دیزاین خانه کوچک و مدرن با 5 روش ساده

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
به‌دنبال یک دیزاین شیک و زیبا برای خانه کوچک و نقلی خود هستید؟ از ایده‌های تکراری خسته شده‌اید و دلتان یک ایده جدید کم هزینه می‌خواهد؟ این مقاله برای شما نوشته شده است.
دیزاین خانه

دیزاین خانه و طراحی دکوراسیون خانه‌های مدرن امروزی نیاز به‌دقت و مهارت بالایی دارد. خانه‌های نقلی امروزی درست است که مدرن و شیک ساخته می‌شوند؛ اما اغلب فاقد معیارهای درست برای چیدمان صحیح وسایل منزل هستند. دلتامگ در این مقاله پنج روش ساده برای دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک به شما ارائه می‌دهد.

دیزاین خانه کوچک با بهترین روش‌ها

طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک کار سختی نیست تنها کافی است قوانین اصلی طراحی داخلی را بلد باشید و بدانید چه چیزی را دقیقا در کجا قرار دهید یا هر وسیله چه کاربردی دارد و بهترین وسیله ممکن برای دکوراسیون هماهنگ با سبک منزل شما چیست. بااین‌وجود بعضی از لوازم دکوراتیو تقریبا برای تمامی خانه‌ها مناسب هستند و استفاده از آن‌ها فضایی شیک و مدرن خلق می‌کند.

دیزاین مینیمال

از میز گرد استفاده کنید

اگر برای اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی‌تان دنبال یک میز مناسب هستید، میزهای گرد بهترین انتخاب هستند. با استفاده از میزهای گرد می‌توانید فضای بیشتری در اختیار داشته باشید و اگر پذیرایی یا نشیمن شما به‌صورت مستطیلی افتاده است، آن را از حالت کشیده خارج کنید.

آینه‌ها بهترین انتخاب هستند

در هر سبک دکوراسیونی حتی اگر فضای کمی در اختیار دارید از تاثیر آینه‌ها در زیبایی و بزرگ‌تر نشان دادن خانه غافل نشوید. آینه‌ها نور را در فضای خانه باز می‌تابانند و این باعث روشن‌تر شدن خانه و بزرگ‌تر دیده‌شدن خانه می‌شود.

نصب تلویزیون روی دیوار

در دیزاین خانه‌های کوچک میز تلویزیون به‌خصوص تلویزیون‌های هوشمند صفحه تخت امروزی، جای بسیاری را اشغال می‌کند. برای اینکه فضای بیشتری در پذیرایی و اتاق نشیمنتان داشته باشید، می‌توانید تلویزیونتان را روی دیوار نصب‌کرده و با قراردادن چند وسیله دکوراتیو در اطرافش آن دیوار را در خانه برجسته و بولد کنید.

تلویزیون

قراردادن وسایل دکوراتیو بلند در گوشه‌های خانه

اگر وسایل دکوراتیو بلندی دارید؛ مانند آباژورها یا گلدان‌های بلند یا مجسمه‌های بزرگ و بلند، بهتر است که آن‌ها را در گوشه‌های خانه قرار دهید. این کار باعث می‌شود که تمرکز از وسط اتاق نشیمن به گوشه‌های آن برود و با ایجاد خطای دید و بصری خانه کوچک بزرگ‌تر دیده شود.

پارتیشن

استفاده از پارتیشن در طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک امروزی بسیار رایج و محبوب شده است. پارتیشن‌ها می‌توانند به‌جای دیوار قرار بگیرند درحالی‌که قابلیت جابه‌جایی دارند. پارتیشن‌های موجود در بازار از جنس‌های مختلفی هستند که هرکدام کاربرد و عملکرد خود را دارند. مثلا پارتیشن‌های شیشه‌ای علاوه بر اینکه زیبایی خاصی دارند، قابلیت عبور نور را هم دارند و این باعث روشن‌تر شدن فضای داخلی خانه می‌شود.

دیزاین خانه مدرن با ترفندهای ساده

ساده‌ترین ترفندها برای بهترین دیزاین خانه به‌خصوص خانه‌های مدرن استفاده از پیش پا افتاده‌ترین روش‌های ممکن است! بله درست خواندید! پیش پا افتاده‌ترین روش‌های دکوراسیون داخلی اغلب ترفندهایی هستند که شما به‌راحتی از کنار آن‌ها می‌گذرید.

مطلب پیشنهادی:  اولین شهر دایره‌ای چندهزارساله ایران که قبلا گور بود!

ترفندهایی مانند استفاده از پرده‌های بلند و نازک، استفاده از رنگ‌های روشن برای درودیوار، استفاده از مبل‌های کوچک و ال مانند یا حتی استفاده از وسایل کمتر و خلق فضایی ساده‌تر است.

پارتیشن

ایده‌های جدید برای طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون به سبک نوین و جدید اغلب الهام گرفته از سبک‌های اروپایی است. شاید این سبک‌ها چندان با زندگی سنتی ما ایرانی‌ها هم‌خوانی نداشته باشد؛ اما چون با معماری مدرن خانه‌های امروزی هماهنگی دارد پس می‌تواند زیبایی خاصی خلق کند. دیزاین خانه به سبک فرانسوی‌ها، یا استفاده از دکوراسیون بوهو که سبکی تلفیقی است یا حتی سبک دکوراسیون وینتج می‌تواند انواعی از ایده‌های جدید برای طراحی دکوراسیون منزل باشد.

هزینه مناسب برای طراحی دکوراسیون و دیزاین خانه

اینکه یک قیمت کلی برای طراحی دکوراسیون خانه در نظر بگیرید چندان کار عاقلانه و صحیحی نیست؛ چون این قیمت‌گذاری بر اساس فاکتورهای مختلفی صورت می‌گیرد. اما می‌توان گفت که قیمت‌گذاری‌ها معمولا ساعتی، درصدی یا بر اساس مترمربع حساب می‌شود.

دکوراسیون

  • ساعتی : درصورتی‌که کارفرما نقشه و رندرهای فضا را داشته باشد می‌تواند با پیمانکار قرارداد بسته که در این حالت بر اساس ساعت کارکرد کارگران هزینه پرداخت می‌شود.
  • درصدی : معمول‌ترین حالت قرارداد طراحی داخلی است که هزینه طراح داخلی و اجرا پروژه بر اساس درصد مشخصی از کل هزینه برآورد شده برای پروژه دریافت می‌شود.
  • مترمربع : در این حالت به‌ازای هر مترمربع فضای داخلی، طراحان دستمزد دریافت می‌کنند.

دیزاین خانه با متراژ متفاوت

برای انتخاب یک سبک دکوراسیون زیبا که در تمامی خانه‌ها حتی خانه‌هایی با متراژ‌های متفاوت کاربردی باشد می‌توانید از سبک دکوراسیون بوهو بهره ببرید. دکوراسیون بوهو یک سبک تلفیقی است که در آن می‌توانید از هر چیزی در هر فرهنگی استفاده کنید. این‌گونه چندان تفاوتی ندارد که شما قصد دیزاین خانه‌های کوچک را دارید یا بزرگ، هدف شما دیزاین خانه مدرن است یا قدیمی، اروپایی است یا ایرانی، دکوراسیون بوهو برای هر سلیقه و سبکی قابل‌استفاده است.

وسایل دکوری

طراحی خانه به روش ایرانی

یکی از بهترین روش‌ها برای طراحی خانه به سبک ایرانی و دیزاین خانه به سبک سنتی و ایرانی استفاده از وسایل دکوراتیو سنتی و دستی ایرانی مانند استفاده از فرش‌های ایرانی، استفاده از صنایع‌دستی یا استفاده از سفره‌های ترنج نشان به‌جای رومیزی‌های اروپایی است.

دیزاین خانه مدرن

پیشنهاد مطالعه: لامپ هالوژن و 5 کاربرد اصلی آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…