بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک با 6 راهکار کم هزینه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر نمی‌دانید چیدمان اتاق کوچک خود را چگونه انجام دهید که تمام وسایل مورد نیاز در آن جای شود، این مطلب را از دست ندهید.
اتاق خواب کوچک

امروزه فضای بسیاری ازخانه‌ها به گونه‌ای طراحی شده که فضای کمتری برای اتاق خواب در نظر گرفته می‌شود و همین ویژگی باعث شده که هنگام چیدمان اتاق خواب با مشکل کمبود فضا مواجه شویم؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم چند نکته کابردی برای چیدمان اتاق خواب کوچک را به شما آموزش دهیم تا هنگام چیدمان وسایل با مشکل کمبود فضا مواجه نشوید.

اتاق خواب کوچک را چگونه بچینیم

اتاق خواب کوچک را می‌توانید با استفاده از چند راهکار ساده و خلاقانه، به یک فضای زیبا و کارآمد تبدیل کنیدِ.

  • انتخاب روتختی مناسب

برای اتاق کوچک، اندازه روتختی بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین هنگام خرید یک روتختی با اندازه مناسب و متناسب انتخاب کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که روتختی با طراحی ساده می‌تواند به بهبود ظاهر اتاق و ایجاد فضای بیشتر کمک کند؛ بنابراین بهتر است از رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده استفاده کنید.

اتاق خواب کوچک

  • از تخت کم ارتفاع استفاده کنید

پایین آوردن تختخواب به طرز چشم‌گیری می‌تواند به افزایش فضا و بزرگ نشان دادن فضای اتاق کمک کند. این روش، همچنین اجازه می‌دهد تا بیشتر از فضای بالایی که در اتاق دارید، استفاده کنید. به علاوه، نصب یک آویز از سقف نیز می‌تواند به افزایش فضا کمک کند. برای این منظور می‌توانید از تختی با ارتفاع کم و یا حتی از تخت‌هایی که ارتفاع آن‌ها قابل تنظیم است، استفاده کنید.

  • بزرگ نشان دادن اتاق خواب کوچک با رنگ‌آمیزی مناسب

استفاده از رنگ سفید برای رنگ‌آمیزی دیوار و سقف باعث می‌شود تا فضای اتاق بزرگ‌تر دیده شود؛ علاوه بر رنگ سفید، استفاده از رنگ‌های روشن و متناسب مانند آبی آسمانی، سبز نعناعی یا زرد می‌تواند باعث بزرگ‌ دیده شدن دیوارها ‌شود؛ به خصوص اگر این رنگ‌ها به صورت جزئی در دکوراسیون اتاق مورد استفاده شود.

  • توجه به نورپردازی اتاق خواب کوچک و شیک

نورپردازی اتاق خواب کوچک باید به گونه‌ای باشد که حس آرامش و راحتی را در افراد ایجاد کند؛ برای این منظور بهتر است از نور طبیعی بهره بگیرید. باز کردن پرده‌ها و اجازه دادن به نور خورشید برای ورود به اتاق می‌تواند به بزرگ نشان دادن فضای اتاق کمک کند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین مکان برای نصب تلویزیون در خانه

علاوه بر آن بهتر است که نورپردازی اتاق به صورت پراکنده انجام شود تا آرامش در محیط جریان داشته باشد؛ در نتیجه بهتر است که از لامپ‌های دیمر قابل تنظیم استفاده کنید تا بتوانید میزان نور را برای قسمت‌های مختلف تنظیم کنید. استفاده از لامپ‌های دیواری هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

اتاق خواب کوچک

  • انتخاب فرش مناسب

انتخاب فرش نقش بسیار مهمی در بزرگ و یا کوچک نشان دادن اتاق دارد؛ بنابراین هنگام خرید بهتر است ابعاد اتاق را اندازه‌گیری کنید و سپس اندازه فرش را متناسب با آن انتخاب کنید؛ چرا که فرش باید به طور کامل کف اتاق را پوشش دهد و کمی از دیوارها فاصله داشته باشد.

همچنین برای بزرگ نشان دادن فضای اتاق بهتر است که از فرش‌های رنگ روشن و با الگوهای ساده استفاده کنید. اگر اتاق شما دارای نور کم و بزرگ به نظر می‌آید، می‌توانید از فرش‌های با رنگ‌های تیره‌تر و الگوهای شلوغ‌تر استفاده کنید.

اتاق خواب کوچک

  • از تختخواب‌های کوچک و ظریف استفاده کنید

اگر می خواهید یک اتاق کوچک را بزرگ‌تر نشان دهید، بهترین راه‌حل استفاده از تخت‌های ظریف به جای تخت‌های بزرگ است؛ برای انتخاب تخت لازم است به چن نکته توجه داشته باشید.

اندازه تخت باید با ابعاد اتاق شما همخوانی داشته باشد، به طوری که فضای کافی برای حرکت داشته باشید. انتخاب تخت با رنگ ملایم و طراحی ساده می‌تواند به بزرگ نشان دادن فضای اتاق کمک کند.

تعداد کلمات مطلب: 571

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بدون هزینه دکوراسیون منزل را تغییر دهید

امروزه بسیاری از افراد برای تغییر روحیات خود و اعضای خانواده دوست دارند که دکوراسیون خانه …