ساخت گلدان تزیینی در خانه با شیشه نوشابه و کاموا

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن گلدان‌های زیبا نیازی نیست که هزینه بالایی بپردازید؛ خودتان در خانه می‌توانید با وسایل دورریختنی زیباترین گلدان‌ها را داشته باشید.
ساخت گلدان تزیینی در خانه

با وجود افزایش قیمت وسایل دکوری، برای بسیاری از ما مقدور نیست که از دکوری‌های جدید برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنیم؛ اما شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید با وسایل دورریختنی که دیگر به آن‌ها نیازی ندارید می‌توانید زیباترین دکوری‌ها را درست کنید؛ به همین منظور ما در این مطلب از دلتامگ قصد دارید نحوه ساخت گلدان تزیینی در خانه را به شما آموزش دهیم؛ در صورتی که به چنین مطالبی علاقه دارید با ما همراه باشید.

درست کردن گلدان با وسایل دور ریختنی

دیگر بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی نوشابه را دور نیندازید؛ چرا که با استفاده از این وسایل دورریختنی می‌توانید زیباترین گلدان‌ها را بسازید. در ادامه روش ساخت گلدان با شیشه نوشابه را به شما آموزش می‌دهیم:

ساخت گلدان تزیینی در خانه

وسایل مورد نیاز برای ساخت گلدان تزیینی در خانه

یک عدد کاسه
رنگ اکریلیک
قلمو
سرنگ بزرگ

روش ساخت

انتخاب رنگ برای گلدان کاملا به سلیقه شما بستگی دارد؛ چرا که می‌توانید از رنگ‌های اصلی استفاده کنید یا اینکه با ترکیب چند رنگ، رنگ دلخواه خود را درست کنید. برای ساخت گلدان تزیینی در خانه، ابتدا لازم است رنگ مورد نظر را در کاسه بریزد، اگر از دو رنگ استفاده می‌کنید ابتدا با قلمو به خوبی آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید. در این مرحله توجه داشته باشید اگر رنگ به دست آمده سفت است، می‌توانید مقداری آب به آن اضافه کنید تا رنگ کمی رقیق شود؛ لازم به ذکر است که اگر مقدار آب اضافه شده زیاد باشد ممکن است سطح شیشه به خوبی رنگ نگیرد.

در مرحله بعد با استفاده از یک سرنگ بزرگ، رنگ را به درون بطری بریزید و با تکان دادن بطری، تمام سطح داخلی آن را رنگ کنید. در نهایت بطری‌ را روی یک تکه مقوا، برعکس کنید تا رنگ اضافه از آن خارج شود؛ به بطری یک روز زمان بدید و بعد از آنکه مطمئن شدید رنگ درون آن خشک شده، مجدد آن را رنگ کنید تا سطحی یکدست داشته باشید. اکنون گلدن تزیینی شما آماده است؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد دارید درون این گلدان‌ها، گل‌های تازه قرار دهید؛ آب درون بطری به مرور زمان رنگ آن را از بین خواهد برد؛ بنابراین بهتر است از آن‌ها برای گل‌های مصنوعی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۷ گیاه آپارتمانی که به کمترین مراقبت نیاز دارند

ساخت گلدان تزیینی در خانه

ساخت گلدان با بطری و کاموا

اگر می‌خواهید با ساخت گلدان تزیینی در خانه، از آن‌ها برای گل‌هایی طبیعی استفاده کنید، بهترین راه برای آنکه رنگ درون بطری به مرور زمان از بین نرود، تزیین بطری شیشه‌ای با کاموا است.

وسایل مورد نیاز برای درست کردن گلدان با شیشه و کاموا

چند کلاف کاموا
چسب قطره‌ای
بطری‌های شیشه

ساخت گلدان تزیینی در خانه

روش ساخت

در ابتدا لازم است که بطری‌های شیشه‌ای نوشیدنی‌های خود را جمع‌آوری کنید؛ سپس تمام سطح بطری را با چسب پوشش دهید و با دقت کاموا مورد نظر را به دور آن بپیچید؛ توجه داشته باشید که کامواها باید به گونه‌ای دور بطری قرار بگیرند که شیشه مشخص نباشد. در این مرحله شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود کامواها را به صورت مرتب و یا طرح‌دار به سطح بطری بچسبانید. برای تزیین کاموا نیز می‌توانید از نوراهای دکوراتیو یا پایه‌های چوبی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: با وسایل دورریختنی زیباترین بطری حبوبات را در خانه بسازید

تعداد کلمات مطلب: 521

یک نظر

  1. ناشناس

    4 تیر 1402 در 11:38 ب.ظ

    همین؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…