با این روش‌ها آشپزخانه همیشه مرتب داشته باشید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از آنجایی که فضای آشپزخانه از وسایل ریز و درشت زیادی اشباع شده، نظم و ترتیب آن اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که با منظم بودن آشپزخانه خانه شما همیشه مرتب به نظر می‌رسد.
نظم دهی به آشپزخانه

از آنجا که آشپزخانه قلب خانه است و افراد خانه در این محیط به دور یکدیگر جمع می‌شوند، بالطبع رفت‌و آمد به آن بسیار است و روزانه شاهد ریخت‌وپاش در آشپزخانه هستیم. به همین دلیل نظم دادن دائمی به آن تا حدودی امکان‌پذیر نیست. اما راهکارهایی وجود دارد به با رعایت آن‌ها، می‌توانید شاهد آن باشید که آشپزخانه شما برای طولانی مدت مرتب باشد. برای آشنایی با ایده های نظم دهی به آشپزخانه ، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ترفند های نظم دهی به آشپزخانه

نظم دهی به آشپزخانه

جابه‌جایی وسایل و نظم‌دهی به کابینت آشپزخانه تا حدودی به سلیقه شما مرتبت است؛ اما برای سرعت بخشیدن به کار خود و به دست آودن نتیجه بهتر، راعایت این نکات و به‌کار بردن آن‌ها بسیار ضروری است.

استفاده از ظرف‌های شیشه‌ای به عنوان دکور

یکی از راه‌های نظم دهی به وسایل آشپزخانه و سروسامان بخشیدن به مواد غذایی خشک، انتخاب قوطی‌هایی است که به آن‌ها علاقه دارید و می‌توانید از آن‌ها به‌ عنوان وسایل تزئینی آشپزخانه‌ استفاده کنید. در این روش تنها کافی است طرح دلخواه خود را انتخاب کرده و هر یک از قوطی‌ها را بر اساس آن بچینید.

برای نظم دهی به آشپزخانه وسایل مورد نیاز را در سبد مخصوص قرار دهید

یکی از موثرترین روش‌ها برای نظم دادن به کابینت ادویه‌ها، قرار دادن آن‌ها درون سبرد مشخص و برچسب زدن به هر یک از شیشه‌ها است. برای یکدست شدن این وسایل، حتی برای آن‌هایی که فکر می‌کنید به برچسب احتیاجی ندارند هم برچسب بزنید. برای سامان‌دهی به وسایل زیر سینک نیز می‌توانید سبدهایی کوچکی تهیه کرده و آن‌ها را به کابینت متصل کنید و وسایل را درون آن قرار دهید.

نظم دهی به آشپزخانه

برای نظم دهی به آشپزخانه چای و وسایلی را که به آن نیاز دارید در یک کشو قرار دهید

اگر علاقه زیادی به استفاده از چایی در طول روز دارید، از ترفند نظم دهی به کشو استفاده کنید؛ به این صورت که یک کشو از کابینت را انتخاب کنید و آن را قفسه‌بندی کنید و چای و دمنوش را در آن قرار دهید تا به راحتی بتوانید به آن دستنرسی داشته باشید و

مطلب پیشنهادی:  یک بار برای همیشه به آشپزخانه خود نظم دهید

از تمام دیوارها نهایت استفاده را ببرید

برای مرتب کردن آشپزخانه نیاز است که از هر فضای کوچکی استفاده کنیم. اگر فضای کافی برای قرا دادن وسایل در کابینت ندارید، برای مرتب کردن کابینت آشپزخانه، فضایی از دیوار که خالی است را انتخاب کنبد و با استفاده از ترفندهای جذاب و نصب شلف، وسایل را روی آن قرار دهید؛ اینکونه آشپزخانه متفاوت و جذابی خواهید داشت.

قرار دادن سینی روی کانتر برای نظم دهی به آشپزخانه

بسیاری از ما دوست داریم که هنگام چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی، تا آنجا که ممکن است فضا را خالی نگه داریم تا محیط آشپزخانه مرتب به نظر آید. اپن آشپزخانه جزو آن قسمت‌هایی است که منظم بودن آن تاثیر بسیاری بر مرتب نشان دادن آشپزخانه دارد. برای نظم دهی به این قسمت می‌توانید یک سینی دکوری را انتخاب کرده و وسایلی را که دوست دارید روی اپن قرار دهید را درون این سینی بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: 7 ایده جدید برای تزیین دیوار پشت مبل با کمترین هزینه!

تعداد کلمات مطلب: 507

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین زمان آبیاری گل های آپارتمانی در فصل بهار

از مهم‌ترین نکات هنگام مراقبت از گیاهان، نحوه آبیاری گل های آپارتمانی است که نقش بسیار موث…