ساده‌ترین روش تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر لوله خرطومی جاروبرقی شما خراب شده نیازی به پرداخت هزینه و خرید یک لوله جدید نیست؛ چرا که به راحتی می‌توانید آن را در خانه تعمیر کنید.
تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی

جاروبرقی جزو آن دسته از وسایلی است که تقریبا روزانه با آن سروکار داریم به همین دلیل بیشتر از سایر وسایل در معرض خرابی قرار می‌گیرد. بعضی از قطعات جاروبرقی را می‌توان در صورت خرابی در خانه و بدون نیاز به یک تعمیرکار ماهر درست کرد؛ لوله خرطومی، جزو قطعاتی است که حتی اگر بهترین مدل لوله خرطومی جاروبرقی را هم تهیه کنید، بعد از گذشت مدت زمانی شاهد پارگی و خرابی آن هستیم؛ اما با پاره شدن لوله جاروبرقی نیازی نیست که لوله جدیدی تهیه کنید؛ چرا که در بیشتر مواقع خودتان می‌توانید آن را در خانه درست کنید. برای آشنایی به نحوه تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

علت خرابی لوله خرطومی جاروبرقی

 استفاده مکرر و اشتباه از لوله خرطومی یکی از مهم‌ترین دلایل خم شدن یا شکستن آن است. برخی افراد ممکن است لوله خرطومی را در جهت اشتباه و با نیروی زیاد بچرخانند که در این صورت نیاز به تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی است. گاهی اوقات خرابی لوله خرطومی جاروبرقی به نحوه استفاده ما ارتباطی ندارد؛ چرا که ممکن است متریال به کار رفته در آن نامرغوب باشد.

تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی

مراحل تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی

اگر قصد تعویض لوله خرطومی جاروبرقی را دارید و از خود می‌پرسید که چگونه لوله جاروبرقی را باز کنم ؟ کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

تهیه قطعه مناسب

اولین قدم برای تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ، خرید لوله خرطومی جدید و با کیفیت است. لوله خرطومی باید متناسب با برند جاروبرقی باشد؛ برای مثال نمی‌توان از لوله خرطومی جاروبرقی سامسونگ برای جاروبرقی ال جی استفاده کرد. در غیر این صورت ممکن است با نصب اشتباه لوله خرطومی، بعد از مدت‌زمان کوتاهی نیاز به تعویض مجدد آن داشته باشید.

پیدا کردن محل بریدگی لوله خرطومی

پیدا کردن محل بریدگی در لوله خرطومی کار سختی نیست؛ شما می‌توانید با روشن کردن جاروبرقی به راحتی محل بریدگی را پیدا کنید و بعد آن را از رابط پلاستیکی را جدا کنید و قسمت خراب را برش بزنید و در نهایت کانکتور پلاستیکی را به انتهای لوله‌ برش‌داده شده وصل کنید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین ترفندهای نگهداری از پیاز چیست؟

تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی

جدا کردن کوپل و لوله تلسکوپی

برای تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی لازم است که سالم بودن کوپل و لوله تلسکوپی را بررسی کنید؛ جدا کردن کوپل و لوله تلسکوپی در جاروبرقی به شرح زیر است:

ابتدا جاروبرقی را از برق بکشید؛ در صورت وجود کوپل بر روی لوله تلسکوپی، ابتدا بازویی از کوپل را گرفته و به طرفی آن را چرخانید تا قفل آن باز شود. در برخی از مدل‌های جاروبرقی، دکمه‌ای جهت جدا کردن کوپل از لوله وجود دارد که برای جداسازی باید دکمه را فشار دهید و هم‌زمان کوپل را به طرفی چرخانید تا از لوله جدا شود. در صورتی که کوپل بدون دکمه است، با احتیاط و با نیروی مناسب، کوپل را از لوله جدا کنید. در نهایت لوله خرطومی درست شده را مجدد به زانویی و رابط آن متصل کنید.

تست جاروبرقی

آخرین مرحله در تعمیر لوله خرطومی جاروبرقی ، تست آن است. بعد از تعمیر نیاز است از درست شدن لوله مطمئن شوید؛ برای این منظور جاروبرقی را به برق بزنید و سپس دستگاه را روشن کنید تا بتوانید عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر این کار را به‌درستی انجام داده باشید، دستگاه بدون مشکل کار خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: 3 ترفند ساده برای پهن شدن برگ سانسوریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…