با این ترفندها کمبود فضای آشپزخانه را جبران کنید!

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا واقعا کسی را می‌شناسید که فضای آشپزخانه برایش کافی باشد و کابینت و محل نگهداری از وسایل آشپزخانه برایش راضی کننده باشد؟ ما در این مطلب می‌خواهیم راهکارهای بزرگ‌تر دیده شدن آشپزخانه را شرح دهیم.
راهکاری برای بزرگ کردن آشپزخانه کوچک

چه یک سرآشپز حرفه‌ای باشید، چه فقط بخواهید غذای دیروز را گرم کنید، نیاز به آشپزخانه‌ای دارید که از فضای کافی برخوردار باشد. در این مطلب از با دلتامگ همراه باشید تا با راهکاری برای بزرگ کردن آشپزخانه کوچک  بیشتر آشنا شوید.

راهکاری برای بزرگ کردن آشپزخانه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه کوچک نیز می‌تواند از جذابیت زیادی برخوردار باشد. خوشبختانه راه‌های زیادی برای ذخیره سازی و بزرگ جلوه دادن این فضاها وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

قفسه‌های ریلی

استفاده از قفسه‌های عمودی، یک راه عالی برای نگهداری از وسایل در پیشخوان است. می‌توانید یک قفسه نصب کنید و نمکدان و جا فلفلی یا هر وسیله ضروری دیگری را که هر روز از آن استفاده می‌کنید بر روی آن آویزان کنید.

قفسه های ریلی

کشوهای گوشه‌ای یکی از راهکاری برای بزرگ کردن آشپزخانه کوچک

معمولا در آشپزخانه از فضای موجود در گوشه استفاده نمی‌شود، اما اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید، می‌توان آن‌ها را به فضایی برای نگهداری از وسایل آشپزخانه استفاده کنید پس کشوهای جانبی آشپزخانه را از قلم نیندازید.

کشوهای گوشه‌ای یکی از راهکاری برای بزرگ کردن آشپزخانه کوچک

قفسه‌های روباز نگهداری از وسایل

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای داشتن فضای اضافی در آشپزخانه، ایجاد فضای عمودی است. اگر بر روی دیوارتان جای خالی دارید، درست کردن چند قفسه روباز خالی از لطف نیست. قفسه‌های عمودی علاوه بر اینکه می‌توانند از وسایلتان نگهداری کنند، در صورت داشتن ظروف غذاخوری شیک یا ظروف ذخیره سازی فانتزی، می‌توانند به عنوان دکوراسیونی شیک بر روی دیوار هم عمل کنند.

کشوی سینک یک طرفه 

کشوی سینک یک طرفه

برای به حداکثر رساندن فضای آشپزخانه باید از هر گوشه و کناری استفاده کنید. اگر در پیدا کردن مکانی برای نگهداری از مایع ظرفشویی و اسفنج مشکل دارید، یک کشوی سینک می‌تواند برایتان مناسب باشد.

مطلب پیشنهادی:  4 ایده ساخت دکوری جذاب و شیک برای خانه با دورریختنی + ویدئو

تخته‌های گیره‌دار

برای داشتن فضایی عمودی برای نگهداری از وسایل بر روی دیوار، یک تخته گیره‌دار را برای آویزان کردن قابلمه، ماهی تابه، تخته برش و کاردک در نظر بگیرید. تخته‌های گیره‌دار قابل تنظیم هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را مرتب کرد، به‌طوری که می‌توانید تا زمانی که کابینت‌های کافی برای نگهداری از وسایل تهیه کنید از این تخته گیره‌دارها استفاده کنید.

جای چاقوی مغناطیسی

جای چاقوی مغناطیسی

استفاده از چاقوهای مغناطیسی راهکاری برای بزرگ کردن آشپزخانه کوچک است. این نوع جای چاقو، شیک و کاملا مدرن هستند؛ و یک راه ساده برای خلاص شدن از شر جاچاقویی‌های چوبی قدیمی به حساب می‌آید و باعث می‌شود چاقوها همیشه در دسترس باشند.

در آخر به این نکته توجه داشته باشید که برای نگهداری وسایل همواره از راه‌حل‌های کاربردی استفاده کنید نه اینکه صرفا به زیبایی آشپزخانه دقت کنید، در واقع شما باید مطمئن شوید که مواردی که هر روز از آن‌ها استفاده می‌شوند در دسترس هستند. به‌عنوان مثال برخی از ظروف غذاخوری، یا سرخ کن ‌شاید فقط یکی دوبار در سال مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین می‌توانید وسایلی را که به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنید در بالای کابینت قرار دهید.

پیشنهاد مطلعه: 7 نکته کاربردی برای داشتن خانه‌ مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انتخاب زیبا‌ترین رنگ پرده برای اتاق نشیمن

انتخاب رنگ پرده برای اتاق نشیمن می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا عوامل مختلفی مانند رنگ دی…