گیاهان آپارتمانی لوکس که به راحتی تکثیر می‌شوند

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به قلمه زدن گیاهان خود علاقه دارید، در ابتدا گیاهانی را انتخاب کنید که نحوه تکثیر آن‌ها راحت باشد؛ برای آشنایی با این گیاهان مطلب را مطالعه کنید.
گیاهان آپارتمانی لوکس

افراد بسیاری که به پرورش گل و گیاه در خانه علاقه دارند، دوست دارند که گلدان‌های خود را قلمه بزنند و زیاد کنند به همین دلیل به دنبال گلدان‌هایی هستند که روش تکثیر آن‌ها راحت باشد؛ در نتیجه ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم گیاهان آپارتمانی لوکس را به شما معرفی کنیم که به راحتی تکثیر می‌شوند و رشد خوبی دارند؛ چنانچه به این گونه مطالب علاقه دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی لوکس با تکثیر آسان

در صورتی که با گیاهان آپارتمانی سریع الرشد آشنایی نداشته باشید، قلمه زدن گیاهان می‌تواند نتیجه عکس به همراه داشته باشد و باعث خرابی آن‌ها شود؛ برای حل این مشکل و جلوگیری از خراب شدن گیاهان، در ادامه انواع گیاهان اپارتمانی را به شما معرفی می‌کنیم که به راحتی تکثیر می‌شوند.

پتوس از گیاهان آپارتمانی سریع الرشد

پتوس یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است که در بیشتر خانه‌ها قرار دارد؛ چرا که نگهداری از آن راحت است و حتی افرادی که در زمینه گیاهان آپارتمانی اطلاعات کافی ندارند هم می‌توانند در خانه یک گلدان پتوس زیبا داشته باشند. قلمه زدن پتوس بسیار راحت است برای اینکار تنها لازم است یک ساقه سالم را که حداقل 4 تا 5 برگ بر روی آن قرار دارد، از قسمت زیر گره جدا کنید و درون شیشه آب قرار دهید.

3 الی 4 هفته طول می‌کشد تا ساقه ریشه بزند؛ در این مرحله قلمه شما آماده انتقال به گلدانی است که از قبل به طور مناسب آن را زهکشی کرده‌اید؛ نکته مهم در تکثیر پتوس این است که در زیر گلدان سوراخ‌هایی قرار دهید تا آب اضافه از ظرف خارج شود.

گیاهان آپارتمانی لوکس

گیاه گندمی

گندمی جزو گیاهان آپارتمانی لوکس است که برگ‌های نازک و آویز مانندی دارد که زیبایی بسیاری به دکوراسیون خانه شما می‌بخشد. شرایط نگهداری این گیاه نیز آسان است و به راحتی تکثیر می‌شود. برای قلمه زدن گیاه گندمی کافی است  گیاهچه‌های کوچکی در انتهای برگ‌های آویز تولید می‌شوند را بدون جدا کردن در گلدانی دیگر بکارید؛ بعد از آنکه نشانه‌های رشد جدید در گیاه مشخص شد، می‌توانید آن را از گیاه اصلی جدا کنید.

گیاه آپارتمانی لوکس

تکثیر سانسوریا در آب بهتر است یا خاک

سانسوریا جزو گیاهان آپارتمانی لوکس است که می‌تواند شرایط سخت محیطی را به خوبی تحمل کند؛ به همین دلیل است که افراد بسیاری تمایل به خرید سانسوریا دارند. این گیاه به صورت‌های مختلفی چون قلمه زدن برگ در آب یا خاک و یا جدا کردن پاجوش‌ها تکثیر می‌شود؛ اما بهترین روش بر ای تکثیر سانسوریا، تقسیم بندی ریشه است؛ برای این کار لازم است با استفاده از چاقو، یک بر از سانسوریا را جدا کره به تکه‌های مختلفی تقسیم کنید و در گلدان بکارید؛ روش دقیق‌تر قلمه زدن سانسوریا را در این مطلب بخوانید. به عبارت دیگر این گیاه در دسته گیاهانی که با برگ تکثیر می شوند قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  با انواع سقف کاذب آشنا شوید

گیاه آپارتمانی لوکس سانسوریا

برگ انجیری از گیاهان آپارتمانی لوکس

اگر می‌خواهید فضای خانه شما لوکس و مدرن شود، نگهداری برگ انجیری انتخاب مناسبی است. سوراخ‌های ریز و درشتی که در سطح برگ این گیاه قرار دارد باعث می‌شود تا نور خورشید و باران به راحتی از بین آن‌ها عبور کرده و به ریشه‌ها برسد. برگ انجیری قادر است در عرض چند ماه رشد کند و به یک گلدان زیبا تبدیل شود.

روش تکثیر برگ انجیری از طرق قلمه زدن ساقه است؛ برای قلمه زدن لازم است چند ساقه را انتخاب کرده و دقیقا از زیر گره‌، آن‌ها را برش بزنید برگ‌های اضافه را جدا کنید و در آب قرار دهید تا ریشه بزند؛ سپس در گلدان مناسب بکارید.

گیاهان آپارتمانی لوکس

شفلرا از گیاهان آپارتمانی لوکس با تکثیر آسان

شفلرا یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی جذاب است که به گیاه چتر معروف است؛ علت نامگذاری آن هم برگ‌های متنوع بیضی شکل است. در صورتی که شرایط ایده‌آل برای گیاه فراهم باشد، ارتفاع آن به 2 متر می‌رسد؛ البته توجه داشته باشید که ممکن است فضای زیادی اشغال کند. شفلرا نیز جزو گیاهانی است که با برگ تکثیر می‌شود؛ برای این روش کافی است برگ‌های سالم را انتخاب کنید و آنها را در آب قرار دهید تا ریشه بزند؛ سپس برگ‌ها را در خاک مناسب قرار دهید و آن را در محیطی بگذارید که نور مناسب برای گیاه فراهم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …