با مصرف انواع نان بدن خود را بیمه کنید

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نان یکی از حیاتی‌ترین، محبوب‌ترین و سیرکننده‌ترین مواد غذایی در دنیا است که به اشکال مختلف و در وعده‌های مختلف غذایی در فرهنگ‌های جهان حضور داشته است.
انواع نان

نان‌ها انواع و اقسام زیادی دارند و هر یک از آن‌ها برای زمان و موقعیت خاصی مناسب هستند. نان‌ها با توجه به ترکیبی که دارند می‌توانند برای بدن‌های مختلف واکنش‌های متفاوتی ایجاد کنند. در این مطلب از دلتا مگ انواع نان را با شما بررسی خواهیم کرد و به شما می‌گوییم هر یک از آن‌ها برای چه نوع رژیم غذایی مناسب هستند.

انواع نان

نان خمیر ترش: نان خمیر ترش نوعی نان کلاسیک است که با استفاده از مایع خمیر تخمیر شده طبیعی تهیه می‌شود که طعمی تند و کمی ترش به آن می‌دهد. به لطف فرآیند تخمیر طولانی، بافت جویدنی و پوسته ترد دارد. نان خمیر ترش به دلیل وجود باکتری‌های مفید اغلب در مقایسه با انواع دیگر هضم آسان‌تری دارند.

انواع نان

نان سبوس‌دار: نان سبوس‌دار از آرد سبوس‌دار تهیه می‌شود که سبوس، جوانه و آندوسپرم هسته گندم را حفظ می‌کند. این نان در مقایسه با نان سفید گزینه سالم‌تری است زیرا فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتری دارد. این نان طعم دلچسب و آجیلی دارد و برای کسانی که به دنبال جایگزینی مغذی‌تر هستند ایده‌آل است.

نان چاودار: نان چاودار در غذاهای شمال و شرق اروپا رایج است. این ماده عمدتا از آرد چاودار تهیه می‌شود و بافتی متراکم با طعمی قوی و خاکی دارد. نان چاودار سرشار از فیبر است و محتوای گلوتن کمتری دارد و آن را به گزینه‌ای مناسب برای کسانی که حساسیت خفیف به گلوتن دارند تبدیل می‌کند.

باگت: باگت یکی از انواع نان سنتی فرانسوی است که با شکل بلند و نازک آن مشخص می‌شود. دارای پوسته ترد و فضای داخلی نرم و خوشمزه است. باگت برای درست کردن ساندویچ یا لذت بردن با پنیر و شراب عالی است و جزء اصلی غذاهای فرانسوی به شمار می‌رود.

نان پیتا: نان پیتا یکی از انواع نان مسطح خاورمیانه‌ای است که به خاطر شکل جیبی مانندش شناخته شده است. این نان همه کاره است و می‌توان آن را با مواد پرکننده مختلف پر کرد و برای ساندویچ و ترکیب‌های لقمه شکل عالی است. نان پیتا معمولا با مواد ساده‌ای مانند آرد، آب، مخمر و کمی نمک درست می‌شود.

نان سیاباتا: سیاباتا یک نان ایتالیایی با ظاهری روستایی و بافت کمی ترد است. ساختار شکننده‌ای دارد که برای فرو بردن در روغن زیتون یا استفاده برای ساندویچ‌های پنینی عالی است. ترکیبات ساده و فرآیند تخمیر طولانی سیاباتا به طعم متمایز آن کمک می‌کند.

نان بدون گلوتن: نان بدون گلوتن مخصوصاً برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن تهیه می‌شود. معمولاً از ترکیبی از آردهای جایگزین مانند آرد برنج، ذرت یا آرد بادام، همراه با صمغ زانتان یا سایر ترکیب‌ها برای تهیه این نان استفاده می‌شود. نان بدون گلوتن در طعم‌ها و بافت‌های مختلف برای برآوردن نیازهای غذایی مختلف استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  در یک لحظه حال خود را خوب کنید!

انواع نان

هر نوع نان دارای ویژگی‌ها، طعم‌ها و فواید سلامتی منحصربه‌فردی است که آن‌ها را برای ترکیبات مختلف آشپزی و نیازهای غذایی مناسب تهیه می‌کنند.

نان چند دانه‌ای: نان چند دانه‌ای یکی از انواع نان مفید است که غلات و دانه‌های مختلفی مانند جو، دانه کتان، تخمه آفتابگردان و دیگر دانه‌های خوراکی را با هم ترکیب می‌کنند. سرشار از مواد مغذی است و از دانه‌های اضافه شده طعم ترد و لذت بخشی را ارائه می‌دهد. نان چند دانه ای طیف متنوعی از طعم‌ها و بافت‌ها را دارد و آن را به یک انتخاب مغذی و خوشمزه تبدیل می‌کند.

بریوش: بریوش یکی از انواع نان کره‌ای با منشأ فرانسوی است. حاوی مقادیر زیادی تخم مرغ و کره است که به آن یک حالت نرم، لطیف و طعم کمی شیرین می‌دهد. بریوش اغلب برای تهیه شیرینی‌های مقوی مانند نان تست فرانسوی، پودینگ نان یا به عنوان پایه‌ای برای پر کردن شیرینی یا لقمه‌های طعم‌دار لذت‌بخش استفاده می‌شود.

نان نان: نان یک نان محبوب هندی است که در تنور (فر سفالی) پخته می‌شود. بافتی نرم و کرکی دارد و برای غنای بیشتر آن را اغلب با قیسی (کره شفاف) می‌مالند. نان به خوبی با کاری هندی، کباب و سایر غذاهای سنتی جفت می‌شود و می‌توان از آن برای تهیه سس‌های خوش‌طعم استفاده کرد.

نان ذرت: نان ذرت یک نان سنتی است که از آرد ذرت تهیه می‌شود. طعم کمی شیرین و بافتی شکننده دارد. نان ذرت یک غذای اصلی در غذاهای آمریکای جنوبی است و اغلب به عنوان یک غذای جانبی همراه با غذاهای مقوی مانند فلفل یا کباب سرو می‌شود.

لواش: لواش یک نان نرم و نازک ارمنی است که معمولا در غذاهای خاورمیانه و مدیترانه استفاده می‌شود. همه کاره است و می‌توان از آن برای بسته‌بندی، نان پیتزا یا حتی نان برشته شده برای یک میان‌وعده ترد استفاده کرد.

نان کشمشی: نان کشمشی یک نان شیرین و لذیذ است که با کشمش غنی شده است. این ترکیبی از طعم‌های شیرین و ترش را ارائه می‌دهد و آن را به یک انتخاب لذت‌بخش برای صبحانه یا به عنوان یک خوراکی در هر زمانی از روز تبدیل می‌کند.

انواع نان

هر یک از انواع نان ویژگی‌های متمایز خود را دارد و به وعده‌های غذایی ما تنوع و لذت می‌بخشد. چه یک نان سبوس دار دلچسب را ترجیح دهید یا یک بریوش کره‌ای، کاوش در انواع مختلف نان به ما اجازه می‌دهد تا مجموعه‌ای از طعم‌ها و بافت‌ها را در تجربیات آشپزی خود بچشیم.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر خرید کاربردی ترین وسایل جهیزیه را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…