لامپ هالوژن و 5 کاربرد اصلی آن

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای داشتن نورپردازی زیباتر و جذاب‌تر می‌توانید از لوازم الکترونیکی جدید عرضه شده به بازار استفاده کنید که کیفیت بهتر و قیمت کمتری دارند. لامپ‌های هالوژن گونه‌ای از این لوازم الکترونیکی جدید هستند.
لامپ هالوژن

به دنبال لامپ‌های کم‌مصرف ولی باکیفیت بالاتر هستید؟ لامپ هالوژن نمونه‌ای از روشنایی‌های مدرن کم‌مصرف است که کیفیت بهتر اما قیمت کمتری نسبت به روشنایی‌های قدیم دارد. دلتامگ در این مقاله به معرفی این لامپ محبوب پرداخته است، با ما همراه باشید.

معرفی بهترین لامپ هالوژن

نور بر دکوراسیون خانه تاثیر بسیار مهمی دارد. استفاده از لوازم الکترونیکی مدرن برای داشتن نورپردازی زیبا، جذاب و باکیفیت در خانه، می‌تواند کمک‌کننده باشد. لامپ‌های هالوژن نمونه‌ای از لوازم الکترونیکی جدید است که باکیفیت بهتر و قیمت مقرون به‌صرفه‌تری تولید می‌شود.

نمای ساختمان

با کمک این لامپ‌ها می‌توانید یک دکوراسیون مدرن و زیباتر برای خانه ایجاد کنید. بهترین مدل این لامپ‌ها برای شما به دو عامل یعنی نیاز روشنایی خاص شما و توجه به کیفیت و برند موردنظرتان بستگی دارد. بااین‌وجود لامپ‌های حسیس مدل 102؛ پارس شعاع توس مدل SOLARIS و پارس شعاع توس مدل دایره گلاریس را می‌توان به عنوان بهترین مدل موجود در بازار این لامپ‌ها معرفی کرد.

قیمت لامپ هالوژن 7 وات

قیمت لامپ هالوژن در بازار به عوامل مختلفی بستگی دارد و توان آن تنها یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت این لامپ است. براین‌اساس قیمت لامپ هالوژن 7 وات موجود در بازار در برندهای مختلف باتوجه‌به امکانات مختلف از بیست هزار تومان شروع می‌شود و تا چند میلیون تومان ادامه دارد. برای اینکه قیمت دقیق‌تر لامپ‌ها بر اساس نیاز خود را بدانید، بهتر است به فروشگاه‌های لوازم الکترونیک مراجعه کنید.

راهنمای خرید لامپ هالوژن ال‌ای‌دی

برای خرید این مدل از لامپ‌ها بهتر است به موارد زیر توجه کنید

بررسی کنید که توان مصرفی لامپ موردنظرتان مناسب برای نیازهای روشنایی فضای خانه شما است.

به رنگ نور موردنظرتان دقت کنید. این لامپ‌ها در رنگ‌های نور سفیدگرم، نور سفید خنثی و نور سفید سرد در بازار موجود هستند.

دمای رنگ نیز از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید این لامپ است. دقت کنید هر چه عدد دمای رنگ کمتر باشد، رنگ لامپ گرم‌تر (زردتر) و هرچه بیشتر باشد رنگ لامپ سردتر (سفیدتر) خواهد بود. دمای رنگ سفید بیشتر از ۵۵۰۰ کلوین است، حال اگر دمای رنگ لامپ انتخابی شما به این عدد نزدیک باشد نور سفیدتری خواهید داشت.

دکوراسیون داخلی

میزان نوردهی یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید این لامپ باید به آن توجه داشته باشید.

برای داشتن انتخاب بهتر باید به سرپیچ و پایه استارتی لامپ نیز توجه کنید؛ چراکه این لامپ‌ها مستقیم به برق شهری وصل می‌شوند و اگر سوکت بی‌کیفتی داشته باشند به‌شدت طول عمر آن‌ها کاهش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی:  فقط با ۴ مرحله گوشی خیس شده خود را نجات دهید!

لامپ هالوژن سقفی ارزان‌قیمت

ارزان‌قیمت‌ترین مدل این لامپ سقفی و پنل توکار که می‌توانید در بازار پیدا کنید بیست هزار تومان است. این پنل‌ها به برق شهری وصل می‌شوند و زاویه نوردهی 360 درجه دارند. اما در هنگام خرید باید به رنگ و دمای نور و سرپیچ آن‎‌ها دقت کنید که کیفیت مدنظر شما را داشته باشند.

دیوار برجسته

انواع لامپ هالوژن پر نور

SMD، COB و  LED انواع این لامپ‌ها هستند که در بازار تولید و عرضه می‌شوند. تزئین و نورپردازی دکوراسیون داخلی ساختمان با استفاده از این مدل لامپ‌های که نسل جدید روشنایی‌های مصنوعی و لوازم الکترونیکی هستند، بسیار زیباتر، جذاب‌تر و حتی مقرون به‌صرفه‌تر است.

یک نکته جالب در مورد این لامپ‌ها این است که میزان نوردهی این لامپ‌ها قابل تنظیم و کنترل است. بااین‌وجود هنگام خرید این لامپ‌ها لازم است شدت نور آن را مدنظر داشته باشید. شدت نور لامپ‌های هالوژنی بسته به فاکتورهای زیادی نظیر تعداد و نوع ال‌ای‌دی متفاوت خواهدبود.

میزان نوردهی این لامپ‌ها بر اساس واحد لومن سنجیده می‌شود. برای اینکه بهتر متوجه شوید می‌توانیم بگوییم که میزان نوردهی یک لامپ 75 واتی با یک لامپ هالوژنی 1100 لومنی برابری می‌کند. پس هرچه واحد لومن یک لامپ بالاتر باشد، نوردهی آن بیشتر است.

گرم کردن غذا

کاربرد لامپ‌های هالوژنی

لامپ هالوژنی کاربردهای متفاوتی دارد. استفاده از این لامپ‌ها هیچ محدودیتی ندارد. این لامپ‌ها به دلیل مصرف کم‌انرژی و تولید نور کافی، مناسب‌ترین گزینه برای استفاده در خانه، طراحی دکوراسیون داخلی، نورپردازی نمای ساختمان و… محسوب می‌شود.

استفاده از این لامپ‌ها به‌خصوص در فروشگاه‌ها که نیاز به نور زیاد برای بالا بردن راندمان کاری و نورپردازی زیاد دارند، بسیار رایج و محبوب است. همچنین یکی دیگر از کاربردهای آن استفاده در سقف کناف به‌عنوان نور مخفی است. گرم کردن غذا یکی دیگر از کاربردهای این لامپ است. استفاده در پروژکتورها یک کاربرد دیگر برای این لامپ‌هاست.

لامپ‌های سقفی توکار استفاده زیادی در دکوراسیون داخلی دارند. با این مدل لامپ‌ها می‌توان تنوع و جذابیت بسیاری به دکوراسیون داخلی خانه یا حتی نمای خانه بخشید. لامپ هالوژن به‌خصوص مدل‌های توکار آن می‌توانند در نورپردازی‌های زیبا بسیار کاربردی‌تر باشند و جذابیت مدنظر طراح را بیشتر به نمایش بگذارند.

ال ای دی

پیشنهاد مطالعه: 6 ایده جذاب برای نورپردازی دیوار حیاط

تعداد کلمات مطلب: 754

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

شهرک نیویورکی ایران کجاست؟

شهرک امیر دشت یکی از زیباترین و در عین حال گران قیمت‌ترین ویلاها را در سراسر ایران دارد. و…