8 ایده جذاب برای دکور آشپزخانه کوچک و بزرگ‌تر نشان‌دادن آن

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکور آشپزخانه از مهم‌ترین بخش‌های طراحی داخلی خانه است؛ به خصوص اگر آشپزخانه کوچک باشد. در این مطلب با استفاده از علم دکوراسیون داخلی به شما یاد می‌دهیم چگونه کاری کنید آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد.
دکور آشپزخانه کوچک

آیا تاکنون احساس کرده‌اید که آشپزخانه کوچکی دارید و نیاز است کمی بزرگ‌تر دیده شود؟ آیا تابه‌حال به دنبال ترفندهایی در دکور آشپزخانه بوده‌‍اید که آن را بزرگ‌تر نشان دهد؟ در ادامه این نوشتار 8 ایده برای بزرگ‌تر نشان‌دادن آشپزخانه با علم طراحی داخلی به شما می‌دهیم. درست است که کوچک بودن آشپزخانه برای بانوان ناراحت‌کننده است، اما حداقل  با استفاده از این ایده‌ها می‌توانید آشپزخانه خود را دل‌بازتر و بزرگ‌تر نشان دهید. در ادامه با این ایده‌ها آشنا خواهید شد.

دکور آشپزخانه با استفاده از رنگ سفید

اگر بگوییم بهترین رنگ برای چیدمان آشپزخانه رنگ سفید است اغراق نکرده‌ایم! تمام ‌رنگ‌های روشن به‌خصوص رنگ سفید باعث می‌شوند فضا بزرگ‌تر به نظر برسد؛ زیرا رنگ سفید احساس یکپارچگی به چشم مخاطب می‌دهد. اگر این رنگ را برای دیوارها، سقف، کابینت‌ها و لوازم برقی آشپزخانه انتخاب کنید می‌توانید تمام حد و مرزها را از دید خود پنهان کنید.

درب شیشه‌ای برای  برخی از کابینت‌ها

اگر برای برخی از کابینت‌ها در دکور آشپزخانه، درب شیشه‌ای انتخاب کنید می‌توانید عمق بیشتری به فضای آشپزخانه خود ببخشید. هر چه عمق آشپزخانه شما بیشتر دیده شود، فضا بزرگ‌تر و دل‌بازتر به نظر خواهد رسید. می‌توانید درب کابینت‌هایی که قرار است ظروف چینی زیبایتان را در آن‌ها بچینید شیشه‌ای انتخاب کنید و یا می‌توانید یک یا دو کابینت را به بوفه در آشپزخانه اختصاص دهید.

ماشین لباسشویی را در آشپزخانه قرار ندهید

درست است که اکثر ایرانی‌ها لباسشویی را داخل آشپزخانه قرار می‌دهند؛ اما اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است بهتر است با چیدمان آشپزخانه خود چنین کاری نکنید. می‌توانید لباسشویی و دیگر وسایل برقی اضافه را که ربطی به پخت‌وپز ندارند در فضای دیگری مثل زیر پله، حمام یا دستشویی قرار دهید. البته اگر کل خانه شما کوچک است چاره‌ای ندارید اما می‌توانید از روی لباسشویی هم استفاده کنید.

در دکور آشپزخانه کابینت را به سقف نچسبانید

کابینت را به سقف نچسبانید!

ایجاد فاصله بین کابینت و سقف احساس احتقان فضا را خنثی می‌کند و باعث می‌شود فضای آشپزخانه شما بزرگ‌تر دیده شود. حتی می‌توانید کمی از وسایل اضافه خود را درون باکس‌های زیبا و دکوری بگذارید و روی کابینت‌ها نگه دارید. بهتر است درب کابینت‌ها را از مدل بدون دستگیره انتخاب کنید تا یکپارچه‌تر به نظر برسند و دکور آشپزخانه یکدست شما را برهم نزنند.

مطلب پیشنهادی:  4 نکته اساسی برای نگهداری سانسوریا در منزل + ویدئو

 

انتخاب وسایل پایه‌دار برای دکور آشپزخانه

اگر در چیدمان آشپزخانه خود از وسایل پایه‌دار که به دیوار و کف زمین نچسبیده‌اند انتخاب کنید، از فواید زیادی بهره‌مند می‌شوید. در تمام فضاهای کوچک وسایل درون فضا باید جلب‌توجه کنند و در جای خود قرار بگیرند. استفاده از وسایل توکار و پیوسته به معماری در چیدمان آشپزخانه کوچک زیبایی چندانی ندارد و اصلاً هم منطقی به نظر نمی‌آید.

 

یکپارچگی دکوراسیون آشپزخانه

هرچقدر که لوازم و وسایل آشپزخانه شما با یکدیگر همخوانی و تناسب کمتری داشته باشند، بیشتر باعث به‌هم‌ریختگی و نامنظم دیده ترشدن فضا می‌شوند. سعی کنید برای آشپزخانه کوچک خود از کابینت‌ها و وسایل کوچک مینیمال استفاده کنید و لوازم برقی و وسایل را هم هم‌رنگ کابینت و دیوارها بخرید تا باعث یکپارچه‌تر و یکدست ترشدن فضا شود. هرچه فضای آشپزخانه یکدست‌تر باشد، بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

 

از آویزها استفاده کنید

ممکن است فکر کنید که استفاده از آویزها باعث می‌شود آشپزخانه نامرتب و به‌هم‌ریخته به نظر برسد، اما برخلاف تصورتان اگر از آویزها، قفسه‌های کم‌عمق‌تر و کشوهای مخفی استفاده کنید می‌توانید از دیوارها هم کار بکشید! چاقو، چنگال و حتی ماهیتابه‌ها را می‌توان به این آویزها متصل کرد. حتی اگر کمی رنگ تخته‌سیاه به دیوار بزنید می‌توانید از آن برای یادداشت لیست‌های روزانه خود استفاده کنید.

استفاده از آویز در دکور آشپزخانه

از لوازم کم‌جا و چندکاره در دکور آشپزخانه استفاده کنید

آشپزخانه کوچک خود را می‌توانید با استفاده از لوازم چندکاره مثل گازهای رومیزی بزرگ‌تر نشان دهید. به جز گاز رومیزی در چیدمان آشپزخانه می‌توان از فر توکار، شیر آب جوش به‌جای کتری و… استفاده کرد.

سخن آخر

در این مطلب ایده‌های جذابی را برای بزرگ‌تر نشان‌دادن آشپزخانه کوچک به شما معرفی کردیم. آشپزخانه قلب خانه شماست و اگر فضای کوچکی داشته باشد، دل خانم خانه خواهد گرفت.  با استفاده از این ترفندها در مجله دلتا می‌توانید دکور آشپزخانه خود را تغییر دهید و از فضای دل‌باز آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…