از شکم‌گردی تا کوهنوردی در بهترین نقطه تهران

6
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دربند تهران یکی از زیباترین منطقه‌های گردشگری شهر تهران است که دارای طبیعت زیبا، آب‌وهوای مطبوع و رستوران‌های متنوع است. طبیعت‌گردی، کوه‌نوردی، صخره‌نوردی و شکم‌گردی همه از تفریحاتی هستند که می‌توانید در دربند تهران تجربه کنید.
دربند

دربند یکی از محله‌های قدیمی تهران است و جزء تفرجگاه‌های آخر هفته تهرانی‌ها به شمار می‌رود. این محله، آب‌وهوای دلپذیری دارد و یکی از پاتوق‌های محبوب برای پایتخت‌نشین‌ها محسوب می‌شود. اگر دلتان هوای کوه‌پیمایی در آب‌وهوای مناسب را کرده یا دوست دارید در آخر هفته لحظاتی را در طبیعت سپری کنید، حتما سری به این محله خوش آب و هوای تهران بزنید. با دلتامگ همراه باشید.

دربند خوش آب و هوای تهران کجاست؟

دربند تهران با قدمتی 200 ساله، یکی از زیباترین گزینه‌های تفریحات در تهران به شمار می‌رود. برای رسیدن به این منطقه، از هر کجای تهران که باشید، کافی است خط یک مترو یعنی کهریزک – تجریش را سوار شده و در آخرین ایستگاه آن یعنی تجریش پیاده شوید. از آنجا می‌توانید با ون‌های مخصوص یا بیست دقیقه پیاده‌روی به این محله برسید. با خطوط بی‌آرتی هم باید خط‌های تجریش به راه آهن را سوار شوید و در ایستگاه آخر یعنی تجریش پیاده شوید.

دیدنی‌ها

این منطقه تهران کوچه باغ‌هایی تماشایی دارد که قدم زدن در آن‌ها حس‌وحالی عجیب را برایتان به ارمغان می‌آورد. این منطقه از قدیم ییلاقی برای پادشاهان و شاهزادگان بوده‌ است، امروزه به یکی از بهترین و محبوب‌ترین محله‌های تهران تبدیل شده‌ است. صدای عبور آبی زلال که از لابه‌لای سنگ‌های سخت راه خود را به جلو باز می‌کند آرامشی وصف ناشدنی به وجود گردشگران تزریق می‌کند. در ادامه به معرفی چند مورد از جاذبه‌های دربند تهران خواهیم پرداخت.

دره اوسون

دره اوسون یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این محله است که نام آن برای طبیعت‌گردان و کوهنوردهای تهرانی آشناست. برای رسیدن به دره اوسون، باید حداقل یک ساعتی را پیاده‌روی کنید. البته می‌توانید از تله‌ سیژ نیز برای رسیدن به این دره استفاده کنید. مسیر این دره آن‌قدر زیبا و استثنایی است که بدون شک با یکبار رفتن به آنجا بازهم دلتان می‌خواهد که برگردید و در آم سیر کوهنوردی کنید.

هتل دره اوسون

آبشار دوقلو

آبشار دوقلو دربند، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این محله برای کوهنوردان است. این آبشار یکی از آبشارهای فصلی کشورمان است که بعد از آب شدن برف‌های پاییز و زمستان به وجود می‌آید. در فصل بهار و پاییز آب این آبشار به دلیل بارندگی‌های زیاد، بشتر می‌شود. در فصل تابستان اطراف این آبشار بسیار سرسبز و زیبا خواهد بود و می‌توانید آنجا کمپ بزنید.

امامزاده ابراهیم

امامزاده ابراهیم، زیارتگاهی کوچک و زیبا در دل روستای پس‌قلعه است که بر بلندای کوه واقع شده‌ است و حال‌وهوایی باصفا دارد. بهتر است بدانید که بنای این امامزاده یادگاری از دوران قاجار است. برای رسیدن به این امامزاده نیز باید کمی تنبلی را کنار بگذارید و اندکی کوهنوردی کنید؛ اما با به شما قول می‌دهیم در نهایت به جایی خواهید رسید که می‌توانید حال‌وهوای خودتان را با فضای معنوی آنجا تغییر دهید.

