با این سبک دکوراسیون فضای آشپزخانه خود را صمیمی‌تر از قبل کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه سبک بوهمی، بر راحتی و آسایش در آشپزی، صمیمیت و دوستی در محیط خانه و هماهنگی با طبیعت تمرکز دارد.
آشپزخانه سبک بوهمی

در طراحی آشپزخانه سبک بوهمی استفاده از طرح‌های طبیعی مانند گل‌ها، برگ‌ها و گیاهان در تزیینات، بسیار رایج است. به‌علاوه، انتخاب اجاق‌گازها و سینک‌هایی با ظاهری روستایی و سنتی می‌تواند ظاهر کلی آشپزخانه را تکمیل کند. همراه دلتامگ با این سبک دکوراسیون آشپزخانه بیشتر آشنا شوید.

آشپزخانه سبک بوهمی چگونه است؟

آشپزخانه سبک بوهمی معمولا شامل استفاده از جزئیاتی از قبیل صندلی‌های بلند و قابل جابه‌جایی، کابینت‌های با رنگ‌های طبیعی، مصنوعات دست‌ساز از جنس چوب، فلز، روی و برنج، نمایشگرهای رنگارنگ و قطعات تزئینی متنوع است.

آشپزخانه بوهمیا

عناصری مانند چراغ‌های تزئینی و نورپردازی نیز می‌توانند برای ایجاد یک آشپزخانه سبک بوهمی شیک و دوست‌داشتنی مورد استفاده قرار گیرند.

نکته مهم در طراحی آشپزخانه به سبک بوهمی، استفاده از موادی با پایداری بالا است، بنابراین، انتخاب اجاق‌های گاز و فریزرهای باکیفیت بالا و قابل‌اطمینان برای طولانی‌مدت، بسیار مهم است. همچنین در طراحی کابینت و میز کار آشپزخانه، استفاده از موادی با مقاومت بالا به‌خصوص در برابر رطوبت و حرارت پیشنهاد می‌شود.

این عناصر در آشپزخانه سبک بوهمی وجود دارند

در هر سبک آشپزخانه‌‌ای عناصری وجود دارد که نماد آن سبک یا استایل در دکوراسیون داخلی هستند. در آشپزخانه به سبک بوهمی نیز این عناصر وجود دارند.

سبک بوهو در آشپزخانه

 استفاده از رنگ‌های طبیعی و گرم در طراحی آشپزخانه سبک بوهمی

اغلب از رنگ‌هایی مانند طوسی، بژ، سفید و قهوه‌ای استفاده می‌شود که هماهنگی خوبی با دیگر عناصر داخلی ایجاد می‌کند. همچنین در این سبک از الگوها و طرح‌های مختلف در رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود.

استفاده از لوازم آشپزخانه متفاوت

در طراحی آشپزخانه سبک بوهمی، از لوازم آشپزخانه متفاوت و دست‌ساز استفاده می‌شود که طراحی دستی و زیبایی دارند. برای مثال، می‌توانید از سینی‌های چوبی، قاشق و چنگال‌های دست‌ساز و نمدی، ظروف سفالی و آجری و… استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  بندرانزلی و اقامت در سفر

استفاده از چوب و سنگ

چوب و سنگ در طراحی آشپزخانه به سبک بوهمی بسیار محبوب هستند و در این سبک، بیشتر از چوب سخت مانند بلوط، سرخ‌دار و گردو استفاده می‌شود. همچنین از سنگ‌های طبیعی مانند مرمر و گرانیت نیز در کف و دیوارها استفاده می‌شود.

چوب در دکوراسیون بوهمی

استفاده از گل‌ها و گیاهان

گل‌ها و گیاهان در آشپزخانه سبک بوهمی جایگاه خاصی دارند. گیاهان احساس طبیعت و آرامش را به داخل خانه می‌آورد. می‌توانید گیاهانی با برگ‌های سبز و بزرگ مانند درخت فیکوس، شمشاد، رازیانه و پاتونیا و… در آشپزخانه استفاده کنید.

در طراحی آشپزخانه به سبک بوهمی، استفاده از رنگ‌های طبیعی و گرم، هماهنگی با فضای باز و مفهوم طبیعت و هنر محلی از جمله عوامل مهم هستند. معمولا در این نوع آشپزخانه‌ها، از مصالح طبیعی و چوب برای مبلمان و زیرساخت‌ها استفاده می‌شود. همچنین از الگوها و طرح‌های قبیله‌ای و هنر محلی نیز در طراحی استفاده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های آشپزخانه به سبک بوهمی، استفاده از لوازم آشپزی محلی و سنتی است. این لوازم علاوه بر زیبایی‌شان، حس صمیمی و دوستانه به آشپزخانه می‌دهند.

همچنین در طراحی آشپزخانه سبک بوهمی، استفاده از پوشش دیوارها و کابینت‌ها با فریم‌های چوبی، کاشی‌های طبیعی و تزئینات دست‌ساز نیز رواج دارد. در این نوع آشپزخانه‌ها، از نورپردازی ملایم و متناسب با محیط استفاده می‌شود تا فضا را دوستانه و آرامش نشان دهد.

گیاهان در آشپزخانه بوهمی

پیشنهاد مطالعه: سبزینگی را مهمان پشت‌بام خانه‌هایتان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…