آیا کناف همان سقف کاذب است؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا تا به حال به استفاده از مصالح مقاوم‌تر و مدرن‌تری نسبت به گچ در ساختمان‌سازی فکر کرده‌اید؟ اگر جواب شما مثبت است این مقاله را از دست ندهید.
کناف

یکی از مصالح خاصی که امروزه به دلیل شیک و مدرن بودن در همه بخش‌های خانه چه سقف و چه دیوارها استفاده می‌شود و زیبایی خاصی همراه مقاومت بالا به خانه می‌بخشد کناف است.

مصالح نوین در صنعت ساخت‌وساز در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. دستیابی به فناوری‌های پیشرفته باعث به‌وجودآمدن مصالح مدرنی شده که علاوه بر استحکام و دوام بالا از ظرافت و زیبایی خاصی هم برخوردارند. با دلتامگ همراه شوید تا این فرآورده نوین در بخش ساختمان‌سازی را بهتر بشناسید.

صفحات گچی

کناف چیست؟

چند سال پیش یک خانواده آلمانی با اسم‌فامیل کناف که در انگلیسی Knauf است، نوع جدیدی از صفحات گچی را به وجود آوردند که بعدها در صنعت ساختمان‌سازی بسیار مورد استقبال عمومی قرار گرفت. این صفحات جدید گچی به‌ مرور زمان در سایر کشورها با نام خانوادگی همان خانواده آلمانی به شهرت رسیده و مورد استفاده قرار گرفتند.

در واقع ورق کناف صفحه‌های گچی به همراه روکش کاغذی است که به شکل یکپارچه درآمده و نوعی از سقف کاذب را به وجود می‌آورند که به علت استحکام بالا در ساخت‌وسازهای خشک و بدون آب از آن استفاده می‌شود. این صفحه‌های گچی را نسل جدیدی از گچ می‌دانند.

کناف چیست

امروزه برای اجرای طرح‌های جذاب، متنوع و مختلف بر روی دیوارها و سقف‌های خانه از ورق‌های کناف استفاده می‌کنند. جالب اینجاست که بدانید، ایران در زمینه تولید و حتی صادرات این ورق‌ها یکی از کشورهای پیشرو است. ورق‌های کناف تولیدی در ایران از باکیفیت‌ترین ورق‌های کناف جهان است که در صنعت طراحی دکوراسیون ساختمان‌های کلاسیک و مدرن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی:  خواص چای ماسالا برای پوست

انواع دسته‌بندی صفحات گچی

ترکیب‌بندی ویژه صفحات کناف باعث شده که دسته‌بندی‌های متفاوتی نیز به خود بگیرند. از جمله این دسته‌بندی‌ها می‌توان به صفحات زیر اشاره نمود:

صفحات گچی معمولی روکش‌دار  (RG)

صفحات گچی مقاوم در برابر رطوبت(MR)

صفحات گچی مقاوم در برابر حریق (FR)

صفحات مقاوم در برابر آتش و رطوبت (FM).

سقف کاذب

صفحات سازگار با محیط‌ زیست

نوع خاصی از صفحات گچی با نام صفحات diamant وجود دارد که سازگار با محیط‌ زیست ساخته می‌‎شود. خاصیت این صفحات به ترکیبات خاصی که در ساخت آن به‌کار رفته برمی‌گردد. مقاومت این صفحات در مقابل رطوبت و حریق بسیار بالاست و از طرفی پوسیدگی و کپک هم کمتر روی آن اثر می‌گذارد. این صفحات کناف در مقایسه با سایر صفحات گچی مقاومت بیشتری نیز در برابر ضربه دارند. اگر قصد استفاده از صفحات گچی در جاهایی که نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند را دارید، بهتر است از کناف‌های دیامنت استفاده کنید.

مصالح نوین

پیشنهاد مطالعه: چند نکته کلیدی در طراحی نمای ایده‌آل برای ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…