مطلب پیشنهادی:  مثلث برمودای ایران؛ مکانی مرموز که همه در آن ناپدید می‌شوند!

غذاهای خیابانی

غذاهای خیابانی، سبکی دیگر از شکم‌ گردی در تهران هستند. همان‌طور که در حال قدم‌زدن میان رستوران‌های اینجا هستید و صدای رودخانه به گوشتان می‌رسد، بوی غذاهای خیابانی که به مشام می‌رسد هم شما را گرسنه‌تر خواهد کرد. آش و جگر و جوجه خوردن کنار خیابان در سرمای دلپذیر پاییزی چه لذتی دارد.

شب‌های دربند

شب‌های دربند بی‌شک یکی از دیدنی‌ترین شب‌های تهران است! شب‌گردی در خیابان‌های این منطقه همراه با صدای آرامش‌بخش آب و چراغ‌های رنگارنگ رستوران‌ها صفایی دیگر دارد. دربند در شب زنده و پویا می‌شود.

آبشار سوتک

آبشار سوتک

در اطراف دربند می‌توانید آبشارهای زیبا و استثنایی بسیاری را مشاهده کنید که یکی از آن‌ها آبشار سوتک است. آبشار سوتک از دیگر جاذبه‌های زیبا و تماشایی تهران است که در نزدیکی روستای پس‌‌قلعه قرار گرفته‌ است. جالب است بدانید که این آبشار در مسیر دره اوسون واقع شده و برای دیدن آن نیز باید به این دره بروید.

پارک گلاب دره

بوستان گلاب دره تهران در دامنه کوه‌های دربند قرار دارد و از دیگر جاهای دیدنی دربند است. این پارک مساحتی در حدود 22 هکتار دارد و یکی از هیجان‌انگیزترین سورتمه‌های تهران را در خود جای داده‌ است. برای دیدن آن باید به خیابان دربند بروید و سپس به سمت خیابان شکیبایی حرکت کنید. پارک گلاب دره با فضای زیبا و باصفای خود در انتظار شما نشسته است.

شکم گردی

شکم‌ گردی بخش جذاب جاذبه‌های دربند است! وجود رستوران‌های بسیار و خوراکی‌های متنوع و البته آلوچه و لواشک‌هایی که باعث می‌شوند آب دهانتان را قورت بدهید همه از مزه‌های دوست‌داشتنی این محله هستند. اینجا دنیایی از مزه و شکم‌ گردی است.

تفریحات دربند تهران

  • کوهنوردی
  • پیاده‌روی
  • تله‌ سیژ دربند
  • سورتمه دربند تهران
  • ماشین برقی
  • سافاری وحشت
  • سینمای چهار بعدی

پارک گلاب دره دربند

سخن پایانی

سخن آخر این است که جاهای دیدنی‌ تهران را دست کم نگیرید! چرا که این شهر جاذبه‌ها و تفریحات زیادی را در خود جای‌ داده‌ است که یکی از دیگری زیباتر و جذاب‌ترند. دربند تهران هم یکی از مشهورترین تفرجگاه‌های این شهر است که همه چیز از کارناوال خوردنی گرفته تا تفریح و هیجان را برای گردشگران مهیا ساخته است.

6 دیدگاه

  1. ناشناس

    13 مرداد 1401 در 11:06 ب.ظ

  2. طبیعت دوست

    14 مرداد 1401 در 11:26 ق.ظ

    صبح ها که میخواهید از مسیر دربند حرکت کنید تا بعد از پس قلعه خودتان را برای روبرو شدن با کلی زباله و کثیفی رستورانها که شب قبل بیرون گذاشتن آماده کنید …. واقعا جای تأسف داره هیچ نظارت و اقدامی صورت نمیگیره .

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      15 مرداد 1401 در 8:57 ق.ظ

      چقدر حیف 😔 ممنونیم که نظرتون رو برای ما نوشتید.

      پاسخ

  3. ناشناس

    16 مرداد 1401 در 9:25 ب.ظ

  4. ناشناس

    18 مرداد 1401 در 12:54 ب.ظ

  5. ناشناس

    25 مرداد 1401 در 6:47 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…