در یک لحظه حال خود را خوب کنید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تنش و اضطراب مخصوصا در این روزها و با دغدغه‌های زندگی شهری برای هریک از افراد رخ می‌دهد. نکته مهم نحوه برخورد ما با این تنش‌هاشت.
چگونه حال خود را خوب کنید

زندگی سفری پر از فراز و نشیب است و همه ما سهمی از شادی، غم، ناامیدی و سایر احساسات مرتبط با زندگی را در اختیار داریم. خوشبختی هدیه‌ای است که باید از آن محافظت کنید. انجام این کارها به شما کمک می‌کند چیزهای خوشایند زندگی را حتی در برابر سخت‌ترین چالش‌ها بیشتر ببینید و به آن‌ها توجه کنید. در این مطلب از دلتامگ سعی کردیم تا یکسری روش ها برای اینکه چگونه حال خود را خوب کنید به شما معرفی کنیم.

چگونه حال خود را خوب کنید؟

از حال بد به حال خوب

در جاده رانندگی کنید

برخی افراد با رانندگی‌های بی‌مقصد، حس بهتری درباره خودشان پیدا می‌کنند و حالشان خوب می‌شود. رانندگی بی‌هدف در جاده‌ها می‌تواند ذهن شما را آرام کند و شما را از دغدغه‌هایتان دور کند.

قهوه بنوشید

نوشیدن یک فنجان قهوه، روحیه شما را بالا می‌برد. برخی افراد هنگام روبه‌رو شدن با شرایط سخت و پیچیده، به لیوان قهوه‌ خود پناه می‌برند و آرامش می‌گیرند. البته اگر به نوشیدن قهوه علاقه ندارید، خودتان را مجبور به این کار نکنید. نوشیدنی محبوب شما می‌تواند یک لیوان چای، دمنوش یا یک شربت گوارا باشد. از آن لذت ببرید.

نقاشی و رنگ‌آمیزی به‌همراه کودکان

یکی از راه‌های مرسوم برای کاهش استرس، نقاشی کردن و رنگ‌آمیزی است. این راهکار برای خیلی‌ها شناخته‌شده است. انجام این کار به‌همراه بچه‌ها می‌تواند تجربه متفاوتی باشد. نقاشی کنار بچه‌ها با تخیلات خاص‌شان باعث می‌شود از تنش‌های زمان حال‌ ما کاسته شود.

برنامه‌ریزی کردن

یکی از روش‌هایی که حال شما را خوب می‌کند برنامه‌ریزی کردن است. منظور از این کار، برنامه‌ریزی برای کارهای بلندپروازانه در آینده خیلی دور نیست. این برنامه‌‌ریزی می‌تواند به سادگی و برای کارهای ساده‌ای مثل لباس‌شستن یا تماشای تلویزیون در یک ساعت خاص باشد. برخی افراد با ایجاد عادت جدید برای پیاده‌روی‌ در طبیعت به‌صورت روزانه، امیدوارتر می‌شوند و درک این شرایط برایشان راحت‌تر است. تداوم این کار آرامش‌بخش است و به ایجاد احساس ثبات در چنین شرایطی کمک‌کننده است.

فعال بودن و فعال ماندن

ورزش کردن به‌صورت حرفه‌ای یا طبق برنامه‌ای مشخص عالی است. بهتر است ببینید چه فعالیتی برای شما مناسب است و به چه چیزی علاقه دارید. پیاده‌روی، شرکت در کلاس‌های ورزشی آنلاین یا همراه شدن با برنامه‌های تلویزیونی از جمله گزینه‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  تهیه ساده‌ترین شیرینی نارگیلی با پودر قند

رویاپردازی درباره آینده

تمرکز کردن در بعضی روزها کار بسیار سختی به‌‌نظر می‌رسد. اما چند دقیقه‌ فکر کردن درباره مسائلی فراتر از کارهای روزمره، یادآور روزهای بدون سختی خواهد بود. برخی افراد با رویاپردازی درباره رویدادهای آینده، در روزهایی که خیلی چیزها و کارها از حرکت ایستاده‌ است، برای حرکت به‌سمت اهداف‌ خود انگیزه می‌گیرند.

دلتامگ

دورهمی بگیرید

بی‌شک میزبانی یک دورهمی بهترین روش برای حفظ ارتباط با دوستان و اعضای خانواده است. برای کسانی که عاشق مهمانی هستند، بسیار لذت‌بخش است و با معاشرت کردن با عزیزان‌تان می‌توانید حال خود را خوب کنید و انرژی بگیرید.

در آغوش کشیدن عزیزان روشی رایگان برای اینکه حال خود را خوب کنید

شما می‌توانید با بغل کردن اعضای خانه و خانواده، کمی از حس دلتنگی‌ و ناراحتی خود کم کنید. تکنیک «بغل کردن خود» ممکن است در ابتدا کمی برای شما عجیب به‌نظر برسد، اما این کار می‌تواند حال کسانی را که تنها زندگی می‌کنند، کمی بهتر کند. پس اگر کسی در نزدیک خود نداشتید برای به آغوش کشیدن، خودتان را بغل کنید.

نتیجه‌گیری: جیمز اوپنهایم می‌گوید: «مرد احمق از دور به‌دنبال خوشبختی است. خردمند آن را زیر پایش رشد می‌دهد.» بنابراین خوشبختی و حال خوب چیزی جز تلاش ما برای دستیابی به حال خوب نیست. اگرچه خیلی اوقات شرایط این مسیر را برای ما دشوار می‌سازد ولی در نهایت این ماییم که انتخاب می‌کنیم تسلیم شرایط شویم یا خیر.

پیشنهاد مطالعه:‌  با این ۳ روش ساده، ذهن خود را آرام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

عجیب‌ترین طعم‌ها؛ از آبنبات موش تا شکلات عقرب!

برخی از انواع آبنبات‌ها و شیرینی‌جات به عنوان عجیب‌ترین نوع این شیرینی‌ها در بازار به فروش…