها محسوب می‌شود. یکی دیگر از دلایل انجام این نوع مراسم، طرز تفکر خاص آنها در این باره است. از دید این مردم، این نوع آزمون‌ها هدیه‌ای از طرف خدایان آنهاست که آنها را قادر می‌سازد تا در آینده، به شکارچی‌های قدرتمندی تبدیل شوند.

مطلب پیشنهادی:  همه چیز درباره فاجعه زیردریایی تایتان

کودکان ۴ تا ۶ ساله در این مراسم شرکت می‌کنند.

چگونگی انجام مراسم

کودکانی که در این مراسم شرکت می‌کنند در حدود ۴ تا ۶ سال سن دارند. پیش از انجام این رویداد، مناسک خاصی اتفاق می‌افتد. اول از همه کودک سه روز را روزه آب و غذا می‌گیرد تا بدن آن بدون هرگونه آلودگی‌ آماده این رخداد باشد. پس از آن، مردان قوی و نیرومند قبیله آنها را احاطه می‌کنند و به‌وسیله یک قلاب متصل به یک بالشتک، آنها را آویزان کرده و اجازه می‌دهند تا به‌آرامی از آن بچرخند. کودک طی این مدت نباید گریه کند و تا زمانی آویزان می‌ماند که از درد بی‌هوش شود.  پس از آن، قلاب‌ها جدا شده و به عنوان یک مرد قوی به اعضای قبیله معرفی می‌شوند. مراسم آویزان کردن پسر بچه ها نشانه‌ای از انتقال نیرو و قدرت از قبیله به پسربچه است.

سخن آخر

برخی از قبایل بدوی همچون قبیله بومی مانداس در آمریکا، آیین‌های دردناک و نمادین خاصی برای آماده‌کردن پسربچه‌های گروه و بالغ‌شدن آنها دارند. یکی از این مراسمات، مراسم آویزان کردن پسر بچه ها از قلاب است که مراسم دردناکی محسوب می‌شود. برگزاری این گونه مناسک، وحدت گروه را نشان داده و شجاعت افراد قبیله را به نمایش می‌گذارد و از نگاه آنها تحفه‌ای از طرف خدایانشان است. کودک مذکور، پس از موفقیت در این آزمون به عنوان یک مرد نیرومند توسط اعضای قبیله خود پذیرفته می‌شود.

 

5 دیدگاه

  1. جانان

    2 خرداد 1402 در 9:35 ب.ظ

    پیامبر فرموده به اینا.. ابادی بده.. حالا.. برنامه دارم.. وهمه کشور ها هم. باید مسیر رو بگیرند و اقدام کنند… حتما…. جانان…. اینا بی صاحب ول شدند… ولی صاحب دارند…. منم…. جانان…

    پاسخ

  2. لبخند واقعی خدا زمانیه که مظلوم بحقش برسه

    3 خرداد 1402 در 10:56 ق.ظ

    همین رسم ها توی ایرانم هست بجایی اینکه قرآن بدست بگیرن مراسمات قمه زنی و سینه را محکم زدن و خودزنی رو دارن…
    خدا گفته کوچکترین آسیب به بدنت برسونی باید جوابگو بدنت باشی درد برای بدن سمه…
    خلاصه هیچ قومی را قضاوت نکنید قاضی خداست و قضاوت باخودش
    اینام مظلومان خدان فقط یک منجی نیاز دارن

    پاسخ

  3. ناشناس

    23 شهریور 1402 در 6:35 ب.ظ

    قابل قبول بود

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      27 شهریور 1402 در 1:53 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    25 شهریور 1402 در 9:14 ب.ظ

    چه عجیب و غریبه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…