با انواع سقف کاذب آشنا شوید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سقف کاذب پوششی است که با استفاده از آن تاسیسات موجود در سقف زیر آن پنهان می‌شود. اما در کنار این کاربرد، تاثیر بسیار زیادی نیز در زیباسازی فضا و همچنین کاهش مصرف انرژی دارد.
آشنایی با انواع سقف کاذب

سقف کاذب، از جمله سازه‌هایی محسوب می‌شود که این روزها در صنعت ساختمان بسیار پر کاربرد است و در بین معماران نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. از مهم‌ترین ویژگی‌های سقف کاذب که باعث شد در مدت زمان کوتاهی در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار باشد، زیبایی، کیفیت، سبکی و قیمت مناسب است. سقف کاذب تنوع و انواع مختلفی دارد. در صورتی که علاقه‌مند به آشنایی با انواع سقف کاذب هستید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

آشنایی با انواع سقف کاذب

امروزه بیشترین کاربرد سقف کاذب در ساختمان علاوه بر جنبه زیبایی، برای ترمیم ترک سقف گچی استفاده می‌شود. از سوی دیگر از مزیت‌های استفاده از سقف کاذب، امکان ست کردن کف، دیوار و دیگر موارد در طراحی دکوراسیون داخلی است. انواع سقف کاذب عبارتند از:

آشنایی با انواع سقف کاذب

سقف کاذب کناف

استفاده از سقف‌های کنافی برای ساختمان‌های که دارای سیستم‌های برقی مانند دوربین مداربسته یا سیستم اعلام حریق هستند، بسیار مناسب است. چرا که اجرای این سیستم و دسترسی سریع برای تعمیر و نصب آن‌ها در سقف‌های کنافی به راحتی امکان‌پذیر است.

 سقف کاذب رابیتس

برخلاف سقف کاذب کناف، که هم در بازسازی و هم در نوسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اجرای سقف کاذب رابیتس حتما باید حین ساخت ساختمان انجام گیرد. چرا که نحوه نصب سقف کاذب رابیتس به این شکل است که ابتدا باید میلگردهایی به سقف جوش‌داده شود و پس از آن، فویل‌های رابیتس به میلگرد جوش‌داده‌ شوند.

مطلب پیشنهادی:  ساده‌ترین روش برای داشتن خانه‌ای شیک و گران

 سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب pvc

استفاده از این مدل سقف کاذب در ساختمان علاوه بر جنبه بسیار زیبایی که به محیط می‎‌بخشد، عایق رطوبتی بسیار خوبی دارد که برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی نیز کاربرد دارد.

سقف کاذب پلاستر پاریس

این مدل از سقف کاذب، استفاده بسیار زیادی در خانه، هتل و ادارات دارد و طرح‌ها و مدل‌های بسیار زیادی را می‌توان برای ‌آن‌ها در نظر گرفت. این مدل از سقف کاذب برای پوشاندن کانل‌ها و سیم کشی برق بسیار مناسب است و دست شما برای اجرای نور پردازی باز می‌گذارد. استفاده از نوارهای ال ای دی و انواع مختلف لامپ و لوستر در این سقف‌ها امکان پذیر است.

 انواع سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی، فضای کلاسیک و جالب را ایجاد می‌کند و برای رستوران و کافی شاپ بسیار مناسب است. امکان قرار دادن لامپ در داخل چوب و ترکیب شدن آن با بافت طبیعی چوب می‌تواند حس بسیار خوبی را به افراد منتقل کند.

استقاده از این نوع سقف‌ها در گذشته بیشتر رواج داشته ولی امروزه به دلیل قیمت بالای چوب و همچنین مسائل زیست محیطی خیلی باب میل معماران و مشتریان نیست.

سقف کاذب چوب

پیشنهاد مطالعه: شکوه معماری ایرانی در این آرامگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…