7 ترفند ساده برای تمیز نگه داشتن خانه در مدت زمان طولانی

1
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شماهم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند محیط خانه همیشه مرتب به نظر برسد، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید.
تمیز نگه داشتن خانه

برای بسیاری از ما پیش آمده که با وجود مرتب کردن روزانه خانه، بازهم به این نتیجه می‌رسیم که ظاهر خانه‌ به‌هم ریخته و کثیف است؛ ممکن است برای رفع این مشکل راهکارهای بسیار متفاوتی را امتحان کرده باشیم؛ اما به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم؛ به همین دلیل امروز در این طلب از دلتامگ قصد داریم عواملی را که باعث کیف دیده شدن خانه می‌شوند، برای شما شرح دهیم تا با رعایت آن‌ها بتوانید با ترفندهای تمیز نگه داشتن خانه آشنا شوید.

روشهای تمیز نگه داشتن خانه

ترفندهای جالب برای تمیز نگه داشتن خانه وجود دارد که با عمل به آن‌ها به راحتی می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن خانه‌ای مرتب داشته باشید؛ مهم‌ترین ترفند برای تمیز ماندن خانه این است که برای نظافت منزل یک برنامه داشته باشید و مطابق با آن عمل کنید؛ از آن مهم‌تر این است که از خانواده بخواهید در این روند به شما کمک کنند.

تمیز نگه داشتن خانه

توجه به تمیز بودن سینک ظرفشویی

برای تمیز نگه داشتن خانه، شستن ظرف‌ها و توجه به تمیز بودن سینک ظرفشویی اهمیت بسیاری دارد؛ سطح کثیف و آلوده سینک می‌تواند باعث رشد و تکثیر باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های مضر شود که ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند. بنابراین بهتر است بعد از هر وعده غذایی، ظرف‌ها را بشوییم؛ چنانچه ظرف‌ها را در ماشین‌ظرفشویی می‌گذارید، بازهم از تمیز کردن سینک غافل نشوید؛ بهترین مواد برای تمیز کردن سینک، مایع ظرفشویی و آب است.

تخت‌های مرتب

برای تمیز نگه داشتن خانه، ظاهر تخت و مرتب بودن اتاق بسیار اهمیت دارد؛ برای تمیز کردن اتاق لازم است هر روز ملافه تخت را مرتب کنید و پف بالش‌ها را بخوابانید؛ اگر اشیا و لوازمی روی تخت قرار دارند که نیازی به آن‌ها ندارید یا از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را دور بیاندازید یا به مکان مناسبی ببرید. این کار به شما کمک می‌کند تا تخت را تمیز و ساده‌تر نگه دارید.

تمیز نگه داشتن خانه

دستمال کشیدن روزانه سرامیک برای جلوگیری از ایجاد لکه روی آن

تمیز بودن سرامیک‌ها از مواردی هستند که می‌تواند تا حد زیادی به تمیز نگه داشتن خانه شما کمک کند. سرامیک‌های پاک به معنای دقت و توجه شما به بهداشت و تمیزی است. این نشان می‌دهد که شما به سلامت خانواده‌تان اهمیت می‌دهید و تلاش می‌کنید تا محیطی سالم و پاک را برای زندگی خود و عزیزانتان فراهم کنید.

برای تمیز کردن سرامیک‌ها، می‌توانید از محلول آب و مایع ظرفشویی یا محلول شستشوی ملایمی استفاده کنید. مقداری از این محلول را در آب گرم مخلوط کرده و سپس با استفاده از اسفنج یا دستمال نرم، سطح سرامیک را تمیز کنید. در نهایت آن را با دستمال خشک پاک کنید.

مطلب پیشنهادی:  اگر این نشانه‌های عجیب را دارید باهوش هستید

توجه به تمیزی و ظاهر میز ناهارخوری

میز ناهارخوری جزء عناصر اصلی دکوراسیون داخلی خانه است. بی‌توجهی به تمیزی و ظاهر آن می‌تواند زیبایی و هماهنگی کلیت دکور را خراب کند. ایجاد لکه آب و مواد غذایی روی میز باعث می‌شود ظاهر خانه شما نامرتب و کثیف دیده شود خصوصا اگر سطح میز شیشه‌ای باشد؛ برای محافظت بیشتر از میز ناهارخوری، می‌توانید از پوشش محافظ مانند رومیزی پلاستیکی یا پارچه‌ای استفاده کنید.

تمیز نگه داشتن خانه

دور ریختن وسایل بدون استفاده برای تمیز نگه داشتن خانه 

دور ریختن وسایل بدون استفاده می‌تواند به شما کمک کند تا خانه‌تان تمیزتر و منظم‌تر باشد. برای مثال وسایلی در کابینت که خیلی کم به آن‌ها نیاز دارید و یا چند سال است که بدون استفاده باقی مانده، دور بیندازید یا به خیریه‌ها ببخشید. از سوی دیگر از تکنیک سرعت بخشیدن به کار این است که وسایلی که تصمیم گرفتید دور بیندازید، مانند اسباب‌بازی‌ها یا لوازم الکترونیکی قدیمی را به دسته‌های مشخصی تقسیم کنید؛ این کار به شما کمک می‌کند وسایل را به راحتی شناسایی و مدیریت کنید.

مرتب بودن داخل و خارج یخچال 

بسیاری از ما که فرزند کوچک داریم، بالطبع داخل یخچال بیشتر کثیف خواهد شد؛ برای تمیز نگه داشتن خانه لازم است که نسبت به مرتب بودن وسایل داخل یخچال نیز حساس باشیم؛ با اینکار سرعت شما در آشپزی نیز بالا می‌رود چرا که تمام وسایل در دسترستان قرار دارد؛ برای مرتب کردن یخچال ابتدا باید تمام وسایل داخل آن را به بیرون انتقال دهید، و بعد با آب و مایع ظرفشویی به خوبی داخل محفظه یخچال را تمیز کرده و در آخر وسایل را به ترتیب درون یخچال جای دهید.

توجه به تمیز بودن آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و کثیف یا تمیز بودن آن می‌تواند در ظاهر خانه بسیار تاثیرگذار باشد؛ بنابراین برای تمیز نگه داشتن خانه در مدت زمان طولانی، بهتر است که بعد از هربار پخت و پز، آشپزخانه را مرتب کنید.

یک نظر

  1. مامانی

    10 تیر 1402 در 7:33 ب.ظ

    لطف کرده طریقه تمیز نگه داشتن خونه رو گفته واقعاً خسته نباشه ما که اینها رو میدونیم اگه قرار باشه هر روز کارایی رو که گفته انجام بدم که به یک خدمتکار تمام. عیار تبدیل میشم و وقت هیچ کار دیگه ای رو نخواهم داشت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…