8 ایده ارزان و کاربردی برای بلندتر نشان دادن سقف خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه کوچک و دلگیری دارید و برای دلبازتر نشان دادن آن همیشه با چالش مواجه می‌شوید؟ سقف کوتاه خانه شما را کلافه کرده است؟ دنبال ایده برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه‌تان می‌گردید؟
بلندتر نشان دادن سقف خانه

برای بلندتر نشان دادن سقف خانه ایده‌های زیادی وجود دارد که به‌راحتی قابل‌اجرا هستند و همچنین هزینه‌های هنگفت زیادی هم ندارند. برای خانه‌های کوچک و کم‌نور امروزی ایده‌هایی که بتوان با هزینه کم و به‌آسانی اجرا کرد یک مزیت عالی محسوب می‌شود. دلتامگ چند پیشنهاد عالی در این زمینه برای شما دارد، پس تا آخر مطلب همراه ما بمانید.

چه ایده‌هایی برای بلندتر نشان دادن سقف خانه وجود دارد؟

خانه‌های کوچک و آپارتمانی امروزی گاهی چنان دلگیر و گرفته به نظر می‌رسند که حال و هوای آدمی را به‌شدت تغییر می‌دهند. با چند ترفند ساده می‌توان فضای خانه‌های کوچک و دلگیر را بزرگ‌تر و دلپذیرتر نشان داد یا به بلندتر نشان دادن سقف خانه کمک کرد.

پنجره های عمودی

به‌کارگیری خطوط عمودی

هر یک از خطوط عمودی، افقی و مایل، خاصیت بصری و روانی متفاوتی دارند که حالت خاصی را به بیننده القاء می‌کنند. استفاده از خطوط عمودی، بلندی و کشیدگی را در فضا متصور می‎کند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم از آینه‌ها و پرده‌های بلند و کشیده استفاده کنید.

رنگ آمیزی عمودی

همرنگی سقف و دیوارها

یکی از ترفندهایی که می‌تواند به بلندتر نشان دادن سقف خانه کمک کند، همرنگ کردن سقف با دیوارهای خانه است. حتی اگر رنگ سقف و دیوارها تیره هم باشد؛ اما خطای بصری ایجاد شده سقف را بلندتر از طول واقعی‌اش نشان می‌دهد. بااین‌وجود بهتر است از رنگ‌های روشن برای این کار استفاده کنید.

آینه‌ها

آینه‌ها همیشه جزء وسایلی در دکوراسیون بوده‌اند که تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی می‌گذارند. بازتاب و انعکاس نور در آینه به روشن‌تر و پرنورتر شدن خانه کمک زیادی می‌کند و این خودبه‌خود باعث بزرگ‌تر دیده‌شدن خانه می‌شود. برای بلندتر دیده‌شدن سقف خانه هم بهتر با نصب آینه‌های عمودی روی دیوار شروع کنید. اگر از آینه‌های قدی استفاده کنید به نتایج مطلوب‌تری خواهید رسید.

آینه ها

رنگ کردن دیوار تا نیمه

بعضی از افراد علاقه‌ای به همرنگ شدن سقف و دیوارهای خانه‌شان ندارند و ترجیح می‌دهند که دیوارها رنگ متفاوت‌تری نسبت به سقف خانه داشته باشد. اگر تمایل ندارید که فضای شما تک‌رنگ باشد و دیوارها و سقف‌ها به یک‌رنگ باشند، توصیه ما به شما این است که دیوارها را از پایین تا نیمه به یک‌رنگ و بقیه را همرنگ سقف کنید.

مطلب پیشنهادی:  حقایقی بزرگ درباره کوچک ترین کشور جهان!

رنگ‌آمیزی دیوارها به‌صورت مورب

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای بلندتر نشان دادن سقف خانه‌تان انجام دهید که به بازهم به رنگ دیوار مربوط می‌شود، رنگ‌آمیزی دیوارها به‌صورت مورب است. رنگ‌آمیزی دیوار از قطر به‌صورت مورب باعث می‌شود که سقف خانه بلندتر به نظر برسد.

استفاده از پرده‌های بلند

استفاده از پرده‌هایی که طول آن‌ها از سقف تا کف اتاق است، طول دیوارها را بیشتر نشان می‌دهد. با بیشتر دیده‌شدن طول دیوارها سقف نیز بلندتر دیده خواهد شد. استفاده از پرده‌هایی با رنگ روشن و ضخامت کمتر که نور را بهتر از خود عبور دهند به شما کمک بیشتری خواهد کرد.

پرده ها

استفاده از مبلمان‌ با رنگ‌های پرجلوه

استفاده از مبلمانی که دارای رنگ‌های دلپذیر و روشن است نه‌تنها به بلندتر نشان دادن سقف خانه که حتی به بازتر و بزرگ‌تر دیده‌شدن خانه هم کمک می‌کند. شما با ایجاد یک نقطه کانونی خوش‌رنگ و چشمگیر موفق می‌شوید که خانه را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهید.

استفاده از تابلوهای بلند و عمودی

تابلوها می‌توانند یک نقطه کانونی بسیار زیبا در خانه ایجاد کنند. اگر هدف شما برای نصب تابلو روی دیوار خانه بلندتر نشان دادن سقف منزلتان است، بهترین کار استفاده از تابلوهای عمودی است.

تابلو

پیشنهاد مطالعه: 6 پیشنهاد عالی برای نمای باغ ویلای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…