آیا می‌دانید که بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک کدامند؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب رنگ پارچه مبل علاوه بر سلیقه افراد نیاز به رعایت یک‌سری اصول و قواعد دارد که اهمیت آن‌ها برای خانه‌های کوچک دو برابر می‌شود.
بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

انتخاب وسایل برای خانه‌هایی که متراژ کوچکی دارند، کمی مشکل‌تر از خانه‌های بزرگ است؛ چرا که وسایل باید به گونه‌ای انتخاب شوند که فضای خانه را دلگیر و کوچک‌تر از حد معمول نشان ندهند. به همین منظور اگر قصد دارید خانه کوچک خود را چیدمان کنید، در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک را برای شما شرح دهیم.

نکات اصولی انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

زندگی در خان‌های کوچک نمی‌تواند باعث شود که شما از خرید وسایلی که دوست دارید بپرهیزید؛ بلکه انتخاب اصولی وسایل باعث می‌شود که فضای خانه شما بسیار شیک و مدرن به نظر برسد بدون آنکه با مشکل کمبود فضا مواجه شوید. از آنجا که مبل جزو آیتم‌های اصلی در دکوراسیون خانه به شمار می‌آید، بنابراین برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان پذیرایی، نیاز است یک‌سری اصول و قواعد را رعایت کنید که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

 بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

توجه به رنگ و جنس مبل

مهم‌ترین نکته برای انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، توجه به جنس مبل است؛ رنگ مبل باید به گونه‌ای باشد که با وسایل منزل مطابقت داشته باشد و تا جایی که امکان دارد از سری رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

تناسب رنگ پارچه مبل با دکوراسیون خانه کوچک

نکته کلیدی که طراحان دکوراسیون بسیار به آن توجه می‎‌کنند، هماهنگی رنگ پارچه مبل با سبک دکوراسیون خانه است؛ در این مرحله شما باید بدانید که از چه رنگی استفاده کنید تا فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. رنگ پارچه مبل باید با رنگ دیوارها هماهنگ باشد یا حداقل با آن‌ها تناسب داشته باشد.

برای مبل راحتی شیک، سبک دکوراسیون فضای داخلی نقش مهمی در انتخاب رنگ پارچه مبل دارد. برای سبک‌های مدرن و ساده، می‌توانید از رنگ‌های خنثی و تمیز مانند سفید، خاکستری و بژ استفاده کنید. اما برای سبک‌های کلاسیک، می‌توانید از رنگ‌های  شادتر مانند قرمز، نارنجی یا طلایی استفاده کنید.

 بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

توجه به میزان نور ورودی در خانه

هنگام دکوراسیون خانه‌های 50 متری، توجه به میزان نور ورودی پنجره‌ها، اهمیت بسیاری دارد و رنگ مبل‌ها باید به گونه‌ای انتخاب شود که با قرار گرفتن در محیط خانه، بتواند نورا را دو برابر بازتاب دهد. توجه داشته باشید در خانه‌های کوچک بهتر است مبلمان مدرن خود را نزدیک به پنجره قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  نکات مهمی که باید قبل از خرید آباژور بدانید!

انتخاب پارچه تیره برای مبالمان

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک که جزو پرفروش‌ ترین رنگ مبلمان به شمار می‌آید؛ طیف رنگ‌های تیره است؛ توجه داشته باشید که اگر چیدمان مبل شما به گونه‌ای است که در معرض نور خورشید قرار دارد، رنگ تیره زودتر از سایر رنگ‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد؛ در انتخاب پارچه‌های تیره برای مبلمان خانه کوچک، در نظر داشته باشید که اگر فضای خانه محدود است، بهتر است تعداد قطعات مبلمان را محدود نگه دارید و از خرید مبلمان بزرگ خودداری کنید. همچنین شما هنگامی مجاز به انتخاب پارچه تیره برای مبلمان هستید که از میزان نور ورودی به خانه مطمئن باشید.

در انتخاب رنگ پارچه به نیازهای خود توجه داشته باشید

اگر بچه‌ کوچک یا حیوان خانگی دارید، بهتر است از پارچه‌ای برای مبل استفاده کنید که لکه را به راحتی نشان ندهد و از سوی دیگر تمیز کردن پارچه مبل راحت باشد؛ به عنوان مثال اگر گربه سفید دارید، انتخاب رنگ پارچه مبل تیره مناسب نیست یا چنانچه فرزند کوچکی دارید، اگر مبل شما روشن باشد باید به مقوله لکه بری آن توجه کنید.

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

استفاده از رنگ‌های خنثی برای انتخاب بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، رنگ‌هایی است که طیف خنثی دارند؛ این رنگ‌ها شامل آبی، خاکستری، قهوه‌ای، شکلاتی و کرم می‌شوند. برای مثال استفاده از رنگ‌های آبی و روشن برای مبلمان در خانه کوچک می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. رنگ آبی باعث می‌شود که حس آرامش و انرژی در خانه جریان داشته باشد و محیط را دلبازتر از حد معمول نشان دهد.

پیشنهاد مطالعه: 5 ترفند برای انتخاب فرش مناسب دکوراسیون

تعداد کلمات مطلب: 638

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مدل های کابینت آشپزخانه کلاسیک 2024

انتخاب بهترین مدل کابینت آشپزخانه کلاسیک به سلیقه شخصی، فضای آشپزخانه و بودجه شما بستگی دا…