5 ترفند برای انتخاب فرش مناسب دکوراسیون

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر هنگام خرید فرش نمی‌دانید باید چه نکاتی را رعایت کنید تا چیدمان خانه شما اصولی و زیبا باشد، با ما همراه باشید.
انتخاب فرش مناسب 

فرش جزو مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون خانه به شمار می‌آید که می‌تواند ظاهر خانه شما را متفاوت و زیبا جلوه دهد؛ برای انتخاب فرش مناسب لازم است که فرش‌ با سبک دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ مهم‌ترین نکات انتخاب فرش مناسب برای منزل را برای شما شرح می‌دهیم.

نکات مهم برای انتخاب جنس فرش

با توجه به تنوعی که در طرح و رنگ فرش وجود دارد، انتخاب فرش مناسب که با چیدمان خانه ما هماهنگی داشته باشد کمی مشکل است؛ به همین دلیل لازم است قبل از خرید به چند نکته توجه داشته باشیم. برای مثال اگر قصد تغییر دکوراسیون یا خرید جهیزیه را دارید، برای ایجاد هماهنگی بین وسایل، بهتر است اول فرش را خریداری کنید و بعد متناسب با آن سبک دکوراسیون خانه خود را انتخاب کنید. مهم‌ترین نکات انتخاب فرش عبارتند از:

انتخاب جنس فرش

برای انتخاب فرش باید به فضا دقت کنید؛ برای مثال انتخاب فرش مناسب پذیرایی با فرش اتاق بسیار متفاوت است؛ چرا که بیشتر در معرض رفت‌وآمد قرار دارد و باید جنس آن به گونه‌ای باشد که در برابر شستشو مقاوم باشد و برای اتاق‌ها بهتر است فرشی انتخاب کنید که جنس آن نرم‌تر باشد. فرش‌ها جنس‌های مختلفی دارند و معمولا از آکریلیک، پلی پروپیلن و پلی‌استر یا ترکیبی از این‌ها بافته می‌شوند؛ اگر بخواهیم این چند جنس را با یکدیگر مقایسه کنیم باید گفت که به لحاظ دوام و حفظ شکل ظاهری، آکریلیک بهترین جنس محسوب می‌شود یا اینکه پلی پروپیلن رنگ‌پذیری بالایی دارد و به همین دلیل تنوع رنگ در این نوع فرش‌ها بالا است و فرش‌های پلی‌استر یا ابریشم مصنوعی، تنوع رنگ و طرح بالا و پرزدهی کمتری دارند.

نکات مهم برای انتخاب جنس فرش

توجه به طرح در انتخاب فرش مناسب

با توجه به اینکه امروزه طرح‌های مختلفی از فرش در بازار موجود است؛ در انتخاب فرش مناسب، توجه به طرح و الگو نیز بسیار مهم است . طرح فرش می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر چیدمان خانه دارد؛ به همین دلیل طرح فرش باید با سایر عناصر دکوراسیون داخلی مانند دیوارها، مبلمان و پرده‌ها، هماهنگی داشته باشد. در صورتی که علاقه‌مند هستید که سبک دکوراسیون خانه خود را به صورت مدرن طراحی کنید، بهتر است فرشی با طرح ساده انتخاب کنید؛ یا اینکه اگر چیدمان خانه شما کلاسیک است، بهتر است طرح فرش شلوغ و گرم باشد.

مطلب پیشنهادی:  بررسی 20 مدل از بهترین گاز رومیزی اخوان در بازار به همراه جزئیات

اصول انتخاب رنگ فرش

مهم‌ترین نکته در انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی، اندازه اتاق است؛ توجه داشته باشید که برای فضاهای کوچک بهتر است فرش‌هایی با رنگ‌های روشن و خنثی مانند رنگ‌های بژ، طوسی و خاکستری و سفید انتخاب کنید؛ از دیگر مزایای انتخاب این رنگ‌ها این است که به راحتی می‌توانید مبلمان را با آن ست کنید. فرش‌هایی با تناژ گرم بهتر است برای فضایی مانند آشپزخانه استفاده کنید.

انتخاب فرش مناسب 

انتخاب سایز مناسب فرش

انتخاب سایز مناسب فرش برای فضاهای داخلی، از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون است. برای انتخاب سایز فرش مناسب پذیرایی، ابتدا باید اندازه دقیق اتاق و محل قرارگیری فرش را اندازه‌گیری کنید و در نظر داشته باشید که آیا فرش به صورت کامل اتاق را پوشش می‌دهد یا بخشی از فضا خالی می‌ماند. انتخاب یک فرش کوچک برای وسط مبلمان، بعث می‌شود چیدمان خانه نامرتب به نظر برسد. انتخاب فرش مناسب روی پارکت باید به گونه‌ای باشد که پایه‌های جلویی مبل روی آن قرار بگیرد.

انتخاب فرش مناسب 

انتخاب فرش مناسب با کفپوش خانه

در انتخاب فرش مناسب با کفپوش خانه، توجه به سبک دکوراسیون فضا مهم است. اگر دکوراسیون سنتی است، می‌توانید از فرش‌های با طرح‌های کلاسیک استفاده کنید. اما اگر سبک دکوراسیون مدرن و ساده است، فرش‌های با طرح‌های ساده و خطی بهترین انتخاب است. اگر از موکت برای کفپوش خانه استفاده می‌کنید، بهتر است کف اتاق را با یک فرش کنفی بزرگ با رنگ خنثی مثل بژ بپوشانید.

پیشنهاد مطالعه: 7 ایده ناب برای طراحی راهرو ورودی آپارتمان

تعداد کلمات مطلب: 623

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب و ساده برای دیزاین اتاق خواب کوچک

چالش اصلی در دیزاین اتاق خواب کوچک، ایجاد فضایی کاربردی و در عین حال زیبا و دلنشین است. با…