اختلال اضطراب و راه های درمان آن

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انسان ها مدام در معرض استرس و تنش قرار دارند. اگر به دنبال راه هایی برای کم کردن استرس خود هستید، این مطلب برای شماست.
اختلال اضطراب

اختلال اضطراب یکی از بالاترین شیوع اختلالات روان را در سراسر جهان دارد. همه انسان ها تقریبا روزانه با اضطراب های درونی و استرس های ناشی از فشار های مسائل شخصی، حرفه ای و اجتماعی می‌گذرانند. اما در مواردی این اضطراب و فشار ها از حد معمول خارج می‌شوند و به اختلال اضطرابی تبدیل می‌شوند. با دلتامگ همراه باشید تا اختلال اضطراب و درمان های آن آشنا شوید.

اختلال اضطراب چیست؟

تجربه‌ی دائمی و شدید ترس و نگرانی است. افرادی که اختلال اضطراب دارند به طور مداوم نسبت به آینده خود نگرانی دارند. عملکرد آن ها به دلیل ترس و نگرانی دائمی به شدت کاهش می‌یابد و در تمامی زمینه های شخصی، تحصیلی و حرفه ای خود دچار اختلال می‌شوند. این اختلال در سن جوانی به اوج خود می‌رسد زیرا در این سن نگرانی و دغدغه نسبت به آینده بیشتر از گذشته می‌شود.

اختلال اضطراب

نشانه هایی که اختلال اضطراب دارد

بی قراری و تنش

تحریک پذیری بسیار بالا

احساس ترس و وحشت

احساس خطر دائمی

مشکل در تمرکز

لرزش دست و بدن

مشکل در خواب، کم یا زیاد خوابیدن

مشکل در تغذیه، کم یا زیاد خوردن

تنفس های کوتا و با سرعت بالا

علت مبتلایی به اختلال اضطراب چیست؟

بسیاری از مبتلایان به این اختلال، از طریق وراثت خود به اختلال دچار شده اند و می‌توان گفت این اختلال حدودا 30درصد از طریق وراثت منتقل می‌شود. اما باید بدانید که شرایط محیطی نیز می‌توانند فراهم کننده شرایطی برای ابتلا به این اختلال باشند. مصرف مواد مخدر و الکل هم تاثیر بسیار زیادی در بالا رفتن اضطراب دارد. هر چند که شما ژن های تحریک کننده اضطراب را داشته باشید اما محیطی که در آن رشد کرده و بزرگ شده اید نقش مهمتری را ایفا می‌کند. تجربیات و خاطرات سال های اولیه زندگی تاثیرات زیادی بر روان شما می‌گذارد. برخی بیماری های جسمی مانند تیروئید در این اختلال تاثیر گذار است و می‌تواند بر شدت آن بیفزاید.

راهکار هایی برای درمان اختلال اضطراب

بهتر است اگر اضطراب شما اصلا قابل کنترل نیست و اختلال زیادی را در عملکرد زندگی شما ایجاد کرده است به روانشناس مراجعه کنید. این راهکارد ها به شما کمک می‌کنند تا حد بسیار زیادی از اضطراب دوری کنید و از شدت آن بکاهید.

مطلب پیشنهادی:  12 ویژگی رفتاری که نشان دهنده شخصیت سالم است

تنفس آموزی

بدن انسان به گونه ای عمل می‌کند که وقتی در تنش و فشار های زندگی قرار می‌گیرد،ضربان قلبتان را بالا می‌برد. با بالا رفتن ضربان قلب، تنفس شما نیز سریع تر و کوتاه تر خواهد شد. بهتر است از تنفس دیافگرامی استفاده کنید زیرا به آرام کردن شما کمک بسیاری می‌کند. برای آموزش کامل تنفس دیافگرامی و ذهن آگاهی که هر دو به آرام شدن بیشتر شما کمک می‌کند، می‌توانید این مطلب را نیز مطالعه کنید.

به موسیقی های بی کلام گوش فرا دهید

گوش دادن به صدای طبیعت مانند امواج دریا، رود ها، باران و … برای همگان آرامش بخش است.همچنین گوش دادن به موسیقی های بیکلام باعث ریلکس شدن عضلات و بدن شما می‌شود و به آرامی با تنظیم ضربان قلبتان، آرامش را به شما خواهد داد.

اختلال اضطراب

آدامس بجوید

دامس جویدن به شما کمک می‌کند تا از اضطراب و استرس خود بکاهید.

با دوستان خود وقت بگذرانید

صحبت کردن، تفریح و وقت گذراندن با دوستان باعث می‌شود تا بیشتر بخندید و احساسات لذت بخش تری را تجربه کنید. خندیدن نیز باعث ترشح هورمون هایی مانند دوپامین و سروتونین می‌شود و از این جهت در به آرامش رسیدن شما کمک می‌کند.

نکاتی دیگر برای کاهش میزان اضطراب

پیاده روی در طبیعت به شما در کم کردن میزان اضطرابتان بسیار کمک بسیاری می‌کند. سعی کنید روزانه در یک فضای سبز پیاده روی کنید. روشنکردن شمع و عود نیز به طرز قابل توجهی کمک کننده است. می‌توانید یک لیمو ترش را نصف کنید و آن را بو کنید.

اختلال اضطراب

 

 

 

تعداد کلمات مطلب: 617

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

بهترین مدل مو با توجه به فرم صورت شما

انتخاب بهترین مدل مو به شما کمک می‌کند شیک و زیبا به نظر برسید. لازم است بدانید که به غیر …