دری به سوی بهشت تنکابن

5
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
«بهشت اردیبهشت ایران» لقب دشت دریاسر تنکابن است که در منطقه دوهزار در هر فصل رنگ‌ و بوی متفاوتی برای میزبانی از مسافران دارد.
دری به سوی بهشت تنکابن

دشت دریاسر کجاست؟ تا به‌ حال چیزی در مورد این محل زیبا به گوشتان خورده است؟ بدون شک زیبایی‌های هیجان‌انگیز دشت دریاسر تنکابن را در هر محیطی تجربه نخواهید کرد. دشت دریاسر در استان مازندران و در فاصله 35 کیلومتری از شهر ساحلی تنکابن قرار دارد؛ که از یک بخش به جنگل‌های سرسبز شمال متصل است و از طرف دیگر یخچال‌های رشته‌کوه الموت آن را محاصره کرده‌اند. با دلتامگ همراه باشید تا دشت دریاسر تنکابن را بشناسید.

خرید خانه در شمال

جاهای دیدنی اطراف دشت دریاسر تنکابن

زیبایی‌های این منطقه در کلمات نمی‌گنجد و شاید بعد از خواندن این مطلب به جذابیت‌های واقعی آن پی ببرید. در ادامه مواردی را به شما معرفی می‌کنیم و توصیه می‌کنیم به آنها هم سری بزنید:

کوه‌های تنگ‌لات‌خان‌بن

کوه‌های تنگ‌لات‌خان‌بن بخشی از دشت دریاسر را محاصره کرد‌ه‌اند. کوه‌هایی که دامنه‌های آن پوشیده از درخت‌های آلوچه و ازگیل است. برف‌های موجود روی قله و دامنه‌های این کوه‌ها باعث به‌وجود آمدن چشمه‌های مختلف در بخش داخلی دشت می‌شود.

خرید ویلا در تنکابن

سیاهکل

سیاهکل در واقع یکی از شهرهای بکر گیلان است که از قسمت شرق و شمال به لاهیجان متصل است. پوشش گیاهی زیبا و جنگل‌های پوشیده از درخت مواردی هستند که با شنیدن سیاهکل به ذهن‌مان می‌رسد. پس حتما به سیاهکل هم سر بزنید.

کل‌تلا

کل‌تلا یکی دیگر از کوه‌هایی است که در کنار دشت دریاسر تنکابن قرار دارد. سطح کوه‌ کل تلا پوشیده از حوضچه‌های آبی است که با بالا رفتن از ارتفاعات آن می‌توانید از این جاذبه‌های زیبا استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  انسان های عجیب الخلقه تاریخ را می‌شناسید؟

کل تلا

سواحل دریای خزر

اگر دلتان هوس دیدن دریای خزر را کرده و از رانندگی کردن خسته نشده‌اید؛ سمت جنگل‌های گیسوم حرکت کنید. ممکن است فاصله بین دشت دریاسر و جنگل‌های گیسوم مقداری طولانی باشد؛ اما به امتحان کردنش می‌ارزد. بعد از رسیدن به این جنگل‌ها و گذر از بین درختان بلند و پهناور در انتهای مسیر ساحل دریای خزر در انتظار شماست تا خستگی سفر را از تن بیرون کنید.

رودخانه لیرسر اطراف دشت دریاسر تنکابن

آبگرم فلکده دقیقا کنار رودخانه لیرسر قرار دارد. منشا اصلی این رودخانه کوه‌های تنکابن است که از میان جنگل‌های پوشیده با درخت سرچشمه می‌گیرد و درنهایت با عبور از قسمت‌های مختلف تنکابن جاذبه‌ای را برای گردشگران فراهم می‌کند.

رودخانه لیرسر

پارک جنگلی چالدره

جنگل چالدره در عمیق‌ترین بخش تنکابن و در فاصله چند کیلومتری دشت دریاسر قرار گرفته است. این محل یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح و استراحت است. آب‌ و‌ هوای خنک در کنار سایه‌ درختان، لذت دلپذیری است که با قرار گرفتن در این پارک جنگلی تجربه خواهید کرد.

5 دیدگاه

  1. ناشناس

    2 مرداد 1401 در 7:56 ق.ظ

  2. ناشناس

    22 مرداد 1401 در 9:29 ق.ظ

  3. ناشناس

    26 مرداد 1401 در 11:04 ب.ظ

  4. ناشناس

    2 شهریور 1401 در 1:05 ق.ظ

  5. ناشناس

    21 تیر 1402 در 11:22 ب.ظ

    رونمایی از محل برخورد ستاره دنباله دار در شازند کی انجام مبدی مگر منتظر راهنمایی و هدایت به سوی معجزه آسمانی مهدی نبودی چگونه ده میلبارد انسان هدایت و در نجات زمین باُشند وقت آن رسیده که انان که زمین را تباه میکنند نابود کنید مکاشفه یوحنا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…