4 نکته اساسی برای نگهداری سانسوریا در منزل + ویدئو

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگهداری سانسوریا در منزل اصلا و ابدا سخت نیست. فقط کافی است این مقاله را تا انتها بخوانید و نکات گفته شده در آن را رعایت کنید.
نگهداری سانسوریا در منزل

آیا شما هم تجربه ناموفق نگهداری سانسوریا در منزل را داشته‌اید؟ شاید هم به‌تازگی این گیاه زیبا را خریداری کرده‌اید و اکنون در حال کامل‌کردن تحقیقات خود برای روش‌های نگهداری از آن هستید. درهرصورت باید به شما بگوییم به‌جای درستی آمده‌اید. در ادامه این مقاله قصد داریم ۴ نکته اساسی نگهداری گل سانسوریا در آپارتمان را به شما بگوییم، با ما همراه باشید.

شرایط نگهداری سانسوریا چیست؟

می‌توان گفت انواع سانسوریا از نوع گیاهان بساز هستند! این گیاه توقع خاصی ندارد و هر کسی به‌آسانی می‌تواند از آن نگهداری کند و آن را پرورش دهد، اما باید یک‌سری نکات را رعایت کند تا گیاه زرد، بی‌حال و پژمرده نشود. هرچند گفتیم که سانسوریا گیاه کم‌توقعی است؛ اما بازهم مانند سایر گیاهان برای رشد و شادابی به نور، آب، خاک و کود نیاز دارد که در ادامه در مورد هرکدام از آن‌ها صحبت می‌کنیم.

میزان نور برای نگهداری سانسوریا

این گیاه در برابر کم‌نوری بسیار مقاوم است و به‌راحتی می‌تواند در سایه رشد کند؛ به همین دلیل اکثر افراد در آپارتمان به‌راحتی از آن نگهداری می‌کنند. حتی می‌توان برای این گیاه از لامپ‌های رشد گیاه هم استفاده کرد. اما اگر در معرض نور زیاد قرار بگیرد بیشتر رشد می‌کند و برگ‌های زیباتری خواهد داشت. البته باید حتماً به این نکته توجه کنید که گیاه را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید؛ زیرا به‌سرعت گرمای شدید باعث بی‌حالی و خم‌شدن برگ‌های سانسوریا می‌شود. در ضمن بهتر است که گیاه را اصلاً مقابل پنجره نگذارید؛ زیرا وزش باد باعث می‌شود که‌برگ‌های آن زرد شود. به‌طورکلی تمام گیاهان آپارتمانی به وزش باد حساس‌اند.

آبیاری مناسب انواع سانسوریا

تمام انواع سانسوریا حتی سانسوریا ابلق و سانسوریا پاکوتاه هم نیاز به آب زیادی ندارند و حتی اگر بیش از حد به این گلدان‌ها آب بدهید برگ‌های آن شل و گندیده می‌شود. بهتر است هفته‌ای یک یا دو بار خاک گلدان سانسوریا را بررسی کنید و اگر دو سانتی‌متر در عمق از روی سطح خاک خشک بود به گلدان آب بدهید. در روزهای زمستانی کافی است که این کار را هر ۱۴ روز یک‌بار انجام دهید و برای تابستان این زمان هر ده روز یکبار است. همیشه حواستان به زهکشی گلدان باشد تا آب بتواند به‌مرورزمان از زیر گلدان خارج شود. اگر ریشه گیاه سانسوریا در آب غوطه‌ور باشد به‌سرعت پوسیده خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  حمامی که بازدید از آن شما را به دوره صفویه می‌برد

نگهداری سانسوریا با آبیاری خوب

دمای مناسب نگهداری سانسوریا

دمای مناسب برای رشد گیاه سانسوریا ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است، ازآنجایی‌که این گیاه از نوع گیاهان گرمسیری محسوب می‌شود در هوای گرم رشد بهتری خواهد داشت؛ اما بازهم باید توجه داشته باشید که آن را در معرض گرمای شدید قرار ندهید؛ زیرا این عامل می‌تواند علت زردشدن برگ سانسوریا باشد. همچنین اصلاً گلدان سانسوریا را نزدیک بخاری، شوفاژ و یا در معرض باد کولر نگذارید!

کوددهی گل سانسوریا

برای نگهداری سانسوریا در منزل و رشد بهتر آن می‌توانید از کودهای عمومی، کود ۱۰-۱۰-۱۰ و کود سانسوریا استفاده کنید. نکته‌ای که در مورد کوددهی به این گیاه وجود دارد این است که اصلاً نباید از کودهای مخصوص فضای باز برای آن استفاده کنید، زیرا باعث سوختن ریشه‌های سانسوریا و آلوده‌شدن آن‌ها خواهد شد.

نگهداری سانسوریا ابلق

خاک مناسب

برای نگهداری سانسوریا یک خاک سنگین که از شن، مواد آلی و ماسه ترکیب شده باشد مناسب است. PH خاک گل سانسوریا بهتر است بین ۴ تا ۷ باشد به همین دلیل معمولاً برای گلدان آن ماسه و رس را با شن مخلوط می‌کنند و به خاک می‌افزایند.

سخن آخر

اگر به‌درستی از این گیاه مراقبت کنید می‌توانید شاهد گل‌دهی آن باشید و از زیبایی‌های طبیعی آن در آپارتمان خود بهره‌مند شوید. در این مطلب از مجله دلتا ۴ نکته نگهداری سانسوریا را به شما گفتیم که توجه به این نکات تمامی نیازهای این گیاه زیبا را رفع می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان چستر و داشتن اتاق پذیرایی شیک

چیدمان مبلمان چستر یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در دکوراسیون منزل است. این مبلمان با ظاهر شیک…