نکات مهمی که باید قبل از خرید آباژور بدانید!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در خرید آباژور مثل تمام وسایل‌های دیگر باید نکاتی را رعایت کنیم. اگر می‌خواهید این نکات را بدانید در این مطلب با ما همراه باشید.
راهنمای خرید آباژور

آباژور یکی از المان‌هایی است که نه تنها به نورپردازی منزل کمک می‌کند، بلکه سبب ایجاد زیبایی در فضا و محیط شده و تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون داخلی خانه دارد. آباژورهای متنوع و گوناگونی در بازار وجود دارند که می توانید آن‌ها را با مبلمان و سبک چیدمان منزل هماهنگ کنید. اگر قصد خرید آپاژور ایستاده مدرن را دارید، با دلتامگ همراه باشید تا در خصوص جزئیات راهنمای خرید آباژور و اینکه جای آباژور در خانه کجاست؟ توضیحات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

راهنمای خرید آباژور

مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از خرید آباژور باید به آن توجه داشت، جنس، رنگ و فرم آن است چرا که باید به گونه‌ای انتخاب شود که متناسب با جنس و رنگ مبلمان باشد. شما می‌توانید در هر قسمت از خانه که احساس تاریکی می‌کنید، از بهترین مدل های آباژور استفاده کنید و به این ترتیب فضای اتاق نشیمن را بزرگ‌تر کنید. در صورتی که سبک خانه شما سنتی است باید از آباژورهای پارچه‌ای استفاده کنید و اگر سبک دکوراسیون مدرن دارید، از آباژور ایستاده استفاده کنید.

راهنمای خرید آباژور

توجه به رنگ آباژور

بهتر است جنس و رنگ آباژور با جنس و رنگ مبلمان هماهنگی داشته باشد. اگر رنگ‌های وسایل پذیرایی شما تیره است، بهترین آباژور برای پذیرایی، مدل‌های روشن است؛ اینگونه می‌توانید از نور آن کمال استفاده را ببرید. اگر علاقه‌مند به ایجاد فضای آرام و مدرن هستید، می‌توانید از آباژور کلاسیک با رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

توجه به ارتفاع از نکات مهم در راهنمای خرید آباژور

هنگام خرید آباژور به ارتفاع آن توجه کنید و به دنبال آباژورهایی باشید که پایه آن‌ها نه بیش از حد بلند نه خیلی کوتاه باشد؛ اندازه استاندارد آباژور باید دو سوم ارتفاع پایه آن باشد.

راهنمای خرید آباژور

توجه به کیفیت کلاهک

جنس کلاهک آباژور جزو نکات مهمی است که باید قبل از خرید به آن توجه داشت؛ زیرا زیبایی آباژور به کلاهک آن بستگی دارد. همچنین توجه داشته باشید برای خرید آباژور لوکس باید اندازه کلاهک آباژور بیش از حد بزرگ و یا بیش از اندازه کوچک نباشد و اصولا باید اندازه کلاهک بزرگ‌تر از پایه آباژور باشد.

مطلب پیشنهادی:  دکور اتاق مستر شیک با ۴ ایده ساده و ارزان

معرفی انواع آباژور

بطور کلی آباژور‌ها در دو نوع مختلف آباژور رومیزی و آباژور ایستاده تولید می‌شوند که هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و شما باید با توجه به سبک دکوراسیون خانه و سلیقه خود یک مورد را انتخاب کنید.

راهنمای خرید آباژور

راهنمای خرید آباژور رومیزی

این نوع آباژور دارای پایه‌های کوتاهی هستند که برای قرارگرفتن روی میز طراحی شده‌اند. آباژور رومیزی مدرن جنبه دکوری دارد و سبب نورپردازی محیط می‌شود. قیمت آباژورهای رومیزی کمتر از آباژور پایه بلند است.

آباژور ایستاده

آباژورهای ایستاده پایه‌های بلندی دارند که در سه نوع کلاهک، مشعل و آباژور با بازوی خم وجود دارند. این مدل آباژورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که روی زمین قرار گیرند. معمولا از این نوع آباژور برای مبل استیل و در گوشه مبلمان استفاده می‌شود. بهترین لامپ برای این نوع آباژورها، لامپ‌های 40 تا 60 وات هستند. از مزیت‌های این مدل آباژورها این است که نور را به سمت سقف هدایت کرده و چشم شما را اذیت نخواهند کرد.

راهنمای خرید آباژور

آباژور مدرن

برای خرید آباژور اتاق خواب بهتر است نوع رومیزی آن را انتخاب کنید و ترجیحا از رنگ‌‎های تیره آباژور برای روی پاتختی استفاده کنید؛ چرا که به دلیل نزدیک بودن به تخت چشم را اذیت می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: ۴ تفاوت آشکار مبل استیل و کلاسیک

تعداد کلمات مطلب: 551

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

عجیب ترین معماری های جهان را می شناسید؟

در سراسر جهان، سازه‌های معماری متعددی وجود دارند که به دلیل طراحی‌های منحصر به فرد و اغلب …