چگونه آب انگور بر سلامت روان اثر می‌گذارد؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انگور یکی از موادی است که به شدت بر سلامتی جسمی و ذهنی ما اثر گذار است. ایم میوه به علت داشتن مواد مغذی اهمیت زیادی برای سلامتی دارد و توصیه می‌شود افراد مسن هم آن را در سبد روزانه خود بگنجانند.
تاثیر انگور در سلامت روان

آب انگور، این میوه دوست داشتنی و خوشمزه خواص متنوعی دارد که برای سلامتی قلب و عروق بسیار مفید است. این میوه سرشار از پلی فنول و اسید فنولیک است و فواید آن از گذشته‌های دور مورد توجه انسان‌ها قرار داشته است. یک فنجان انگور تقریبا 27 گرم قند دارد و به کمک آن می‌توانید نزدیک به 5 درصد از نیاز روزانه خود به فیبر را هم برطرف کنید. این میوه دارای مقادیر قابل توجی از ویتامین ث و پتاسیم نیز هست که برای افراد مبتلا به فشار خون بسیار مفید است.

ببینیم آب انگور چه فایده‌ای دارد؟

ماده آنتوسیانین که نوعی پلی فنول است در ایجاد رنگهای مختلف این میوه بهشتی تاثیر دارد و رسوراترول نیز از جمله موادی‌ست که به سلامت سیستم تنفسی مخصوصا ماهیچه قلب کمک می‌کند. برای انگور خواص متعددی ذکر شده و آن را به یک میوه درمانی تبدیل کرده است که در ادامه بخشی از این خواص را با هم مرور می‌کنیم:

تاثیر آب انگور بر سلامتی

کاهش وزن

تحقیقات دانشگاهی نشان می‌دهد مواد موجود در انگور باعث کاهش وزن افراد می‌شود. مواد موجود در آب انگور با تاثیر مستقیم بر سلول‌های چربی به کاهش وزن افراد کمک می‌کند. در واقع این مواد با تجزیه سلول‌های چربی به کاهش وزن زودتر کمک می‌کنند.

سلامت سلول‌های مغزی

یکی از خواص مهم انگور خنثی کردن پلاکت‌های مغزی و رادیکال‌هایی است که ارتباط مستقیمی با آلزایمر دارند. در واقع انگور با حذف این پلاکت‌ها به عملکرد بهتر مغز و پیام رسانی بهتر سلول‌های آن کمک می‌کند.

به جز این رسوراترول موجود در این میوه با افزایش جریان خون در شریان‌ها، فشار خون را تنظیم و عروق فرد را تمیز می‌کند. این ماده خطر حمله قلبی را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد و می‌توان گفت از این نظر برای افرادی که دچار بیماری‌های قلب و عروق هستند بسیار ارزشمند است.این ماده از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید هم محافظ می‌کند و به این ترتیب خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  اختلال اضطراب و راه های درمان آن

 

پیشگیری از پوسیدگی دندان

انگور از آن دسته میوه‎‌هایی است که در جلوگیری از رشد باکترهای دهانی اثر گذار است. این خاصیت به علت ماده‌ای به نام آلدئید اولئانولیک است در پوست این میوه وجود دارد.

جلوگیری از ایجاد آب مروارید چشمی

وجود مواد مهمی مانند بتاکاروتن، آنتی اکسیدان و لوتئین نقش مهمی در سلامت بینایی فرد دارد. مصرف مداوم انگور از بیماریهای چشمی مانند آب مروارید جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از پوکی استخوان

یکی از اصلی ترین موادی که در انگور یافت می‌شود آهن و منگنز است. این مواد نقش مهمی در جلوگیری از پوکی استخوان دارند و به همین جهت به افراد سالمند توصیه می‌شود از این میوه به مقدار مناسب مصرف کنند.

 

سخن آخر:

از آنجایی که هر نوع بیماری برای که به آن دچار می‌شویم به نوعی بر سلامت ذهن ما اثر گذار است باید بگوییم آب انگور از آن موادی غذایی است که به شدت بر کیفیت زندگی و سلامت روان ما تاثیر دارد و بهتر است استفاده از آن در رژیم غذایی روزانه ما جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

مزایا و معایب داشتن فرزند پرحرف چیست؟

بیشتر اوقات فرزند پرحرف یکی از مواردی است که والدین از آن گلایه دارند. گاهی اوقات پاسخ به …