3 ایده کاربردی انتخاب پرده مناسب برای خانه های کوچک

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر فضای خانه شما کوچک است و نمی‌دانید که از چه طرح و رنگی استفاده کنید تا محیط خانه دلگیر به نظر نرسد؛ با ما همراه باشید.
پرده مناسب برای خانه های کوچک

به طور کلی انتخاب پرده در دکوراسیون خانه اهمیت بالایی دارد؛ چرا که می‌تواند زیبایی دکوراسیون خانه شما را چند برابر کند. اما مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از خرید پرده پذیرایی باید به آن توجه داشت، متراژ خانه است؛ زیرا طرح و رنگ پرده می‌تواند فضای خانه شما را بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از حد معمول نشان دهد. بنابراین اگر فضای خانه شما کوچک است و قصد خرید و یا تعویض پرده را دارید و نمی‌دانید که چه پرده‌هایی برای پذیرایی خوب است؟ امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نکات مهم درباره پرده مناسب برای خانه های کوچک را برای شما شرح دهیم.

نکات مهم در انتخاب پرده مناسب برای خانه های کوچک

وجود نور برای خانه‌هایی با متراژ کوچک اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که به دلباز بودن و بزرگ‌تر دیده شدن فضای خانه کمک می‌کند؛ به همین جهت پرده‌هایی که برای خانه کوچک انتخاب می‌شوند، باید بسیار کاربردی باشند. این پرده‌ها باید به راحتی باز و بسته شوند؛ این ویژگی به ساکنین خانه اجازه می‌دهد که به راحتی از نور طبیعی استفاده کنند؛ از سوی دیگر یک پرده استاندارد باید از قیمت مناسبی برخوردار باشد. بنابراین در ادامه بهترین مدل‌های پرده پذیرایی شیک را به شما معرفی می‌کنیم.

پرده مناسب برای خانه های کوچک

انتخاب طرح پارچه

طرح پرده مناسب برای خانه های کوچک، بهتر است ساده و روشن باشد تا فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهد؛ همچنین برای ایجاد خطای دید و بزرگ‌تر نشان دادن محیط بهتر است طرح پارچه با مبلمان و دیوارها هماهنگ باشد. تا جایی که ممکن است سعی کنید از پارچه‌های شفاف استفاده کنید، تا نور بهتری به داخل خانه برسد. پارچه‌هایی با طرح‌های گل و برگ، خطوط ساده و طرح‌های هندسی کوچک، به فضا احساس زیبایی و شیکی می‌دهند.

اندازه پرده پذیرایی

مهم‌ترین نکته در انتخاب پرده برای پذیرایی‌ کوچک، اندازه پرده است. برای تزیین پنجره کوچک پذیرایی بهتر است که اندازه پرده از سقف تا انتهای دیوار در نظر گرفته شود تا سقف اتاق بلندتر به نظر برسد.

بهترین مدل‌های پرده برای پذیرایی کوچک

پرده پذیرایی پانچ

به طور قطع می‌توان گفت پرده مناسب برای خانه های کوچک، مدل‌های پانچ شده است که در بین مردم طرفداران بسیاری دارد؛ اگر سبک چیدمان پذیرایی شما مدرن است، انتخاب این مدل پرده می‌تواند به بررگ‌تر دیده شدن و زیبایی بیشتر خانه شما کمک کند. از دیگر مزایای انتخاب این مدل پرده برای پذیرایی کوچک، قیمت مناسب، شستشوی آسان و تنوع بالا در طرح و رنگ است که به راحتی می‌توانید آن را با انواع دکوراسیون هماهنگ کنید.

مطلب پیشنهادی:  4 نکته اساسی برای نگهداری سانسوریا در منزل + ویدئو

پرده مناسب برای خانه های کوچک

پرده پذیرایی زبرا

پرده پذیرایی زبرا، از گزینه‌های خوب برای خانه های کوچک است. این پرده از پارچه‌ای با بافت خاصی ساخته شده است که می‌تواند به دکوراسیون پذیرایی شما جلوه‌ی خاصی بدهد و شما می‌توانید به راحتی میزان نور ورودی به خانه را تنظیم کنید؛ علاوه بر آن تنوع طرح و رنگ این مدل پرده باعث می‌شود به راحتی آن را با هر سبک دکوراسیون هماهنگ کنید. از سوی دیگر قیمت پرده زبرا بسیار مناسب است و از دوام بالایی برخوردار است .

پرده مناسب برای خانه های کوچک

تاثیر حذف آستر پرده در فضا‌های کوچک 

با توجه به اینکه آستر به دوام پرده مناسب برای خانه های کوچک، بسیار کمک می‌کند؛ اما باعث تاریکی خانه و کوچک نشان دادن فضا می‌شود؛ بنابراین اگر فضای پذیرایی شما کوچک است، برای برخورداری از بیشترین میزان نور در خانه، بهتر است که آستر پرده را حذف کنید.

انتخاب رنگ مناسب پرده خانه‌های کوچک

انتخاب رنگ پرده مناسب برای خانه های کوچک، بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند به بزرگ‌تر دیده شدن فضای خانه و ایجاد محیطی شاد کمک کند. بهترین رنگ برای پذیرایی کوچک، انتخاب رنگ‌های روشن و یا خنثی است. بهترین رنگ‌ها عبارتند از:

رنگ سفید برای پرده پذیرایی

رنگ سفید از رنگ‌های پرطرفدار برای پرده‌های پذیرایی است؛ چرا که حس پاکیزگی، شادابی، آرامش و بزرگی را به محیط می‌بخشد؛ علاوه بر آن استفاده از رنگ سفید برای پرده به افزایش نور در خانه کمک کند؛ همچنین، پرده سفید به دلیل سادگی، به راحتی با تمامی سبک‌های دکوراسیونی سازگاری دارد و شما می‌توانید آن را با تمامی رنگ‌ها و المان‌های پذیرایی‌ ترکیب کنید.

رنگ خاکستری و طوسی

اگر سبک چیدمان پذیرایی شما مدرن و کلاسیک است، انتخاب این رنگ بسیار مناسب است. استفاده از رنگ خاکستری برای پرده خصوصا در فضاهای کوچک، حسی مدرن به خانه شما می‌بخشد؛ رنگ طوسی نیز به دلیل حضور رنگ‌های قهوه‌ای و قرمز در طیف رنگی خود، به دکوراسیون پذیرایی حس گرمی و شادابی می‌دهد و به راحتی با تمامی رنگ‌های دیگر در پذیرایی ترکیب می‌شود.

پرده مناسب برای خانه های کوچک

پیشنهاد مطالعه: با کاشت زعفران در خانه از زیبایی و درآمد آن لذت ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان لاکچری ساعت دیواری با توجه به دکوراسیون

انتخاب و نصب صحیح ساعت دیواری می‌تواند به عنوان نقطه عطف دکوراسیون شما عمل کند و فضایی لوک…