مثلث برمودای ایران؛ مکانی مرموز که همه در آن ناپدید می‌شوند!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتما نام مثلث برمودا را شنیده‌اید، جایی که در آن کشتی‌ها، هواپیماها و افراد بی‌شماری ناپدید شده‌اند؛ اما آیا می‌دانید چنین جایی نیز در ایران وجود دارد؟ می‌دانید مکانی در ایران وجود دارد که به‌محض پا گذاشتن در آن ناپدید می‌شوید؟
مثلث برمودای ایران

مثلث برمودای ایران جایی است که شاید ورود به آن آسان باشد؛ اما خروج از آن تقریبا غیرممکن است و به‌محض ورود به آن ناپدید خواهید شد! اگر می‌خواهید بدانید این مکان کجاست، با دلتامگ همراه باشید.

مثلث برمودای ایران کجاست؟

اگر اهل کویرگردی و کویر نوردی باشید حتما نام کویر ریگ جن را شنیده‌اید! یکی از عجیب‌ترین و مرموزترین کویرهای ایران که با تمام زیبایی‌هایش شما را حیرت‌زده می‌کند، کویر ریگ جن است؛ اما این کویر همان اندازه که زیبا و شگفت‌انگیز است، ترسناک و خطرناک نیز هست!

درست است که ایران کویرهای زیادی دارد؛ اما این کویر بحثش از سایر کویرها جداست. نه‌تنها غریبه‌ها در این کویر گم می‌شوند؛ بلکه حتی بسیاری از محلی‌های منطقه نیز پس از ورود به این کویر دیگر هیچ‌وقت برنگشته‌اند.

مثلث برمودای ایران کجاست؟

چه چیزی سبب شهرت مثلث برمودای ایران شده؟

کویر ریگ جن شکلی درست شبیه مثلث دارد و منطقه‌ مثلث شکلی را در برمی‌گیرد. ورود و سفر به این کویر اسرارآمیز با خطرات بسیاری همراه است و پیدا کردن راه درست در آن بسیار مشکل است، همین سبب شده که به مثلث برمودای ایران شهرت یابد. در واقع اکثر کسانی که به کویر ریگ جن وارد می‌شوند، راه خود را گم می‌کنند و برای همیشه در کویر باقی می‌مانند.

چه چیزی سبب شهرت مثلث برمودای ایران شده؟

افسانه‌های محلی ریگ جن چه می‌گویند؟

درست است که بسیاری از کارشناسان معتقدند علت ناپدید شدن مردم در این منطقه، گم شدن آن‌ها در مسیرهای اشتباه است؛ اما مردم بومی عقیده دارند که این کویر محل زندگی اجنه و ارواح پلید است و آن‌ها سبب ناپدید شدن مردم می‌شوند! به همین دلیل به این کویر رینگ جن می‌گویند. حتی مدعی هستند که اگر شب‌ها از آن‌طرف عبور کنید صدای اجنه را خواهید شنید. محلی‌ها حتی عوارض زمین‌شناختی در کویر را به اجنه نسبت می‌دهند و ادعا می‌کنند که این عوارض دست ساخته اجنه است.

مطلب پیشنهادی:  فواید شگفت‌انگیز آسپرین برای پوست

افسانه‌های محلی ریگ جن چه می‌گویند؟

بهترین زمان سفر به کویر ریگ جن چه موقع است؟

کویرهای ایران مکان‌هایی گرم و خشک هستند پس بهترین زمان سفر به مثلث برمودای ایران نیز در فصل خنک سال و اوایل آبان تا اواخر فروردین به‌خصوص در فصل زمستان است.

بهترین زمان سفر به کویر ریگ جن چه موقع است؟

چگونه به مثلث برمودای ایران برویم؟

کویر ریگ جن در استان سمنان و در نزدیکی گرمسار واقع شده است و برای رفتن به آنجا که به مثلث برمودای سمنان نیز شهرت یافته باید از سمت گرمسار به سمت پارک ملی کویر بروید. ورودی این پارک با سنگ‌های زیبا، سنگفرش شده است؛ اما مراقب باشید به‌هیچ‌وجه تنهایی در این کویر به گشت‌وگذار نپردازید وگرنه ممکن است دیگر هیچ‌وقت راه برگشت را پیدا نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…