روشی ساده برای کاشت زیتون در گلدان با 9 مرحله + ویدئو

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاشت زیتون در گلدان اصلا کار سختی نیست. تنها کافی است که تنها این 9 مرحله را دنبال کنید و آن‌ها را مو به مو انجام دهید.

کاشت زیتون در گلدان عملیاتی مفرخ و دوست داشتنی است که انجام دادن آن روحیه هرکسی را شاد می‌کند. اگر شما هم به نگهداری گل و گیاهان آپارتمانی علاقمندید با ما همراه باشید تا به شما کاشتن این میوه پرخاصیت در خانه را یاد دهیم. البته این کار را در تمام نقاط اب و هوایی نمی‌توان انجام داد و زیتون برای رشد به اب و هوای مناسب خود احتیاج دارد؛ اما در مقاله کاشت انگور در گلدان دیدیم که در تمامی مناطق آب و هوایی ایران می‌توان انگور را پرورش داد.

مراحل کاشت زیتون در گلدان

برای آموزش کاشت زیتون در گلدان در ابتدا فرض می‌کنیم منطقه شما برای انجام این کار مناسب است. برای کاشت باید منطقه شما گرم، پر از نور و مرطوب باشد. این گیاه در آب و هوای مدیترانه‌ای بهترین رشد خودش را دارد و اگر این درختچه را در برخی از مناطق ایران پرورش دهیم تنها یک درختچه تزیینی خواهد بود. اگر هنوز هم علاقمندید که زیتون را در خانه بکارید و یک درختچه زیبا در خانه داشته باشید، مراحل زیر را دنبال کنید:

کاشت زیتون در گلدان

مرحله اول: زیتون مورد نظر را انتخاب کنید

نوع زیتونی که می‌خواهید آن را در خانه داشته باشید انتخاب کنید و سپس هسته ها را از میوه‌ها جدا کنید. توجه کنید که نمی‌توانید بذر زیتون بخرید و باید حتما هسته مستقیما از میوه تازه جدا شود.  نوع زیتون انتخابی مهم است زیرا ممکن است شرایط نگهداری و پرورش آن با انواع دیگر متفاوت باشد. بهتر است ابتدا ببینید که در منطقه شما کدام زیتون بهتر رشد می‌کند، سپس تصمیم بگیرید.

مرحله دوم: هسته ها را جمع آوری کنید

در این مرحله میوه زیتون باید حتما تازه باشد، یعنی میوه را مستقیما از درخت زیتون چیده باشید. فصل انجام این کار اوایل پاییز است که میوه‌ها به تازگی رسیده شده اند و سبز هستند. اگر از زیتون قدیمی استفاده کنید ممکن است هسته آن فعال نباشد.

مرحله سوم: چکش را بردارید!!

حالا با یک چکش زیتون‌ها را له کنید و سپس در یک سطل پر از آب گرم بریزید و هر چند ساعت یکبار آن را هم بزنید. بعد از ۲۴ ساعت زیتون ها را از آب خارج کنید. هرتعداد از زیتون‌ها که روی آب شناور بودند را دور بیندازید، چون خراب شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین گلدان‌هایی که خانه شما باید داشته باشد

مرحله چهارم: شستن هسته‌ها

حالا اسکاچ ظرفشویی را بردارید و میوه را از هسته‌ها به کمک آن جدا کنید و سپس هسته را با آب گرم شستشو دهید.

مرحله پنجم: دم هسته ها را ببرید

با یک چاقوی تیز انتهای هسته زیتون را جدا کنید و آن را کمی شکاف دهید و سپس هسته‌ها را در یک سطل آب بخیسانید.

مرحله ششم: کاشت هسته ها

حالا یک گلدان کوچک را پر از خاک کنید. خاک زیتون باید ترکیبی مساوی از ماسه درشت و کمپوست باشد. خاک را مرطوب کنید و هسته‌‌ها در ارتفاع سه تا پنج سانتی متری از سطح خاک بکارید.

مرحله هفتم: پوشاندن گلدان‌ها

حالا باید گلدان‌ها را در بک کیسه پلاستیکی شفاف قرار دهید تا یک حالت گلخانه‌ای برای آن‌ها ایجاد شود. گلدان را در اتاقی پر از نور اما نور غیر مستقیم قرار دهید.

مرحله هشتم: جوانه زدن

یک ماه پس از مرحله کاشت زیتون در گلدان، گیاه شما جوانه می‌زند. به شرط آن‌که ابیاری بذرها را فراموش نکنید. هر وقت که متوجه شدید نیم سانت از خاک گیاه از سطح خشک شده است، به گلدان آب دهید.

مرحله نهم: خارج کردن کیسه‌ها

در کاشت زیتون در گلدان وقتی که بذرها جوانه زدند، نهال‌ها را در یک مکان گرم قرار دهید و آن‌ها را از کیسه‌ها خارج کنید. مانند قبل آبیاری را ادامه دهید.

کاشت زیتون در گلدان خانه

سخن آخر

کاشت زیتون در گلدان را در ۹ مرحله ساده به شما آموزش دادیم، اما توجه داشته باشید که زیتون یک گیاه آپارتمانی نیست و پس از این که قد نهال ها به ۴۶ سانتی‌متر رسید باید آن‌ها را به باغچه منتقل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …