با وسایل دورریختنی زیباترین بطری حبوبات را در خانه بسازید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن شیشه‌های حبوبات زیبا، نیازی نیست که هزینه زیادی بابت خرید بطری بپردازید؛ با این روش خودتان در خانه بهترین ظرف حبوبات را درست کنید.
بطری حبوبات

فرقی نمی‌کند که آشپزخانه ما بزرگ باشد یا کوچک، داشتن کابینت‌های منظم، علاوه بر ظاهر زیبا می‌تواند روند آشپزی ما را سرعت ببخشد؛ مهم‌ترین وسیله‌ای که در نظم‌‍‌دهی کابینت آشپزخانه به ما کمک می‌کند، استفاده از بطری حبوبات مناسب و زیبا است. با توجه به اینکه قیمت بطری‌های زیبا بالا است، خودتان با کمی خلاقیت می‌توانید زیباترین بطری جاحبوباتی را بسازید. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا راحت‌ترین آموزش ساخت جاحبوباتی جدید را به شما آموزش دهیم.

آموزش ساخت بطری حبوبات

برای ساخت بطری حبوبات نیازی نیست که هزینه زیادی بابت خرید بطری‌های شیشه‌ای بپردازید؛ چرا که  می‌توانید از شیشه‌های خالی شربت، آب میوه، آبلیمو یا سس استفاده کنید. ساخت جاحبوباتی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که امروز به دو مورد از زیباترین آن اشاره می‌کنیم:

بطری حبوبات

وسایل مورد نیاز

  • بطری‌های شیشه‌ای خالی
  • قیف
  • روغن مایع و یا پارافین
  • اسپری رنگ

ساخت بطری حبوبات با شیشه شیر

برای شروع لازم است در ابتدا بطری را بشویید و به خوبی خشک کنید؛ توجه داشته باشید که نباید لکه آب روی بطری بماند و یا داخل آن خیس باشد. برای تزیین شیشه بطری می‎‌توانید از شابلون‌های آماده استفاده کنید یا اینکه خودتان با استفاده از قلم طرح دلخواهتان را نقاشی کنید.

در مرحله بعد اسپری دلخواهتان را خریداری کنید؛ قبل از آنکه آن را روی شیشه اسپری کنید، با توجه به سلیقه خود، روی قسمتی از بطری را به صورت افقی یا عمودی چسب بزنید تا بعد با پر کردن بطری، حبوبات درون آن مشخص باشد. سپس برای آنکه هنگام پاشیدن اسپری محیط اطراف کثیف نشود، می‌توانید از یک تکه مقوا استفاده کنید و بعد بطری را روی آن قرار داده و به خوبی تمام قسمت‌ها را با اسپری دلخواه رنگ کنید. بعد از آنکه رنگ به طور کامل خشک شد، چسب روی شیشه را بردارید و با استفاده از قیف حبوبات مورد نیاز را درون آن بریزید. در نهایت برای جلوه دادن به بطری حبوبات خود، درون بطری پارافین و یا روغن مایع بریزید. بطری را با روغن پر کنید این کار علاوه بر اینکه باعث تازه نگه داشتن حبوبات و سبزیجات داخل بطری می‌شود رنگ محتویات بطری را نیز شفاف و روشن می‌نماید.

مطلب پیشنهادی:  ۹ کاربرد شگفت‌انگیز خمیردندان که نمی‌‎دانید

بطری حبوبات

درست کردن شیشه حبوبات با ظرف مربا

برای تزیین بطری حبوبات در این روش به چند شیشه سس یا مربا نیاز دارید تا با استفاده از آن زیباترین جاحبوباتی را بسازید:

وسایل مورد نیاز

  • بطری سس یا مربا
  • چسب حرارتی
  • کنف یا روبان
  • پارچه برای تزیین
  • قیچی

نحوه ساخت جاحبوباتی با شیشه مربا

در ابتدا شیشه‌های مربا یا سس را به خوبی بشویی و خشک کنید و بعد دورتادور شیشه را با استفاده از متر اندازه بگیرید. در این مرحله قسمتی از پارچه که به نظر شما زیباتر به نظر می‌رسد را مطابق با اندازه گرفته شده برش بزنید. سپس با استفاده از چسب به خوبی آن را دور شیشه فیکس کنید و با استفاده از یک دستمال به خوبی پارچه را روی شیشه فشار دهید. درب‌های شیشه را هم با رنگ دلخواه به خوبی رنگ بزنید و اجازه دهید تا خشک شود.

در این فاصله شما می‌توانید از کنف یا روبان برای تزیین دور شیشه استفاده کنید. بعد از آنکه کنف‌ها را به سلیقه خود شکل دادید آن را با چسب روی شیشه بچسبانید. در نهایت بطری حبوبات شما با کم‌ترین هزینه آماده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: 5 مدل کاغذ دیواری جدید که فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد!

تعداد کلمات مطلب: 560

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…