سبزینگی را مهمان پشت‌بام خانه‌هایتان کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هیچ‌گاه دلتان خواسته نمونه کوچکی از سبزی و سبزینگی طبیعت بکر خداوندی را در گوشه‌ای دنج از خانه خود داشته باشید؟ روف گاردن برای شما یک باغ لاکچری زیبا به وجود می‌آورد.
مزایای روف گاردن

در مورد مزایای روف‌ گاردن ممکن است بسیار خوانده باشید، روف گاردن در واقع یک فضای سبز بر بالای پشت‌بام خانه است که با نام باغ‌بام هم شناخته می‌شود. ما در دلتا مگ چند مورد از بهترین مزایای آن را به شما خواهیم گفت، با ما همراه شوید.

مزایای روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا باغ بالای سقف یک فضای سبز و باز در بالای ساختمان است. این فضاها مزایای زیادی دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

طراحی شهری بهتر

از جمله مزایای روف گاردن این است که می‌تواند فضای سبز را در شهرهای پر جمعیت فراهم کند و شکل ظاهری طبیعی‌تر و بهتری به چهره شهر ببخشد.

طراحی شهری بهتر

بهبود کیفیت هوای داخلی و خارجی

گیاهان روی روف گاردن ها کربن دی اکسید را جذب می کنند و هوا را از آلاینده‌ها پاک می‌کنند، که در نتیجه به بهبود کیفیت هوای داخلی و خارجی کمک می کند.

جذب آب و کاهش اثرات سیلاب

ایجاد یک سیستم جمع‌آوری آب باران از دیگر مزایای روف گاردن است. این فضاها با جذب آب باران می‌توانند کمک کنند تا اثرات سیلاب در شهرها کاهش یابد.

بهبود کیفیت هوای داخلی و خارجی

ایجاد فضایی برای تفریح و استراحت

روف‌گاردن‌ها به‌عنوان فضایی برای تفریح و استراحت ساکنان ساختمان‌ها به کار می‌روند.

کاهش هزینه‌های انرژی

روف‌گاردن‌ها می‌توانند به کاهش هزینه‌های انرژی در ساختمان‌ها کمک کنند. زمین سبز به‌عنوان یک عایق طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند به کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش در ساختمان کمک کند.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین مدل‌های لباس + ویدیو

افزایش محیط‌ زیست

سطوح سبز در شهرهای بزرگ همواره محدود و محیطی سرسبز و زیبا در دسترس نیست. با ایجاد یک روف گاردن، محیط‌زیست شهری می‌تواند بهبود یابد و تاثیر مثبتی بر روی کیفیت هوا و زیبایی شهر بگذارد.

افزایش محیط‌ زیست

 

کاهش انرژی مصرفی

از مزایای روف گاردن می‌توان به کاهش مصرف انرژی در خانه اشاره کرد. به عنوان مثال، ایجاد یک روف گاردن باعث می‌شود که سطوح نور و گرمای خورشید به‌صورت مستقیم توسط ساختمان جذب نشوند و بنابراین ساختمان در تابستان خنک‌تر و در زمستان گرم‌تر خواهد بود.

بهبود سلامتی

بهبود سلامتی افراد از دیگر مزایای روف گاردن است. فضای سبز و آرامش‌بخش روف گاردن می‌تواند به کاهش استرس، بهبود خلق‌وخو و کاهش چاقی کمک کند.

تمیزی هوا

پیشنهاد مطالعه:ترجیح شما کدام است؟ کتابخانه یا ویترین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…